• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Sonicware Liven 8bit warps

j0ris

Well-known member
Een soort chiptune Volca voor €170 (via Kickstarter) met 4 verschillende 8bit sound engines, sequencer en fx.

https://www.youtube.com/watch?v=nmmhSUNYxG0

https://www.kickstarter.com/projects...-synthesizer-8

3606a301d4a9257214b72b25059fe812_original.JPG?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1578554418&auto=f...jpg

Laatst gewijzigd:

Disharmonic

Well-known member
Heb deze al tijden op het oog, ergens in Duitsland ligt op dit moment een pakketje met een exemplaar van deze Liven 8bit Warps klaar om naar m'n huis verzonden te worden. Al langer zoek ik iets dat je thuis gemakkelijk aan de keukentafel, of op de bank kunt gebruiken. Maar ook 's zomers in de natuur inspiratie opdoen en ermee spelen, wel met iets dat licht en compact is, je wil dan geen zware spullen meesjouwen. En een beetje een "alles-in-één"-instrument, dat relatief veel kan voor het geld. Ja, als het op dingen aankomt voor hobby, ik ben beetje een cententeller. Dat wil ik best toegeven. :P

Ik krijg de indruk dat het prettig werken is met dit ding. Wat me een beetje tegenhield, ik was bang dat de geluiden misschien een beetje teveel zouden blijven hangen in het typische chiptune. Maar gaandeweg kwamen er wat meer demo's die laten horen dat het meer kan, zie hieronder. Ik ben benieuwd! :)

j0ris

Well-known member
Leuk dat je 'm gekocht hebt, ben benieuwd wat je er van vindt. Ik zie wel overeenkomsten met de Microfreak, maar ik heb 't idee dat deze Liven wat meer onverholen rauw 8 bit klinkt. Indrukwekkende geluiden in de eerste twee videos die je hier post hoor.

Disharmonic

Well-known member
@j0ris : Zal m'n indrukken hier laten weten. Wat me vooral aantrekt is dat de fabrikant het heeft ontworpen als een 'performance'-instrument, ik hoop dat dit goed uit de verf komt. Synthese-mogelijkheden zijn iets minder belangrijk denk ik, als het maar een voldoende bereik van verschillende, bruikbare klanken heeft. Met name de eerste video trok me wat dat betreft over de streep. Dat het wat digitaal en rauw klinkt, dat kan mss juist van pas komen. :D