LET OP: Oplichter actief op Marktplaats.nl

Of, weet niet of dit kan maar gewoon Whatsapp videobellen??

Tuurlijk kan dat, heb ik het al eerder over gehad alleen wanneer iemand geen whatsapp heeft wordt het lastig maar velen hebben het wel.
Dan kan je live gewoon meteen zien of die persoon 'm heeft en de conditie.
Als iemand weigert om z'n nummer te delen of moeilijk en vaag doet dan is dat voor mij een reden om af te haken.
Als je dan even wilt zien in welke staat het apparaat is en daarna ook nog zegt dat je wilt komen ophalen en adres vraagt dan wordt het voor de verkoper heel lastig als ie je probeert te besodemieteren.
Tenminste kan dan nog maar iemand die er op uit is om de boel te belazeren zal niet allerlei gegevens met je delen.

Gelijk oversteken doe ik niet meer nadat ik een keer een jd-xi had opgestuurd naar België ging die persoon voor z'n werk een week naar het buitenland.
Het pakket werd bezorgd maar het geld bleef gereserveerd.
Ik heb 'm gemaild en hij heeft toen z'n dochter gevraagd hoe de jd-xi eruit zag en toen alsnog bij MP het sein op groen gezet, wat een gedoe toen.
Ik haal op of alleen bij iets van weinig waarde laat ik het opsturen.
Is het in België, sja jammer dan of het moet een forumlid zijn die heel regelmatig op het forum komt en goed bekend staat.
 
Laatst gewijzigd:
Ik moet dan toch echt 2,5% commissie betalen als betalende. Als ontvanger betaal je dan niks nee.
Da's raar. Ik heb F&F vaak gebruikt, zowel als betaler en als ontvanger. Nog nooit extra hoeven betalen.
 
Misschien enkel binnen NL gratis?
Nee hoor, ik heb al over de hele wereld gekocht en verkocht. F&f (voorzover mogelijk) was altijd gratis. Alleen was er met sommige landen niet met F&f te betalen vanwege belastingregels. Volgens mij had ik met iemand in Japan zo'n issue.
 
Goh een prophet 12 voor 700 en 1050 euro een scam? Je meent het.

Oplichting werkt bijna altijd alleen door de hebberigheid van de opgelichte.

Tja....sommige mensen verkopen hun spullen nu eenmaal zonder de actuele waarde ervan te kennen. Zo heb ik ooit een originele Roland TB303 voor €30,- gekocht. Geen grap. Vorige week nog een Marshall JMP-1 voor €160,- en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. 't Is dus helemaal niet gek gedacht dat iemand een P12 voor weinig verkoopt.

De opgelichte de schuld geven van ergens in te stinken is natuurlijk wel de zaken omdraaien.
 
sommige mensen verkopen hun spullen nu eenmaal zonder de actuele waarde ervan te kennen. (...) De opgelichte de schuld geven van ergens in te stinken is natuurlijk wel de zaken omdraaien.

Schuld is misschien een groot woord, maar er is toch iets van eigen verantwoordelijkheid. Dat werkt twee kanten op, als je de markt totaal niet kent en geen benul hebt van gangbare prijzen moet je simpelweg die markt niet op, om problemen te voorkomen. Zowel koper als verkoper. Tegenwoordig kun je met een beetje onderzoek tenminste een idee krijgen wat iets mag kosten. Als je dat niet doet, en je loopt geld mis omdat je iets voor heel weinig verkoopt, of denkt iets te kopen voor heel weinig en geld foetsie, dan vraag je er wel een beetje om.
 
Amen, Baudet.
 
Ja, mooi hè?
Doorgaans moet je betalen voor een kaartje voor dat soort cabaret :okdan:
 
Inderdaad, of complete fotoreportage willen voor een item van 100 ballen ofzo.

Ik weet niet wat je koop had staan.. maar juist als iets te goedkoop is vind ik dat geen gekke vraag. :) Een goede naam op MP zegt tegenwoordig niets meer...
 
Tuurlijk kan dat, heb ik het al eerder over gehad alleen wanneer iemand geen whatsapp heeft wordt het lastig maar velen hebben het wel.
Dan kan je live gewoon meteen zien of die persoon 'm heeft en de conditie.
Als iemand weigert om z'n nummer te delen of moeilijk en vaag doet dan is dat voor mij een reden om af te haken.
Als je dan even wilt zien in welke staat het apparaat is en daarna ook nog zegt dat je wilt komen ophalen en adres vraagt dan wordt het voor de verkoper heel lastig als ie je probeert te besodemieteren.
Tenminste kan dan nog maar iemand die er op uit is om de boel te belazeren zal niet allerlei gegevens met je delen.

Gelijk oversteken doe ik niet meer nadat ik een keer een jd-xi had opgestuurd naar België ging die persoon voor z'n werk een week naar het buitenland.
Het pakket werd bezorgd maar het geld bleef gereserveerd.
Ik heb 'm gemaild en hij heeft toen z'n dochter gevraagd hoe de jd-xi eruit zag en toen alsnog bij MP het sein op groen gezet, wat een gedoe toen.
Ik haal op of alleen bij iets van weinig waarde laat ik het opsturen.
Is het in België, sja jammer dan of het moet een forumlid zijn die heel regelmatig op het forum komt en goed bekend staat.

