Behringer RD-6

Ben ook blij met de kleurtjes, zeg niet welke kleur ik bestel anders nemen jullie 'm dalijk ook en is die op.
 
Het straatje Behringer op de verlanglijst wordt maar groter en groter ..... :D

RD9, 2600 en TD3DF staan met stip bovenaan...
 
Die Behringer imitatie ziet er weeral eens goed belachelijk uit. Het lijken wel Barbie producten. "Ken maakt muziek en zoekt een kleurtje die past bij zijn jasje". Gelukkig zijn Behringer prullen gewoon maar gimmicks.
 
Laatst gewijzigd:
Maar ik begrijp Behringer wel. En ik zie er ook wel de humor van in. Het wordt echt wel hilarisch....
 
Er is niks hilarisch aan, het is gewoon handel.

Maar ik ben serieus nog niet klaar met Behringer kopen, hoop alleen wel dat de kwaliteit van de knopjes en toetsen in orde is zodat je er lang plezier van hebben kan.
 
Oh nice, ik ga voor de paarse!

:D

Ja ik ook.
Roze was nog beter.
606...hoe vet en ook nog eens met direct outs.
Heb heel lang zonder mixer kunnen doen maar ja al die drums met fx, compresie en eq zie ik wel zitten.
 
Ik hoop voor degene die de 606 kopen dat hij beter synct dan the TD-3. Ik heb veel problemen met midi sync met met mijn TD-3. Mijn broer heeft er ook eentje en die heeft exact dezelfde problemen.
Als ik een sequence in Cubase maak (zonder de TD-3) en de midi afspeel (zonder sync gewoon alleen de midi van Cubase) via de TD-3 en dan de audio weer opneem op een spoor in Cubase dan loopt het net niet helemaal gelijk. Het begint dan wel op het zelfde moment maar per tel verschuift het ietsjes. Sommige tonen vallen precies in de grid en andere weer net erna of ervoor. Er zit geen logica in, dus alles wat opschuiven werkt ook niet.

Zowel via usb en midi heb ik dit zelfde probleem. Als ik exact hetzelfde met andere apparaten doe loopt het wel 100% strak. Ik heb het getest op verschillende computers en met verschillende kabels etc. Erg irritant en de TD-3 wordt zo een beetje onbruikbaar voor mij. Het is mijn eerste ervaring met een Behringer synth, maar ik ben hier wel in teleurgesteld. De sound is goed, maar voor mij geen Behringer meer voorlopig....
Misschien dit de analoge feel? :)

Ik hoop dat de 606 beter is.
 
Lijkt me een leuk speel bakje voor er bij!
Hoe zit dat met die sync inputs, kun je dat gemakkelijk aansturen met bijvoorbeeld een LFO uit eurorack? Lijkt me leuk om op die manier tempo wisselingen in te programmeren als dat kan.
 
http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm

Je kan een kabel solderen met aan 1 zijde een din kop en aan de andere kant 2 mini jacks. De start stop is 0 of 5 V, dus je kan hiermee heel relaxed je sync signaal aan of uit zetten. En met de clock jack kan je zelf je tempos bepalen waarin je de sync laat lopen.
 
Er zit sync in en out op. Weet niet of het reset dignaal daar dan uit komt via een stereo jack. Anders kun je die er mer brz zijn hint bij hacken.

Man man een 606 door een ssl bus compressor. Yum yum.
 
Ah je bedoelt dat de sequencer van de rd6 bij een stop signaal niet terug zou gaan naar stap 1? Dat zou wel goed zijn om te weten ja. De hint van brz begrijp ik niet helemaal, aangezien de rd6 geen din aansluiting heeft voor sync, wel trs mini jack met sync en start/stop. Zie ik iets over het hoofd?
 
5polige din connector, ziet eruit als midi maar is het niet. Klik op de doepferlink die brz poste en kijk onder kopje sync.... er staat een voorbeeldplaatje en uitleg over welke pins geconnect worden.

kabeltje is dus 5polige din naar 2x mono minijack...
 
Ja dat weet ik, maar zowel de rd6 als m'n eurorack heeft geen din sync aansluiting :)​​​​​​.
 
Je stuurt via de minijack clock, start/stop vanaf je eurocrack naar de din sync/midi in op de rd6... zoals ik het begrijp....

din sync/midi in is dezelfde connector alleen anders aangesloten.
 
Back
Top