Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
De reden waarom ik er snel bij was met een 2600 te kopen was omdat ik er van uit ga dat als ik dat over een paar weken doe ik een b-stock krijg aan de nieuwprijs.
Sunny Pedaal had ook nog een code waarmee je nog 5% korting krijgt, echt geen geld voor zoveel synth.

Behringer 2600 Gray Meanie synthesizer ;-)

Ik blijf het trouwens wel een vage bak vinden, (lees: ik snap er weinig van) Het ene moment heb ik een zeer dikke klank er uit, en daarna krijg ik er een half uur lang niets fatsoenlijks meer uit, alles klinkt slap, envelopes die mij negeren, modulaties die nergens terug te vinden zijn, filter zonder fut.. tot ik weer per ongeluk iets doe en dan gáát ie weer.. grommen, brullen, dik dik..

Het zal nog wel even duren voordat ik er mee kan lezen en schrijven.. :D
RTFARP2600M. Die originele. Heb ik ook gedaan. Nu snap ik ‘m, maar sommige dingen zijn nog steeds niet voor de hand liggend.
 
Gaaf allemaal!! Ik zou ff een preset pack van Tod Terje downloaden.. die maakt er muziek mee actually. :dubbel:

Maar serieus.. hij heeft wel ooit patchsheets gedeeld van Inspecteur Norse.. alleen daarom al had ik bijna een TTSH gekocht ooit maar toen voor een KARP gegaan.. ;{




23331060_10155962304203413_4547802031443085510_o.jpg

23157456_10155962304068413_976915304168113846_o.jpg

23331368_10155962304268413_2048011017390666448_o.jpg
 
Voor de mensen die Inspecteur Norse niet kennen.. Dat kun je niet uitleggen.. dat moet je horen en voelen :D



Film heeft niets te maken met de titel overigens.. maar zo geweldig.. :)

Hieronder mijn pogingen op andere synths dan de 2600.. het begin is te doen.. maar dan?? :(

 
Nah.. het slappe bak probleem is in ieder geval opgelost. Kwam dus door het lage voltage van het gate signaal uit mijn MS101.
Nu ik via midi noten stuur naar de 2600 wordt de interne trigger gebruikt en dat heeft als resultaat, een veel krachtiger attack en misschien ook wel de rest van de envelope, kan ik even niet beoordelen.
Wel wazig dat je via midi alle 3 de osc's kan aansturen zonder hulpmiddelen en als je CV gebruikt dan moet je middels de multiples de 3 oscillatoren patchen.
Maar goed, zo is beter, geen kabels voor mijn neus en toch goed geluid. Ik teken er voor. :D
 
Laatst gewijzigd:
Ja zo was het vroeger. Draai het om en probeer maar eens op een monofone 3oscillator MIDI synth alle drie apart aan te sturen. Moet je wel effe de MIDI spec in. Probeer los te komen van vette drie osc sounds en gebruik ze allemaal (incl de ‘LFO’) om elkaar gek te maken. Free your mind dude
 
Dus, jij zegt, wel via CV / GATE aansturen en dan free your mind enzo.

Moet ik even een voltage gainer module zien te scoren, oh shit, en een dinges waar die in kan. Krijgen we dat weer. :W
 
Nee, of de BARP moet gemod worden (er is een mod voor) of je hebt een volt gainer module nodig.

Wat een gedoe..
 
Nee TTSH heeft ook een 10V trigger en gate nodig.. Er is wel een gate naar ARP Trigger/Gate PCBtje verkrijgbaar via de diy kanalen.
 
D'r zullen zeker mensen zijn die 'm daarom terugstruren. Behoorlijk dom dat dit niet is aangepast, ik vond het eerst ook maar een slappe bak, nu weet ik hoe dat komt, maar dat is toch geen goed begin om een synth te leren kennen.

Maar goed, verder denk ik dat dit een prima synth is, dus ik bezin me er op hoe ik hier mee om zal gaan, alleen heb ik weinig zin om hem te modden eigenlijk, weinig zin ook om er een module voor bij te kopen, weinig zin ook om hem alleen met midi te gebruiken.

Hmmm..
 
De envelopes reageerden niet goed met een 4v gate signaal, via midi heb ik nergens last van.

Verder had ik wat modulaties die ik niet kon herleiden tot iets maar dat zal wel aan mij gelegen hebben.
 
De envelopes reageerden niet goed met een 4v gate signaal, via midi heb ik nergens last van.

Verder had ik wat modulaties die ik niet kon herleiden tot iets maar dat zal wel aan mij gelegen hebben.
Als ik de adsr envelope trigger met cv/gate van een externe sequencer, dan werkt deze nooit, maar als ik de ar envelope op dezelfde manier trigger, dan doet ie het wel. Ik verweet het telkens aan mijn onkunde, is dit het probleem dat jullie omschrijven?
 
De midi interface is matig ( net als bij de boog , bij hoog tempo/ veel noten blijft hij een stuk eerder hangen dan bv een simpele doepfer mcv4, laat staan een kenton pro2000 )
Handig om even live wat te pielen , als je hem in een grotere setup wilt intergreren zou ik zeker een kenton aanschaffen(geeft ook 10 volt trig/ gate naar wens)
Tevens valt op dat de ad envelop eerder problemen oplevert van hangen/ raar doen dan de adsr
Is vooral vervelend bij snelle appergiator riedels
 
Back
Top