Had het inmiddels ook ff getest met de telefoon van iemand en videobellen is idd de manier. Als iemand daar niet in mee op in wil gaan laat ik het gewoon varen.
Ik geloof dat ik iets van 2 jaar terug een Roland SP202 samplertje heb gekocht van iemand.. ook voor 100 euro. Verkoper had een simpel videootje gemaakt en wat foto's en ik dacht op MP gedeeld.. ben het ff kwijt.. Maar iemand die gewoon wil verkopen doet vaak niet moeilijk.
Zelf heb ik via MP wat luidsprekers verkocht.. en deze ook gewoon spelend op een videootje vastgelegd.. ging niet om veel geld ook. Een berg werk met inpakken van zoiets groots maar ik heb er iemand blij mee gemaakt denk ik dan maar en het scheelt weer wat ruimte in de opslag en wat je geeft krijg je altijd wel weer terug.. dat geldt voor shit maar ook goeie daden :)

Als kopende partij ben je met gelijkoversteken dus duidelijk in het voordeel.


Wat betreft de 'opgelichte' voor een P12 á 700-1050. Ik zou die niet hebberig willen noemen. Eerder gemakzuchtig / onwetend / te goed van vertrouwen. Ik vraag me dan ook echt af of er ook maar 1 persoon 700 euro of 1050 euro overschreven zal hebben aan de oplichter.. 'k bedoel als je zoiets aanschaft weet je dat je niet het gemiddelde keyboard in huis haalt en dat er aan zo een prijs op z'n minst iets niet in orde is met apparaat of de deal.. dan wil je op z'n minst even langs om te testen. :)
 
Wat betreft de 'opgelichte' voor een P12 á 700-1050. Ik zou die niet hebberig willen noemen. Eerder gemakzuchtig / onwetend / te goed van vertrouwen. Ik vraag me dan ook echt af of er ook maar 1 persoon 700 euro of 1050 euro overschreven zal hebben aan de oplichter.. 'k bedoel als je zoiets aanschaft weet je dat je niet het gemiddelde keyboard in huis haalt en dat er aan zo een prijs op z'n minst iets niet in orde is met apparaat of de deal.. dan wil je op z'n minst even langs om te testen. :)

Soms heb je ook gewoon mensen die werkelijk niet weten wat ze aan het verkopen zijn, bijvoorbeeld omdat ze spullen van een overleden familielid aan het verkopen zijn en niet bekend zijn met de desbetreffende hobby.

Alhoewel de prijzen dan meestal niet hoger dan 100-200 Euro zijn...
 
Gisteren weer een gevalletje oplichter marktplaats ondekt. Ben dus op zoek naar een reverb/delay stompbox en low and behold, ik zie een Strymon Big Sky op MP staan. Eerste bod is 100, ik bied 120. Krijg GELIJK een bericht, 'ja is ok'. Ik kon wel komen ophalen maar Spijkenisse was me net te ver, dus ik vragen of hij kan opsturen. "ja dat kan stuur een bevestiging van transactie". Niets over verzendkosten, niets over dat er net een hogere bieding was binenngekomen.
Dus tja, je denk wel aan een superkoopje natuurlijk dus ik vraag of het misschien met Ideal mogelijk is. "nee kan niet want ik zit onder bewind". Dat, en in combinatie met nog geen MP rating was wel even "too good to be true' moment. Dus ik bericht terug "laat maar even staan de advertentie, aangezien je onder bewind staat gun ik je het wel".

Log vandaag even in en ja hoor, AL zijn advertenties zijn opeens verdwenen.
 
Gisteren weer een gevalletje oplichter marktplaats ondekt. Ben dus op zoek naar een reverb/delay stompbox en low and behold, ik zie een Strymon Big Sky op MP staan. Eerste bod is 100, ik bied 120. Krijg GELIJK een bericht, 'ja is ok'. Ik kon wel komen ophalen maar Spijkenisse was me net te ver, dus ik vragen of hij kan opsturen. "ja dat kan stuur een bevestiging van transactie". Niets over verzendkosten, niets over dat er net een hogere bieding was binenngekomen.
Dus tja, je denk wel aan een superkoopje natuurlijk dus ik vraag of het misschien met Ideal mogelijk is. "nee kan niet want ik zit onder bewind". Dat, en in combinatie met nog geen MP rating was wel even "too good to be true' moment. Dus ik bericht terug "laat maar even staan de advertentie, aangezien je onder bewind staat gun ik je het wel".

Log vandaag even in en ja hoor, AL zijn advertenties zijn opeens verdwenen.

en ja hoor. profiel verdwenen 8D
 
Gisteren weer een gevalletje oplichter marktplaats ondekt. Ben dus op zoek naar een reverb/delay stompbox en low and behold, ik zie een Strymon Big Sky op MP staan. Eerste bod is 100, ik bied 120. Krijg GELIJK een bericht, 'ja is ok'. Ik kon wel komen ophalen maar Spijkenisse was me net te ver, dus ik vragen of hij kan opsturen. "ja dat kan stuur een bevestiging van transactie". Niets over verzendkosten, niets over dat er net een hogere bieding was binenngekomen.
Dus tja, je denk wel aan een superkoopje natuurlijk dus ik vraag of het misschien met Ideal mogelijk is. "nee kan niet want ik zit onder bewind". Dat, en in combinatie met nog geen MP rating was wel even "too good to be true' moment. Dus ik bericht terug "laat maar even staan de advertentie, aangezien je onder bewind staat gun ik je het wel".

Log vandaag even in en ja hoor, AL zijn advertenties zijn opeens verdwenen.

Als je kon komen ophalen zie ik het probleem niet zo...
 
Back
Top