Laderail voor toetsen onder plateau desk

Thanks.

Ja, op zich wel. Wel is het bureau een beetje wankel. Maar dat heeft te maken met het dunne blad en de bevestigingsmechanisme van het bureau. Door het tegen de muur te plaatsen, krijgt het meer stabiliteit.

Je kan ervoor kiezen om aan de onderkant van het blad 3 stoelhoeken te plaatsen en zo je tafel aan de muur vast te maken, dan is het meteen een stuk stabieler.
 
Ik had hetzelfde probleem.
Ik heb intussen zelf een meubel gefabriceerd met als basis o.a. twee Bekant onderstellen van Ikea.
Ik kon geen rails vinden die tot een bevredigend resultaat leidde en heb uiteindelijk gekozen voor onderstaande standaard.
Prima oplossing in mijn situatie.




Wat heb je als blad gebruikt? Is dat wel stevig genoeg? Geen gedeeltelijke kliksysteem zoals bij dit bureau wel het geval is? Probleem is dat alles op de losse onderdelen gebaseerd is: het begint bij de voeten, daarna de poten, daarna de onderstel en vervolgens het blad. Logisch dat het uiteindelijk niet massief is. Als ik het geweten had ik m niet gekocht. Helaas, moet het ermee doen.
 
Je kan ervoor kiezen om aan de onderkant van het blad 3 stoelhoeken te plaatsen en zo je tafel aan de muur vast te maken, dan is het meteen een stuk stabieler.

Ja, zat er ook aan te denken om het vast te maken aan de muur. Wat bedoel je met stoelhoeken. Ik zat te denken aan metalen plankdragers. Maar ja, moet de muur dan wel weer gaan verprutsen.
 
Wat heb je als blad gebruikt?


Als blad op de onderstellen heb ik 18mm hardhouten multiplex en dat is stevig genoeg, in ieder geval voor de dingen die ik erop heb staan.

De afgebeelde standaard rijd ik hieronder.
 
Als blad op de onderstellen heb ik 18mm hardhouten multiplex en dat is stevig genoeg, in ieder geval voor de dingen die ik erop heb staan.

De afgebeelde standaard rijd ik hieronder.

18mm lijkt me wel voldoen voor niet een al te grote blad. Die hier staat is 160cm x 80cm, 15mm en dat merk ik wel.

In jouw geval prima opgelost, lijkt me.
 
Ben er net mee klaar.
Nu begonnen met bekabelen...

P1060036.JPG
 
oh! mag ik vragen waar je die hebt gekocht (die "onderstaande standaard")

Ik had hetzelfde probleem.
Ik heb intussen zelf een meubel gefabriceerd met als basis o.a. twee Bekant onderstellen van Ikea.
Ik kon geen rails vinden die tot een bevredigend resultaat leidde en heb uiteindelijk gekozen voor onderstaande standaard.
Prima oplossing in mijn situatie.



 
Zoek eens naar mijn studio. Ik heb 4 jaspers staan op ikea keuken kasten. Custumised
 
hele oude foto

https://www.flickr.com/photos/43043415@N04/12310909744/


minder oude foto, ondersteboven omdat ie er zin in had

Click image for larger version  Name:	IMG_1127.JPG Views:	0 Size:	61,0 KB ID:	3738059


Misschien moet ik er eens een YT video over maken. Ik verzaag 2e hands jasper stands (of koop de goedkoopste nieuw, en monteer ze zo zodat de benen de dwarsdragers worden en andersom - zo heb je al snel 1m30 breed en kan ik wel onder je plafond) en zoals je ziet kan er zelfs een rack in. Verder uitbreiden kan.
Alternatief is om geen stand te kopen maar zelf met de buizen aan de slag te gaan. Dan heb je 2 buizen nodig die plat liggen, op rubber voeten die je monteert op de uiteindes. Dan zet je de koppelstukken er op die uiteraard vertikaal je buizen doen passen, verbinden met dwarsdragers en klaar. Ik heb er ook zo een gebouwd.
Let op: soms is 't goedkoper een volledige stand te kopen dan losse stukken. Zeker de toestel dragers tikken door op je bedrag. Die kan je uitsparen met een draagplank ipv 4 dragers heb je er dan maar 2 nodig.


IMG_0070.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Click image for larger version  Name:	IMG_0071.jpg Views:	0 Size:	71,8 KB ID:	3738064


Zo, indrukken genoeg lijkt me.

En om terug on topic te zijn, dit is dus zo'n degelijke lade bij de Zoar. Heel erg tevreden van, heb er zo 2. Ze mochten enkel NOG breder :D

IMG_0076.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Misschien moet ik er eens een YT video over maken. Ik verzaag 2e hands jasper stands (of koop de goedkoopste nieuw, en monteer ze zo zodat de benen de dwarsdragers worden en andersom - zo heb je al snel 1m30 breed en kan ik wel onder je plafond) en zoals je ziet kan er zelfs een rack in. Verder uitbreiden kan.
Alternatief is om geen stand te kopen maar zelf met de buizen aan de slag te gaan. Dan heb je 2 buizen nodig die plat liggen, op rubber voeten die je monteert op de uiteindes. Dan zet je de koppelstukken er op die uiteraard vertikaal je buizen doen passen, verbinden met dwarsdragers en klaar. Ik heb er ook zo een gebouwd.
Let op: soms is 't goedkoper een volledige stand te kopen dan losse stukken. Zeker de toestel dragers tikken door op je bedrag. Die kan je uitsparen met een draagplank ipv 4 dragers heb je er dan maar 2 nodig.


Jasper stands verbouwen. Daar had ik al aan zitten denken. Geeft wel veel flexibiliteit.
Dank voor de tips en voor de foto's :okdan:
 
Ja die dx200 is heerlijk. Klinkt soms heel electrische gitaar achtig. Net wat ik nodig heb want ik kan 't geen meter spelen, gitaar :D
 
Back
Top