Muzikaal Gepiel dl. 11: Spelen met Bytebeat

vink ; Bedank! Ja, het is inderdaad veel trial-and-error met Bytebeat, maar dit klinkt veelbelovend als je er toch iets controle over kan uitoefenen. Hou ons op de hoogte als je wat meer kan (mag?) vertellen, dit ziet eruit als een mooie doorontwikkeling van het oorspronkelijke concept. :)
 
vink ; Bedank! Ja, het is inderdaad veel trial-and-error met Bytebeat, maar dit klinkt veelbelovend als je er toch iets controle over kan uitoefenen. Hou ons op de hoogte als je wat meer kan (mag?) vertellen, dit ziet eruit als een mooie doorontwikkeling van het oorspronkelijke concept. :)

ik weet niet eens wat ik over mag vertellen, maar het hele ding laten zien = kopieren. en ik heb heel wat funktionaliteit níet genoemd. het is flink doorontwikkeld, en zoals ik al zei, bytebeats blijft gewoon mogelik in het ding.

de kern blijft de formule.

en dan natuurlik flink wat modulatie mogelikheden en andere instellingen... en meer waveforms, tegelijkertijd, niet alleen T.

het is voor de developer, de meeste komplekse module die ie heeft gemaakt, tot nu toe. en dat merk je. mijn bijdrage is vooral, workflow, bugs.. aangezien ik geen bytebeats ekspert ben...
en wellicht daarom juist een goede betatester, want hij wil de module wel toegankelik maken, zonder iets van de mogelikheden op te geven. en dat gaat m lukken, gezien de laatste presets.
en vanuit mijn presets ziet hij weer, hoe ie gebruikt kan worden, en zo verder. nou ja.

het is een erg leuk ding. wanneer ik meer weet, laat ik het hier weten. VM is ook interessant voor éen module, zoals al gezegd.. je hoeft maar alleen maar die module te betalen, als ie interessant genoeg is.
maar ja, ik ziet diep in VM, met veel modules...

heb ook met online bytebeats (zijn er meerdere), weet niet meer welke gespeeld, en natuurlik een pdf, over bytebeats, de uitleg. verhelderend. en toch. wel een leuk domein, dat ik nog niet kende.
 
voor Voltage Modular, de intro prijs was wat vriendelijker, maar deze prijs ook zeker waard. een waardige uitbreiding op byte beats. je kunt er byte beats mee maken, maar het zit vol met uitbreidingen, volop nieuwe mogelikheden, al eens gemeld hier, maar nooit de uiteindelikke versie, alhoewel in de tussentijd, is er een update gekomen, je kunt zelfs wavetables gebruiken:

 
@vink : Heel leuk, het krijgt meer uitbreidingen, maar het is toch in de geest van de oorspronkelijke bytebeat. Een keer 'ns bekijken of ik het hier aan de praat kan krijgen, de prijs is schappelijk. :)
 
@vink : Heel leuk, het krijgt meer uitbreidingen, maar het is toch in de geest van de oorspronkelijke bytebeat. Een keer 'ns bekijken of ik het hier aan de praat kan krijgen, de prijs is schappelijk. :)

je hebt nucleus, de gratis versie van VM? dacht het wel... al genoeg om met byte oscillator te spelen. het ding is al een avontuur op zich.
 
Back
Top