eSPi 1200 (SP1200 emulatie voor Windows, MacOS, Linux, Android & iOS)

Goede demo’s. De 54% shuffle klinkt goed. Rest lijkt mij gewoon naar 12 bit reduceert en dan pitchen. En klassieke SP 1200 drum samples gebruiken als voorbeeld is ook cool.

Of het zo dik klinkt als een echte? Misschien voor mij en nog wat gekkies niet. Maar voor de gemiddelde daw persoon zal dit prima zijn.
 
Ik ben even de YT comments doorgelopen en er staat voorlopig enkel als stand-alone, maar er zou een VST later volgen.
 
Ik had even last van een bloedneus.... maar ik vind het wel lekker en acceptabel klinken :P En aangezien het ook iOS is vind ik dit wel interessant om samples te crunchen. Heb nu een Arturia Spark en Korg Gadget maar daarin mist iets wat dit als tool wel kan.
@Madr: Wat betreft de minimale details.. ik heb ooit eens mijn Prophet 5 en U-HE RePro 5 met elkaar vergeleken en de audio hier op SF gedeeld.. (weet je nog) er zit een hoop tussen de oren.. ;)

Ik ben even de YT comments doorgelopen en er staat voorlopig enkel als stand-alone, maar er zou een VST later volgen.

In Maschine 2.0 zit ook een goede SP emulatie en kun je als VST draaien. De ouwe MKI controller is vaak voor weinig te vinden.. valt ook prima mee te werken.. heb nu de Studio controoler maar destijds heel veel lol mee gehad.. HIer zit de 2.0 software al bij https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
Hieronder nog een vergelijking:
https://www.youtube.com/watch?v=_s7QGJOmQJQ
 
Ik heb al gezocht naar een (software) alternatief voor de engine van de SP-1200. Inderdaad, die Maschine is de enige die wat in de beurt komt nu, maar het nadeel is dat je er een stofbak moet bijkopen die voor het overige niet veel bijzonders is. Ik wil namelijk enkel samples inladen vanuit de DAW. Samplen van een externe bron interesseert mij niet. Mocht je de Maschine software afzonderlijk kunnen kopen, wordt het wel interessant, maar ik heb liever een zeer simpele VST, ipv weer iets ingewikkeld wat ik dan toch niet ga gebruiken.

Daarom is zo een stand-alone versie wel leuk, maar niet echt nuttig wat mij betreft.
 
Zeker leuk idee, maar bij de beat sample hoor je toch wel duidelijk verschil.
 
idd..
Voor wie het wel interesseert: je kunt je email achterlaten voor betatesten.. http://low-hiss.com/
Ook zijn daar de prijzen te vinden voor als de vst / app uitkomt: 20 dollar voor mac / PC en 12 dollar voor de app :verkoght:
maar voorlopig is het nog in ontwikkeling dus..
 
Ja die komt in huis zelfs al is het geen vst voorlopig :okdan:

Hij werkt trouwens aan een hardware versie ook, die al vrij ver zit. Dit helpt om die uit te krijgen denk ik.
 
ja had em ook al gezien, je hebt ook die ISLA instruments guy die een hardware versie aan het bouwen is!

Zelf ga ik voor deze software versie van Low Hiss. Sympa gast. tof initiatief, super goedkoop. scheelt 1000,- uitgeven aan de hardware bak (natuurlijk een totaal ander verhaal om dat te doen maar toch). even de short cut nemen voor de SP karakter !

kan niet wachten de beta te testen!
 
idd..
Voor wie het wel interesseert: je kunt je email achterlaten voor betatesten.. http://low-hiss.com/

Ik heb mezelf maar op de list gezet, thanks!
Lees net nog even door en zie dat het de komende tijd voorlopig nog niet als vst in je daw geladen kan worden dus alleen stand alone, wellicht later wel.
Dat valt me een beetje tegen moet ik zeggen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb mezelf maar op de list gezet, thanks!
Lees net nog even door en zie dat het de komende tijd voorlopig nog niet als vst in je daw geladen kan worden dus alleen stand alone, wellicht later wel.
Dat valt me een beetje tegen moet ik zeggen.

Spijtig, hij zegt dat de VST enkel het pitchdown effect zal hebben. Op zich is dat wel al iets, maar ik hoop natuurlijk ook op een full feature VST met vooral de workflow. De beta zal zeker leuk zijn, kan er niet op wachten :dj:
 
Mensen hier al bekend met de vst van wavetracing SP950?
 
Mensen hier al bekend met de vst van wavetracing SP950?

Bekend wel, maar ik heb hem nog niet uitgeprobeerd. Er is namelijk nog geen demoversie, alleen een web app. En er is alleen een VST3 versie van de plugin, helaas geen VST2.
 
Ik had laatst de betaversie gedownload van die VST3 plugin op gearslutz. Daarstraks even mee lopen kloten en vind hem toch wel prima klinken moet ik zeggen.

Als VST lijkt het me ook wel fijner werken dan een hele emulatie van hardware. Maar heb de espi nog niet geprobeerd, wel benieuwd of er verschil in zit qua geluid.
 
Back
Top