doepfer a-188-1 (BBD delay) vragen

redraceriot

Stamgast
Lid sinds
1 juli 2016
Berichten
331
Locatie
Antwerpen
Ik ben recent gestart met een kleine effectencase als eerste stap in de Eurorackwereld, en een van de eerste effecten die ik daarin gestopt heb is de a-188-1.
Fantastisch ding, ik heb er al veel interessante piepende en krakende drones uitgehaald, maar: ondanks dat ik de 2048-chip heb (en dus langere delay-tijden) krijg ik er toch weinig echte delay uit.
Het lijkt vooral in de chorus/flanger-sfeer te blijven, aparte repeats hoor ik bijna niet. Is dit normaal en had ik beter de 4096 gekozen, of kan ik dit bereik nog verder oprekken met een aanpassing ergens? Het was een tweedehandse aankoop, dus het kan ook altijd dat er iets aan scheelt, of dat de chip ooit vervangen is natuurlijk.

De feedback gaat ook nogal snel richting fuzzy/clipped/overstuurd, is er een manier om dit te temmen voor meer mellow patches?

Tips voor interessante patches zijn ook altijd welkom!
Ik heb er al een lpf langs staan om clock noise te filteren, maar met de hoge clock speeds is dat nog niet echt een issue geweest
 
De 2048 kan zeker delays, en dan ga je ook de clock horen. In de manual staat trouwens een tabel met tijden per chip. Misschien zit er idd een andere in. Op de 2048 staat MN3007 of MN/BL3207.
Die feedback gaat snel over z'n neck, maar dat is bij een MemoryBoy ook, gewoon niet teveel open draaien en geen/weinig resonantie op je lpf gebruiken.
https://www.thomann.de/nl/doepfer_a_188_1d.htm?sid=a491cdc0ffb6c7c1327dda889b1aa2a3
 
Back
Top