LET OP: Oplichter actief op Marktplaats.nl

fourier

FFT
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
2.975
Locatie
amsterdam
Er staat een Dave Smith Instruments Prophet 12 te koop op marktplaats voor €1050,-. Staat zogenaamd in Leiden maar als je wilt komen kijken dan staat ie opeens in Sittard. De aanbieder blijft ook steeds te hameren opdat ik eerst vooruitbetaal via marktplaats.nl. Na een lange disscussie met de adverteerder blijken er veel zaken niet te kloppen en ik heb er dan ook melding van gemaakt bij Marktplaats.nl. Maar Ik dacht dat het ook wel handig was om dat hier te doen. Maw....let op en maak geen zomaar geld over. Ook al gaat het via marktplaats.nl. Men blijkt nep icoontjes te versturen die je leiden naar dubieuse websites e.d..

https://www.marktplaats.nl/a/muziek...synth.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
 
Als het een Marktplaats advertentie is waarop bieden is uitgezet (zodat je niet publiekelijk een mega bod met een hint erin voor de argeloze geïnteresseerde kan achterlaten), een flightcase is meegeleverd die niet op de foto staat en de foto's ook nog eens van buitenlandse sites afkomstig zijn, dan haak ik al af. Plaats en actief leven op Marktplaats zijn geen graadmeter meer voor me.
 
Opgelet ook voor de nieuwe omgekeerde praktijk,als je iets verkoopt en krijg je de vraag om 0,10euro te storten op de rekening van de koper omdat hij al enkel x is opgelicht op marktplaats,zodat hij je gegevens heeft,niet doen!
 
Heb hier vorige week vrijdag al melding van gemaakt,.. toen woonden ze in zoetermeer en kon je het ophalen in vlissingen.

toen hadden ze hem voor 700 staan..

dat centen betalen ga ik nooit of te nimmer doen voor consumenten.,,.... een paypal of andere grote jongen kan dit, de rest geloof ik niks van.


wat ik me afvraag is hoe ze het voor mekaar krijgen over te komen als betrouwbare verkoper met bijna 12 jaar op marktplaats.

Of zijn mensen na 12 jaar op marktplaats in 1 keer zo corrupt als de pest ?! :engel:
 
Hoe doen ze dat die accounts hakken,ik begrijp dat niet heel goed,dat is toch onmogelijk,of je moet inloggen op een valse Marktplaats site ofzo,dan moet je al heel naif zijn toch.
 
Mogelijk is er ooit een wachtwoordenlek geweest bij Marktplaats, of mensen gebruiken hetzelfde wachtwoord voor meerdere sites en een van die sites heeft een lek gehad, of ze gebruiken een heel makkelijk te raden wachtwoord (bv. "123").
 
Die in "Vlissingen " ("Groningen" was het toen ik informeerde; net gaan samenwonen...). Ik heb die in de chat op Marktplaats gemeld. Hoi, Ik zie er niets geks aan. U bent de enige die melding doet. Mijn broek zakt gigantisch af.....
 
Mogelijk is er ooit een wachtwoordenlek geweest bij Marktplaats
Marktplaats waarschuwde zelf de laatste tijd al dat dat het geval was en dat aangeraden werd je wachtwoord te veranderen. Maar mensen die om wat voor reden dan ook niet of nauwelijks meer op MP komen zien die waarschuwing natuurlijk niet.
 
Die in "Vlissingen " ("Groningen" was het toen ik informeerde; net gaan samenwonen...). Ik heb die in de chat op Marktplaats gemeld. Hoi, Ik zie er niets geks aan. U bent de enige die melding doet. Mijn broek zakt gigantisch af.....
Apart idd; ik had 'm gisteren nl ook al gemeld bij MP. :smeris:
 
Staat er nog steeds op. Kompleet bizar.
 
Tuurlijk, gewoon je goede beoordelingen kwijt, jarenlang gebruiker...niks aan de hand. Welterusten.
 
De advertentie staat nog steeds op MP, dan krijg je niet de indruk dat MP veel haast maakt. Wellicht een "leuke" case om te melden aan het TV-programma Radar, die volgt dit soort praktijken op MP en ook dat MP zelf onvoldoende doet hieraan.
 
Of het melden bij dit programma. Je zou denken dat MP hier veel meer bovenop zit, na zulke publiciteit. Tijd om de wet te veranderen en een website als MP volledig aansprakelijk te stellen wanneer mensen slachtoffer worden van oplichting, als zo'n website had kunnen weten dat iets niet in de haak was.

Helemaal mee eens. Zowel Marktplaats als de politie heeft gewoon dikke schijt aan de consument, want, hey kost allemaal weer centjes. Na 2500 aangiftes wordt er pas iets gedaan en een zaak van gemaakt en zelfs na dit allemaal komt Marktplaats niet verder dan 'de chatbot verbeteren'. Zorg in de eerste plaats dat je gekwalificeerd personeel aanneemt die zich met individuele gevallen bezig kunnen houden...
 
Kan iedereen die dit leest alsjeblieft melding maken via verdacht at marktplaats punt nl

Heb ik reeds 2x gedaan en nog anderen, weet ik.
wordt tot op heden geen *%& mee gedaan.
On-ge-lo-fe-lijk.. .
 
Back
Top