Sonicware Liven 8bit warps

Een soort chiptune Volca voor €170 (via Kickstarter) met 4 verschillende 8bit sound engines, sequencer en fx.

https://www.youtube.com/watch?v=nmmhSUNYxG0

https://www.kickstarter.com/projects...-synthesizer-8

3606a301d4a9257214b72b25059fe812_original.JPG?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1578554418&auto=f...jpg
 
Laatst gewijzigd:
Heb deze al tijden op het oog, ergens in Duitsland ligt op dit moment een pakketje met een exemplaar van deze Liven 8bit Warps klaar om naar m'n huis verzonden te worden. Al langer zoek ik iets dat je thuis gemakkelijk aan de keukentafel, of op de bank kunt gebruiken. Maar ook 's zomers in de natuur inspiratie opdoen en ermee spelen, wel met iets dat licht en compact is, je wil dan geen zware spullen meesjouwen. En een beetje een "alles-in-één"-instrument, dat relatief veel kan voor het geld. Ja, als het op dingen aankomt voor hobby, ik ben beetje een cententeller. Dat wil ik best toegeven. :P

Ik krijg de indruk dat het prettig werken is met dit ding. Wat me een beetje tegenhield, ik was bang dat de geluiden misschien een beetje teveel zouden blijven hangen in het typische chiptune. Maar gaandeweg kwamen er wat meer demo's die laten horen dat het meer kan, zie hieronder. Ik ben benieuwd! :)





 
Leuk dat je 'm gekocht hebt, ben benieuwd wat je er van vindt. Ik zie wel overeenkomsten met de Microfreak, maar ik heb 't idee dat deze Liven wat meer onverholen rauw 8 bit klinkt. Indrukwekkende geluiden in de eerste twee videos die je hier post hoor.
 
@j0ris : Zal m'n indrukken hier laten weten. Wat me vooral aantrekt is dat de fabrikant het heeft ontworpen als een 'performance'-instrument, ik hoop dat dit goed uit de verf komt. Synthese-mogelijkheden zijn iets minder belangrijk denk ik, als het maar een voldoende bereik van verschillende, bruikbare klanken heeft. Met name de eerste video trok me wat dat betreft over de streep. Dat het wat digitaal en rauw klinkt, dat kan mss juist van pas komen. :D
 
Heb m net besteld. Had geen idee. YT overtuigde.
 
heeft iemand m al? Ik wacht nog steeds... misschien oktober levering.
 
heeft iemand m al?

Ja, kreeg 'm binnen op 1 februari. Medio juni/juli vorig jaar had ik al 'ns gevraagd aan Gear4music (Sonicware gaf aan dat die de belangrijkste distributeur voor Europa zou zijn) wanneer die leverbaar werd. Ook gevraagd aan Tonecontrol, wat overigens resulteerde in een hele prettige uitwisseling van berichten. Maar niet leverbaar voor een hele lange tijd. Vrij plotseling was hij eind januari leverbaar bij Thomann, en heb het daar gekocht.
 
Ik zit erover te denken om deze te halen. Heeft iemand er hier ervaring mee?

Bevalt hij, makkelijk te gebruiken, goede sound? Of andere dingen die je erover kwijt wilt ? :)
 
Ik zit erover te denken om deze te halen. Heeft iemand er hier ervaring mee?

Bevalt hij, makkelijk te gebruiken, goede sound? Of andere dingen die je erover kwijt wilt ? :)

Die van mij heeft nog niet veel geluidjes gemaakt. Een tijdje terug wilde ik er weer mee beginnen, maar zit beetje in een winterdip en daardoor staan alle dingen qua hobby op een heel laag pitje. M'n eerste indrukken die ik had, het kan best veel en het klinkt goed. Wat wel een beetje tegenviel is de bouwkwaliteit, niet de indruk dat het allemaal superdegelijk is. Ik denk dat het een beetje een sluitpost was, het beschikbare budget vooral naar wat het kan qua features, de behuizing en de bouw moeten het met minder doen. Niet zo'n probleem als je het thuis gebruikt en er niet al te ruig mee omgaat. Maar ik had het idee om het 'ns in de zomer mee te nemen naar een mooi plekje in de natuur om daar er 'ns mee te pielen. Om 'm steeds in een rugzakje te verslepen, dat zie ik toch niet zo zitten, eigenlijk.
 
ik heb m paar maanden. 2 keer aan gehad, eerste indruk was goed. Ik nam m mee naar een vriend om m te testen en kreeg er geen presets meer uit. Ik heb dan ook geen handleiding gelezen.
Het dig is n beetje zoals n volca vind ik, enkel wat groter en veel mogelijkheden. No brainer eigenlijk.
verdient nog een kans hier als ik eens tijd heb, dat is nu weer enkele weken niet het geval.
Als je die stomme piepende drukknoppen vd rytm ok vond voor premium prijs, ga je de liven DIK ok vinden voor die prijs.
haha de rytm, wat een kutding vond ik dat voor t geld. Man.
 
Back
Top