Plasmonic

Was net bezig in Omnisphere in de atmosphere library bij textures soundscapes en bij het beluisteren van de demo's van Plasmonis dacht ik,nee ik mis niets.
Begrijp me niet verkeerd,zal een zeer goede softsynth zijn,maar ik denk dat weinigen weten wat je met Omnisphere kunt uitsteken.
 
Sinds ik serum heb ontdekt zijn er maar weinig geluiden (mss wel geen zelfs) waar ik een andere vst voor nodig heb. Ik kan eigenlijk niets bedenken. Erg benieuwd of dit iets kan toevoegen.
 
Vind hem wel heel expressief.
Tja Omnidphere, Alchemy das weer allemaal meer sample based. Niets mis mee maar dit gaat voor mij net een tikkie verder.
leuke combi me de Osmose :)
Denk dat dit een heel vette synth gaat worden die een eigen plek gaat inemen.
 
De beste man maakt de meest lelijke interfaces. Brrr... maar de synth klinkt interessant en is niet te vergelijken met sample based instrumenten.
 
Meer physical modelling synths is altijd goed. Jammer dat hij de demo's niet met een wat expressievere controller doet, ik ben wel benieuwd hoe dit klinkt met een roli seaboard en een geoefende speler.
Dit is nog niet de opvolger van AAS Tasman waar ik op wacht maar zeker mooi!
 
maar de synth klinkt interessant en is niet te vergelijken met sample based instrumenten.

Waarom zou je ook vergelijken ? En met wat ? Om wat te besluiten ?
Trouwens, VST is totaal niet vergelijkbaar met hardware. Dat klinkt pas digitaal.

Sorry, maar dit soort denkpistes en uitlatingen is intussen wel wat achterhaald. Voor mij klinkt alles interessant als het bruikbaar is. Ongeacht waar het uit komt.

maar ik denk dat weinigen weten wat je met Omnisphere kunt uitsteken.
Vooral dat. Om maar over versie II te zwijgen.

En nu ga ik Omnisphere ff sampelen om 'm daarna te vermangelen met m'n V-synth XT :dubbel:
 
Waarom zou je ook vergelijken ? En met wat ? Om wat te besluiten ?
Trouwens, VST is totaal niet vergelijkbaar met hardware. Dat klinkt pas digitaal.

Sorry, maar dit soort denkpistes en uitlatingen is intussen wel wat achterhaald. Voor mij klinkt alles interessant als het bruikbaar is. Ongeacht waar het uit komt.


Vooral dat. Om maar over versie II te zwijgen.

En nu ga ik Omnisphere ff sampelen om 'm daarna te vermangelen met m'n V-synth XT :dubbel:

Hè wat is dit nu weer voor een rare opmerking.
wat heeft dit met mijn Stelling te maken.
 
Last edited by a moderator:
Na maanden buffelen, en wat later dan oorspronkelijk verwacht, zit hij er nu toch aan te komen: Plasmonic van Brian Clevinger. Hier is de aankondiging en een demo versie die gratis te downloaden is (met de nodige beperkingen uiteraard).
Rhizomatic Software Synthesis – Innovative virtual instruments

Als IndieGoGo supporter kreeg ik een beta preview die ik niet mag laten zien (want gaat misschien nog wijzigen) maar wel mag laten horen. Ik ben aangenaam verrast door de organische geluiden die het kan opwekken gecombineerd met wat meer traditionele oscillatoren. Het klinkt lekker snappy.

Ik heb een demo gemaakt met Plasmonic in MPE mode en met een Roli Seaboard ingespeeld. Geen externe effecten behalve wat EQ en compressie.

 
Klinkt veelbelovend.Te volgen.En iemand die Absynth heeft gemaakt kan geen slechte synths maken.
 
Nu beschikbaar.Introductieprijs nu 99,99 euro(149 euro)tot 17 januari 2021
 
Plasmonic muzieksoftware (van de maker van Absynth)

Kortgeleden was er op het forum over Absynth en de maker van deze bijzondere software een kleine discussie. Vandaag kreeg ik via de e-mail het bericht dat zijn nieuwste creatie nu te koop is:

Screenshot 2020-12-22 at 11.49.12.png

De demo leverde al indrukwekkende "sounds" , dus ik heb hoge verwachtingen van deze officiële release. Dit is de link naar de website: plasmonic
 
Als ge een Absynth kunt ontwerpen, dan kan er niets verkeerds gaan met de plasmonic.Heeft de looks ook van Absynth.Introduktie prijs 99,99 euro en wordt één van de weinige aankopen in 2020 nog.
 
De demo gedownload om even uit te testen.eerste indruk:goede klanken,(er zijn er een paar to die for) geschikt voor ambient, experimenteel,film muziek.Ik kan het vergelijken met native kontour.Verwacht geen simulaties van andere synths.MPE support dus ideaal ook voor m'n toekomstige osmose.Zoals in elke soft synth oneindige modulatie mogelijkheden.Niet veel presets maar ik weet zeker dat je in korte tijd een hoop andersklinkende klanken kunt maken.:verkoght:
 
Plasmonic 1.2 is er!

New features:
* 100 new MPE-compatible presets
* Native Apple Silicon support
* Improved audio performance on all platforms
* MTS-ESP microtuning support
* Preset browser favorites
* Voice stealing options (in the Performance Settings panel)
 
Tot 31 december 2021 in de sale voor €99. Ik ga wel toehappen, denk ik.

Plasmonic is het waard, meer dan zelfs, zo'n unieke synth, er zijn er niet zoveel, uniek, ITB, origineel, geen emulatie.. of niet zoveel..
en zeer krachtig.
heb 'm nu gelukkig ook, en ben nu al dieper in preset-making gekomen, weinig tijd gehad.
 
en wederom sale! voor Plasmonic; vanzelfsprekend; €99....


heeft nu zijn plek in mijn workflow gevonden. zeker met MPE, een superkrachtige synth, Phyiscal Modelling, zeker, maar met een bandbreedte....

tot 15 juni,,,
 
Back
Top