• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Driving Back In Time

Danny

DAW-less creator °1967
Dit katapulteert me inderdaad terug naar "the eighties". Zuivere mix en goede geluidskeuze. Het enige wat nog een beetje ontbreekt is een duidelijk lead (of desnoods een zangstem).
Maar dat is dan ook het enige wat er op aan te merken valt.

:okdan:

:doei:
Danny

just a dude

Well-known member
Hi Solidtrax,

ten eerste lekker syntwave/retrowave nummer...geloof dat ze het genre zo noemen..Vond dat er wel wat verbetering kon in de balans en vibe van de song qua mastering.
Ik heb de sound met wat mastering tools aangepast...beetje analog old school touch eraan gegeven.Ik had niet veel tijd ,wou eigenlijk nog wat automation hier en daar toepassen maar geen tijd voor en zo is ie ook oke....tis meer een voorbeeld.
Als je terug gaat naar je mix kun je nog echt een veel betere sound krijgen dan wat het nu is.:okdan:

Attachments

• Driving Back In Time_remaster.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 2

Dozart

Well-known member
Eindelijk eens een nummer waarbij het laag fatsoenlijk in orde is. :okdan: Lekker.
Lekkere retro feeling. Wel mis ik iets.... iets essentieels. Een vocal inderdaad, of een lead. Een extra melodietje wat er lekker bij past en je meeneemt. Met name bij 3:34. Maar misschien eerder ook al.

Terracide

Superheld
Goede basis voor een track, heeft echt een goede retrovibe. Ik mis idd de cheesy 80s vocals oid. Maar echt prima gedaan klinkt top?

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Yeah, helemaal te gek de track :okdan:. Nu ben ik ook wel fan van Synthwave.
De mix en sound zit helemaal goed. Ik mis ook wel die melodie/lead die de track wat meer signature meegeeft.
Maareh.. ik had hem niet beter kunnen maken :)

SlaveoftheWave

Well-known member
erg mooi, van mij hoeven er geen vocals in!
staat als een huis en de mix is erg goed
daarnaast lekker stuwend ook door die phased 16 note synth bass

een heel klein mini puntje wat ik ergens gek vond klinken. staat er een delay op de shakers, heel hoog gefilterd en gepanned naar de andere kant?
had het idee dat die niet lekker in de groove liep

The Big Ear

Well-known member
nee, ik mis zeker een zang lijn. nu duurt het allemaal wat te lang.
Maar voor de rest mooi gemaakt! Leuke baslijn trouwens!

Luctae

FKA Depressoptimist
Hele toffe track zeg! Vroeger als kleine jongen luisterde ik veel naar dit soort muziek, voelde me meteen in vroeger tijden:) Zoals eerder gezegd een hele fijne mix!