Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
D'r zullen zeker mensen zijn die 'm daarom terugstruren. Behoorlijk dom dat dit niet is aangepast, ik vond het eerst ook maar een slappe bak, nu weet ik hoe dat komt, maar dat is toch geen goed begin om een synth te leren kennen.

Maar goed, verder denk ik dat dit een prima synth is, dus ik bezin me er op hoe ik hier mee om zal gaan, alleen heb ik weinig zin om hem te modden eigenlijk, weinig zin ook om er een module voor bij te kopen, weinig zin ook om hem alleen met midi te gebruiken.

Hmmm..
Ook wel vreemd van Beh, in de video's gebruiken ze zelf toch ook een MS101 om de Beh2600 aan te sturen, dus je zou zeggen dat ze er zelf ook wel achter hadden moeten/kunnen komen en oplossen.
 
Er zit een mooi utility-stuk in de synth, links van de sample en hold. daar kan je er vast een paar volt bijknallen om op de 10 uit te komen voor je gates en triggers.
en leuk die patch sheets van Todd Terje! Voor mij was zijn album één van de redenen om een 2600 te nemen, samen met The Orbital. Ik ga dit echt eens proberen na te spelen! Gisteren had it trouwens - per toeval - het exacte geluid van Rex The Dog - Frequency. Was een verrassend lekker nummertje om te spelen :)
 
Inmiddels heb ik een aantal uurtjes met de BARP zitten spelen, wat ontzettend vet ding is het zeg. Ja het is een kloon, ja hij is ontzettend vet.
Niet normaal hoeveel synth je hier krijgt voor het geld. Ik zou bijna een 2e overwegen. :-)
"Black, Grey, Blue... Spaar ze allemaal!"
 
Ik lees nu dat de 2600 best lekker te modden valt. Wie heeft het al aangedurft? 2600 – maffez synth mods
Voor mij zijn de meest interessante mods om de spring reverb als multi-fx te kunnen gebruiken (ik heb de kerstboom versie) en ik wil graag voltage control over de filter resonance. Oh en de LFO kunnen retriggeren lijkt me ook wel wat!
 
Het is natuurlijk leuk en zo, maar ik heb mijn gray meanie naast twee originelen gehad, en hij klinkt vrijwel identiek. Nou ja, als 1 van de 2, de andere originele 2600 was behoorlijk gaar.
 
Waar zitten grofweg de verschillen? De oempf in het laag? De zuiverheid van de reso filtersweep? De response van de VCA? Ik heb alleen een TTSH rev 2, de 2600 heb ik nooit in het echt bepoteld of gehoord.
 
Het is natuurlijk leuk en zo, maar ik heb mijn gray meanie naast twee originelen gehad, en hij klinkt vrijwel identiek. Nou ja, als 1 van de 2, de andere originele 2600 was behoorlijk gaar.
Leuk om te horen! Ik vind 'm trouwens ook echt fantastisch klinken en dat is ook niet de reden dat ik naar mods aan het kijken was. Het is meer dat er bepaalde parameters zijn die ik graag onder voltage control zou willen hebben.
 
Waar zitten grofweg de verschillen? De oempf in het laag? De zuiverheid van de reso filtersweep? De response van de VCA? Ik heb alleen een TTSH rev 2, de 2600 heb ik nooit in het echt bepoteld of gehoord.
Vind hem in de bass wat minder sterk/minder gedefinieerd- wat wolliger
Reverb is ook echt minder qua kwaliteit .
Maar da’s misschien persoonlijk
En het zijn natuurlijk ienimini schuifjes, goedkope schakelaartjes, matige midi ( loopt snel vol )
Ben er wel blij mee ( heb de gray meanie )
 
Reverb is ook echt minder qua kwaliteit .
Ik ervaar een verschil in de reverb 'hoorbaarheid' via headphones of line out (gray meanie) . Bij de laatste hoor ik eigenlijk nauwelijks de reverb, zelfs niet als deze vol open staat. Wat is jullie ervaring?
 
Ik ervaar een verschil in de reverb 'hoorbaarheid' via headphones of line out (gray meanie) . Bij de laatste hoor ik eigenlijk nauwelijks de reverb, zelfs niet als deze vol open staat. Wat is jullie ervaring?
Is dat niet omdat je li/ re uit als mono neemt waardoor faseuitdoving ontstaat ?
Probeer eens 1 uitgang alleen te luisteren , reverb staat namelijk in tegengestelde fase over li/re
Vind persoonlijk reverb te snel vervormen, rondzingen en te ruisvol
Zet hem eigenlijk nooit hoger dan 10f twee waarbij ik li/re verschillende hoeveelheden heb staan
 
Grappig ! Ik heb onlangs ook een mini “shoot out” gedaan met een vriend tussen een Barp, een Arp2600, en een TTSH.
En we kwamen tot een heel andere resultaat dan wat hierboven geschreven werd. Het verschil is enorm! De Arp klinkt met Kop en schouders het beste. Heerlijke vintage rauwe sound. Deep laag, gewoon echt prachtig.
De TTSH komt echt een heel end in de buurt van de Arp, maar mist toch die hele specifieke Arp rawness, al moet ik er wel bij zeggen dat zodra er extra muziek word toegevoegd (een beat, andere synth) dat ie nog wel een heel end overeind blijft.
De Barp daarentegen komt alleen in statische modus (als in: een geluid maken en niet meer aan een schuif zitten, met 1 enkele vco nog id buurt)
Zodra je er echt mee gaat spelen/tweaken word ie echt zwak.
De reverb lijkt uiteraard ook niet, maar dat lijkt me duidelijk waarom.
 
Ik bedoel met bovenstaande bericht niet dat zo’n Barp slecht is ofzo. Harstikke leuk ding voor die centen.
En je kan er nog steeds supervette dingen mee maken en doen!
 
Hoe verhouden zich de Karp, Karp M en de Barp tot elkaar en ten opzichte van een echte 2600? Is het de moeite waard om toch voor een Korg te gaan?
 
Ik heb de Karp 2600 (zo’n full size ding) naast m’n (Arp) 2600 gehad (das al wel een tijdje terug al weer)

Die is zeker goed, en beetje zoals de TTSH eigenlijk.
Pretty damn close. Maar ook werd net wat braver/minder wild dan een “echte”.

Er zit gewoon een bepaalde Toon/jeux in zo’n vintage ding dat moeilijk te beschrijven (en blijkbaar ook na te maken is.)

Fijne vd Karp is tuurlijk wel dat ie even groot is als een echte, dat bediend gewoon prettig !
 
Is dat niet omdat je li/ re uit als mono neemt waardoor faseuitdoving ontstaat ?
Probeer eens 1 uitgang alleen te luisteren , reverb staat namelijk in tegengestelde fase over li/re
Vind persoonlijk reverb te snel vervormen, rondzingen en te ruisvol
Zet hem eigenlijk nooit hoger dan 10f twee waarbij ik li/re verschillende hoeveelheden heb staan
idd faseuitdoving, weer wat wijzer :)
 
Voor 400 echt een koopje. Er zitten zo veel utility-functies in deze unit (mixers, sample & hold, offsets, LFO, crossfader, etc) dat - stel je vind het ding ruk klinken - het nog steeds een zeer goede deal is als je het alleen daarvoor zou gebruiken bij je eurorack.
Ik ben gisteren trouwens bezig geweest een rack voor m'n 2600 te maken aan de hand van dit kinderstoeltje. Foto's volgen wanneer de klus gelukt is!
products-Leander_kinderstoel_walnut.jpg
 
Back
Top