Electronische drums/drumkit

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Momenteel ben ik me aan het orienteren voor een electronische drumkit oid.
In het verleden heb ik een Yamaha DTXplorer gehad en deze beviel mij erg goed.
Momenteel heb ik een Alesis Nitro Mesh op het oog.
Ben er echter nog niet over uit.
Vind ook de Yamaha Multi12 erg interessant.
Dit is echter wel iets heel anders; gaat iets meer richting electronische percussie.
Wil er vooral mee gaan opnemen (via usb-midi) en ook af en toe wat mee oefenen oid.

Wie heeft hier zoal ervaring mee?
Tips, adviezen, suggesties etc zijn van harte welkom!!
 
De Millenium MD-90 lijkt me wel een aardige optie.

Kende het niet, maar kan best veel en heeft een prettig prijskaartje. Leuk, daar kun je je aardig mee vermaken. Ook leuk om zo even erbij te pakken en een beetje spelen. :)
 
Las wel op de site van Thomann dat de voetpedalen klein zijn, en dat het niet het gevoel geeft op een "echt" drumstel te spelen. Dat laatste zou ik zelf nog niet zo erg vinden, daar kun je het ook niet mee vergelijken. Compactheid dat je het zo gemakkelijk even kan pakken als je zin hebt om met de stokken te slaan maakt het weer goed, denk ik. Met die pedalen is het een kwestie van proberen of het werkt, of niet. Als dat met een beetje oefenen te doen is, dan lijkt het me best een heel leuk ding.
 
Wat betreft de pedalen, misschien is het mogelijk om met een beetje knutselen iets er bovenop toe te voegen, zodat je meer oppervlakte krijgt.
 
Een andere mogelijkheid, kijken of je bv. op MP voor weinig pedaaltjes kan scoren van Guitar Hero of Rock Band. Die zijn zo te zien wat groter, mss ook wat steviger. Als je een beetje handig bent zou je de inhoud van de pedaaltjes die horen bij de Millennium kunnen overzetten? Wellicht kan dit?
 
Zou het overigens alleen maar doen als je zoiets goedkoop op de kop kunt tikken. Ik zit niet in de wereld van spelcomputers enzo, maar krijg de indruk dat dingen als Rock Band en Guitar Hero toch al wat jaren geleden populair waren, in elk geval toentertijd meer dan nu? Heb ook wel 'ns iets bij de Kringloopwinkel gezien, daar komt het dan ook terecht. Moet je even tegenaan lopen voor een paar euro. Ik zal m'n ogen in elk geval even openhouden voor je, kom regelmatig bij een paar Kringloopwinkels. :)
 
Mijn neefje heeft die MD90 toevallig. Heb er ook wat mee gespeeld en klinkt best goed... Wat ik minder vond is dat de pad van de Hi-Hat (links) op dezelfde hoogte als de snare zit.
Heb vroeger gedrumd en dus aangeleerd om de Hi-Hat met rechterhand te spelen.. De snare speel ik met links maar staat in een kit lager afgesteld waardoor je handen elkaar minder in de weg zitten..

Als ik zelf iets zou moeten kiezen zou ik zeker voor iets duurders gaan.. https://www.thomann.de/nl/millenium_hd50_edrum_set.htm alles zit op een logischere plaats in vergelijk met een echte kit

https://www.youtube.com/watch?v=nsAb4uk4CFg
 
Ik heb zelf de DrumKAT DK10 van Alternate Mode, erg fijne drumpad. Ik zou er alleen nog wel eens bassdrum en hihat pedaal voor willen. Dat mis je wel een beetje als je alleen pads hebt.
 
Ik heb het idee dat een tweedehandse mesh kit van bijv Alesis toch net even een betere aankoop is omdat je dan een verstelbare spanning hebt ipv rubber pads.
Die kan je op je eigen gevoel afstellen.
Dat is net wat realistischer en speelt prettiger en ik heb veel goede recensies over die Alesis kit gelezen.
Nou kan ik niet in je portemonnee kijken maar voor zo'n honderd euro meer (tweedehands) zit je wel een klasse hoger en wellicht meer speelplezier?
 
Back
Top