Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
Haha, mijn eerst volgende vrije dagen zijn volgend weekend, maar dan ga ik ook los.. :D
 
Gisteren is bij mij ook de Gray Meanie bezorgd geworden. Supergaaf ding. Echt lekker en de kwaliteit van de schijfjes valt mij alleszins mee. De spring reverb is echt prachtig. Als je op het onderste gedeelte van de faceplate ramt met je vingers breng je de veer in beweging.. als je je speakers lekker luid zet (of heel dicht bij de echo kamer van de reverb) krijg je een prachtig ronding effect die redelijk beheersbaar/controleerbaar is...

Ik heb 'm donderdagavond even uit kunnen proberen en wat geluid opgenomen. Ik hoop dit weekend nog wat tijd te hebben maar helaas ook een druk programma. Gelukkig komt de herfst er weer aan, lekker binnen zitten :okdan:

 
als je je speakers lekker luid zet (of heel dicht bij de echo kamer van de reverb) krijg je een prachtig ronding effect die redelijk beheersbaar/controleerbaar is...

"ronding effect"' => daar moet staan: "RONDZING effect" oftewel "feedback"
 
Is die Sample & Hold sectie een beetje beter te begrijpen op de BARP? Ik ben te dom voor mijn TSSH.
S&H is kwestie van schuif omhoog in desbetreffende VCO voor de hoeveelheid S/H.
Je kan het gedrag vd S&H dan instellen middels de Level + Rate in de S&H sectie in combo met de Noise Generator schuiven (Low Freq/ Pink / White + de Min/Max Schuif)
 
Toch ff wat proberen en het zal wel weer aan mij liggen, maar ik krijg de gate / clock van de 2600 niet getriggerd met mijn MS101

Gate out van de MS101 gaat naar de SH/CLOCK op de 2600 met de knop er boven op CLOCK ingesteld, pitch komt wel binnen, maar envelopes worden niet getriggerd.
Het input signaal moet iets van 4V zijn voor de clock(gate), dat zou de MS101 toch aan moeten kunnen. Vreemd..
 
Ah, het lag aan mij, de adsr schuif moest nog ff omhoog.

Stom ding..

:D
 
Laatst gewijzigd:
Hij is ook binnen 👍, binnen 3 dagen
Eerst deed de spring wat raar , zat een hum in en bleef rondzingen
Na verschouwen naar andere kamer doet hij het beter ( zou hem toch niet vaak boven 1-11/2 streepje draaien denk ik ) . Nu reageert hij ook op aanraken inderdaad.
( had hem bijna teruggestuurd , nu blijft ie :-) )
Puur voor een indruk van de reverb , de eerste 5 minuten met de meanie :
 
 
Als ik op de attack knop druk in de AR sectie dan krijg ik een veel hardere attack dan als de gate getriggerd wordt door mijn ms101.

Wordt dit bepaald door het voltage van het gate signaal?
 
Het heeft even wat moeite gekost maar heb ik er toch even een paar heel vette sounds uitgehaald wat ik zo gauw even niet ergens anders uit haal. Ik dacht even wat een slappe bak is dit, maar daar ben ik nu wel van terug. Sodeju zeg.
 
De reden waarom ik er snel bij was met een 2600 te kopen was omdat ik er van uit ga dat als ik dat over een paar weken doe ik een b-stock krijg aan de nieuwprijs.
Sunny Pedaal had ook nog een code waarmee je nog 5% korting krijgt, echt geen geld voor zoveel synth.

Behringer 2600 Gray Meanie synthesizer ;-)

Ik blijf het trouwens wel een vage bak vinden, (lees: ik snap er weinig van) Het ene moment heb ik een zeer dikke klank er uit, en daarna krijg ik er een half uur lang niets fatsoenlijks meer uit, alles klinkt slap, envelopes die mij negeren, modulaties die nergens terug te vinden zijn, filter zonder fut.. tot ik weer per ongeluk iets doe en dan gáát ie weer.. grommen, brullen, dik dik..

Het zal nog wel even duren voordat ik er mee kan lezen en schrijven.. :D
 
Back
Top