Arduino based modular rack?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
6.939
Locatie
Apeldoorn
Ik zie zo nu en dan wel 'ns een synth die arduino based is.
Nou heb ik nooit iets gedaan met arduino maar ik zat me pas geleden af te vragen waarom er nog geen modular rack bestaat wat Arduino based is?
Dat moet toch mogelijk zijn want je ziet zoveel dingen die met arduino gemaakt worden als het om electronische apparatuur gaat.
Aan de kostprijs kan het niet liggen want gewone modules zijn ook aan de prijs.
Of is het er wel maar kom je het bijna niet tegen?
Zijn er hier op het forum leden die wel 'ns aan zoiets gedacht hebben en zo ja; hoever ben je?
 
Ik snap de vraag niet?

Er zijn inderdaad genoeg modules die arduino (hardware, danwel het C++ framework) gebruiken ... je wil dus een rack vullen met alleen zulke modules of wat?


Der_Mantie wat heeft dat met arduino te maken?
 
En er zijn nog meer mogelijkheden, bv. met de Teensy. Hier de euroshield1 van 1010music, met een Teensy devboard kun je daar leuke dingen mee doen.
 
Een teensy kan ook arduino-framework draaien (met behulp van 'teensy-duino').

Het is goed om de begrippen voor de hardware en software uit elkaar te houden :P
 
Ik snap de vraag niet?

Er zijn inderdaad genoeg modules die arduino (hardware, danwel het C++ framework) gebruiken ... je wil dus een rack vullen met alleen zulke modules of wat?

Nee, ik wil niet een rack vol met Arduino.
Ik weet dat er wel losse modules zijn die gemaakt zijn met Arduino net als een paar synths.
Maar ik heb nog niet een compleet rack van een fabrikant gezien wat gebaseerd is op Arduino dus ik vroeg me af of zoiets er was?
En of er forumleden zijn die zelf al een rack(je) hebben gebouwd met alleen maar Arduino based modules.
 
Ik snap niet wat je bedoelt met "een compleet rack" .. en je zegt ook niet wat je nu bedoelt met Arduino. De hardware of de software?

Hoop utilities hebben bovendien helemaal geen zin om met 8bit microcontrollers te doen, tenzij je natuurlijk wilt dat bijvoorbeeld je mixer heel erg slecht klinkt :P
 
De vraag zal eerder zijn: gegeven een functie waarvoor je een module wil, welke technologie kan ik daarvoor het beste gebruiken? Voor sommige dingen zal iets met Arduino geschikt zijn, voor andere een simpele analoge schakeling, etc. Het uitgangspunt zal meestal niet andersom zijn, om exclusief met een gegeven technologie daar modules voor te bedenken. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld een Lunetta. Maar ook dan komt het voor dat men soms afwijkt van het CMOS-stramien, voor sommige functies.
 
Ik snap niet wat je bedoelt met "een compleet rack" .. en je zegt ook niet wat je nu bedoelt met Arduino. De hardware of de software?

Gewoon een compleet rackje van één merk modules, zoals Erica Techno system bijv.
Groovesizer heeft met de TB2 een complete synth, dat kan je toch in verschillende modules maken ipv één geheel?
Met Arduino based bedoel ik een board en de software maar mag ook met andere software als Arduino in sommige toepassingen niet handig is.
Ik keek van de week 'ns op Arduino en las dat er heel veel toepassingen zijn met die hardware.
Ik heb nog niet gezien dat je een rack met verschillende modules kant en klaar kan kopen, daar zal een reden voor zijn.
Ik ben ook niet echt een techneut maar als je een va synth kan bouwen dan moet je toch een aantal onderdelen als losse modules kunnen maken?
Of is Arduino daar niet geschikt voor, ik zag op het net dat er hier en daar projecten zijn die 16bit zijn, dat moet toch een goed uitgangspunt zijn voor eeen systeempje?
Het is voor mij niet zozeer de vraag hoe een optimaal systeem eruit zou zien, het is gewoon nieuwsgierigheid zeg maar of zoiets bestaat?
Ik begrijp uit jullie antwoorden dat Arduino voor sommige functies op zich ok zou zijn maar dat het geen uitgangspunt is voor een heel systeem.
Een beetje noob questions dus maar ik zat van de week met die gedachtes toen ik over Arduino las.
 
Er is toch een Arduino mega met een hogere bitrate?

Zou het dan niet bijvoorbeeld kunnen dat je daar softwarematig een synth opschrijft, MAAR je hebt wel 30+ analoge inputs/outputs op dat ding...... Dan zou je een sumiere modulair kunnen maken met Arduino als hart of zie ik dat verkeerd? 1 Arduino, maar wel alle patchpoints?

https://www.reichelt.nl/arduino-due...VD2lf0X2ZWtpYnmKC5nO3ARhRmxoCqG0QAvD_BwE&&r=1

bijvoorbeeld die Due, die is 32 bit, maar ik snap er de ballen van
 
Je kan een synth (of effect) in PD (PureData) wegschrijven naar een Teensy
de "Audio System Design Tool" voor de "Teensy Audio Library" is niet hetzelfde als Pure Data.

[edit: ik zie dat hij in episode 2 Pure Data gebruikt om een visuele patcher te maken voor de Teensy Synth. Dat is nog steeds niet een PD-patch die op een Teensy draait.]
 
de "Audio System Design Tool" voor de "Teensy Audio Library" is niet hetzelfde als Pure Data.

[edit: ik zie dat hij in episode 2 Pure Data gebruikt om een visuele patcher te maken voor de Teensy Synth. Dat is nog steeds niet een PD-patch die op een Teensy draait.]

'I stand corrected' ;-) Toch wel knap dat het kan om iets te programmeren en er goedkoop zelf een effect of instrument van te maken.
 
Back
Top