Foute BitCoin-advertenties op banner

levka

Verkeerd in goede staat
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
2.635
Locatie
Amsterdam
Foute BC adv.JPG
Foute BC avd.JPG
Mogelijk is dat al eerder gesignaleerd, maar ik krijg regelmatig frauduleuze BitCoin-advertenies te zien op het forum.
Zal ongetwijfeld verantwoordelijkheid van een andere partij zijn, maar meld het toch maar even ivm erg irritant.
 

Attachments

  • Foute BC avd.JPG
    Foute BC avd.JPG
    41,8 KB · Bekeken: 171
Ai, dat is vervelend. Inderdaad heeft Synthforum weinig tot geen invloed op de keuze voor getoonde ads. Wat je kunt doen, is een foute ad bij Google melden. Dat doe je door op het symbool te klikken dat links naast het kruisje in de ad te zien is. Je komt dan terecht op een pagina van Google die je vertelt waarom je deze ad ziet. Vervolgens heb je de mogelijkheid om de bewuste ad te melden via de getoonde link (irrelevante ads). Ik ben bang dat dit voor nu de enige manier is.
 
Jort vandaag weer ´n paar keer voorbij zien komen.. was niet ingelogd overigens..

Jort.png
 
Vind het wel opmerkelijk dat er voor MP advertenties op dit mooie forum stringente regels gelden (lijken me overigens op zich vrij redelijk),
terwijl er regelmatig dit soort regelrechte fraude mee-lift. Krijg ook diverse advertenties in beeld van webwinkels die zich niet aan EU/NL consumentenrecht houden.
Begrijp de logica erachter wel, maar vind het resultaat zo verdrietig.
Als ik hier een zwarte piet met een synth post, komt ie hier dan wel door de ballotage (no pun intended) ?
 
Ik heb anders een Moog One kunnen kopen dankzij de versprekingen van Jort Kelder. Hulde aan de SF ads!
 
Nog niet. We zijn nu aan het uitzoeken hoe we een en ander zouden kunnen implementeren.

Daar hebben we het al vaker over gehad, het schijnt nogal lastig te zijn om dat te kunnen implementeren.
Dat is tenslotte waarom er nog steeds niets mee gedaan wordt heb ik het idee?
Als je genoeg betalende leden hebt dan kan je het toch zonder ads doen lijkt me, en als je dan de bijdrage naar draagkracht doet bijv minima, modaal en bovenmodaal.
Nu profiteren mensen die niet betalen mee dus waarom zouden sommige anderen dan nog een donatie doen denken ze dan.
En zo zijn er ook leden die maar heel af en toe aktief zijn, die hebben dan een reden om bijv geen betalend lid te zijn en voor diegene die regelmatig op het forum komt die doet wel een bijdrage.
Ik zat van de week te denken; je kan voor betalende leden die elk jaar op die manier bijdragen aan een advrije site voordelen kunnen toekennen.
Een voorstel; betalende leden kunnen kopen/verkopen via de marktplaats, ze kunnen een pb sturen aan andere betalende leden of ze kunnen bijv een release aankondigen en diegenen die niet betalen hebben dit voordeel niet.
Je zal op de een of andere manier een verschil moeten inbouwen lijkt me.
Dat zal sommigen tegen de borst stuiten maar anders zal er voor een aantal geen drempel zijn om een donatie/contributie te voldoen en komt er nooit een advrije site.
 
Laatst gewijzigd:
Daar hebben we het al vaker over gehad, het schijnt nogal lastig te zijn om dat te kunnen implementeren.
Dat is tenslotte waarom er nog steeds niets mee gedaan wordt heb ik het idee?
Als je genoeg betalende leden hebt dan kan je het toch zonder ads doen lijkt me, en als je dan de bijdrage naar draagkracht doet bijv minima, modaal en bovenmodaal.
Nu profiteren mensen die niet betalen mee dus waarom zouden sommige anderen dan nog een donatie doen denken ze dan.
En zo zijn er ook leden die maar heel af en toe aktief zijn, die hebben dan een reden om bijv geen betalend lid te zijn en voor diegene die regelmatig op het forum komt die doet wel een bijdrage.
Ik zat van de week te denken; je kan voor betalende leden die elk jaar op die manier bijdragen aan een advrije site voordelen kunnen toekennen.
Een voorstel; betalende leden kunnen kopen/verkopen via de marktplaats, ze kunnen een pb sturen aan andere betalende leden of ze kunnen bijv een release aankondigen en diegenen die niet betalen hebben dit voordeel niet.
Je zal op de een of andere manier een verschil moeten inbouwen lijkt me.
Dat zal sommigen tegen de borst stuiten maar anders zal er voor een aantal geen drempel zijn om een donatie/contributie te voldoen en komt er nooit een advrije site.

Toch nog maar even melden dat ik nog nooit "1" ad of reclame heb gezien op deze site en ik gebruik alleen een gratis adblocker in Chrome. Als je op een tablet of smartphone de site bezoekt is het misschien anders.
Gewoon maar even om te zeggen dat lang niet iedereen jouw probleem heeft. En hoe profiteer ik juist mee door niet te betalen? Ik waardeer je mening krautrock maar je moet oppassen dat je je probleem niet gaat veralgemenen en dan met heel radicale oplossingen komt voor een probleem dat voor anderen geen probleem is. Misschien eerst maar eens een Poll houden om te kijken hoeveel procent je mening deelt?

persoonlijk zou ik weer terug willen naar de situatie zoals ze vroeger was, privé-server en niks huren bij derden en vooral niet weeral gehackt worden (no disrespect to you Inspiran), daar zou ik graag voor doneren maar dat gaat niet gebeuren
 
Laatst gewijzigd:
Ik zat van de week te denken; je kan voor betalende leden die elk jaar op die manier bijdragen aan een advrije site voordelen kunnen toekennen.
Een voorstel; betalende leden kunnen kopen/verkopen via de marktplaats, ze kunnen een pb sturen aan andere betalende leden of ze kunnen bijv een release aankondigen en diegenen die niet betalen hebben dit voordeel niet.
Je zal op de een of andere manier een verschil moeten inbouwen lijkt me.

Geen ads voor mensen die betalen, zou kunnen (al hoef je nu ook geen ads te zien, als je dat echt niet wil). Maar diep ingrijpen op de functionaliteit van de site, om op die manier een verschil te creëren, denk dat het ongewenst is. Als het aantal mensen dat onder die voorwaarden wil betalen tegenvalt, en tegelijkertijd een grote groep niet-betalende mensen wegloopt omdat het gebrek aan functionaliteit hinderlijk is, het is maar de vraag of het forum dan nog levensvatbaar blijft.
 
Gewoon maar even om te zeggen dat lang niet iedereen jouw probleem heeft. En hoe profiteer ik juist mee door niet te betalen? Ik waardeer je mening krautrock maar je moet oppassen dat je je probleem niet gaat veralgemenen en dan met heel radicale oplossingen komt voor een probleem dat voor anderen geen probleem is. Misschien eerst maar eens een Poll houden om te kijken hoeveel procent je mening deelt?

Ik heb 't probleem niet want ik surf incognito en dan werken de ads waarschijnlijk niet?
Het gaat mij erom dat er in het verleden al 'ns gepraat is over een advrije site maar dit leidde tot niets terwijl een aantal leden indertijd aangaven er wel geld voor over hebben en anderen weer niet.
In mijn voorstel kan je op die manier het misschien toch voor elkaar krijgen zonder ads te draaien.
Laten we maar een poll houden.
 
Back
Top