Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
voor een (hands-on) sequencer zullen jullie moeten wachten op de BCR van B.
Die aankondiging was ik even vergeten. Inderdaad die doet precies wat ik zoek.

Notepitch, notelength en 32 rotarys, beter wordt het niet! Eventueel nog velocity voor midi out sequencing.

Nu nog hopen op een behringer prijs, al kan het wat hoger uitvallen door saquencer samenwerking. Wie weet... de devilfish murdered out td3 version zou als het aan Uli lag ook een kleine prijs krijgen.

bcr32.jpg


behringer-bcr32-outputs.jpg
 
Wow die BCR32 heeft wel lekkere features! Ook Footswitch in's, wat Duits is voor "extra control inputs"
 
voor een (hands-on) sequencer zullen jullie moeten wachten op de BCR van B./ZAQ audio

Nu nog hopen op een behringer prijs, al kan het wat hoger uitvallen door saquencer samenwerking.

Ik moet me nog ff inlezen of het 't geld waard of overkill is als je een BSP hebt, in ieder geval 32 encoders da's een goed begin en Behringer kennende zal ie 150 euro kosten of zoiets.
 
Da's wel een leuke maar wat ik echt minder vind is dat de gate length vaste waardes kent.
Gate length is toch gewoon via CV te beinvloeden via AUX inputs?

AUX A / AUX B These buttons set the target of the AUX A and AUX B inputs, which can be used to modify the sequencer behaviour. ●G.LEn - Alter the gate length. This value is summed with the position of the GATE TIME knob.

Wow die BCR32 heeft wel lekkere features! Ook Footswitch in's, wat Duits is voor "extra control inputs"
Sluit ik me bij aan, ellende is dat door al dat Behringer spul ik geen plek meer heb voor de rest ;)
 
Gate length is toch gewoon via CV te beinvloeden via AUX inputs?

AUX A / AUX B These buttons set the target of the AUX A and AUX B inputs, which can be used to modify the sequencer behaviour. ●G.LEn - Alter the gate length. This value is summed with the position of the GATE TIME knob.

Daar heb je een knop en inderdaad de aux voor. Of wat bedoel je precies met vaste waardes?

Ik had 'm niet goed bekeken zie ik nu, ik zag bij de gate mode 4 verschillende waardes dus dat misleidde me een beetje maar hij heeft een aparte gate time per step dus dat is wel beter.
Maar ik zoek iets met aparte knoppen per step, ik heb op de BSP al 16 encoders alleen die hebben 3 funkties en ik zoek iets met encoders per funktie per step.
Maar we gaan wel een beetje off topic als we hiermee doorgaan, misschien is het beter als ik daar de komende tijd een apart draadje voor open.
 
Die beatstep pro is ook wel leuk inderdaad, 16 encoders inderdaad ik neem aan dat je met de pitch velo en gate knoppen bij seq 1 en 2 de encoders hun functie geeft. Jammer wel van die jackplug midi out en die drum seq met aparte triggers, dat gebruik ik dan weer niet. Dan is de behr wel een interessantere optie voor mij.
 
ik neem aan dat je met de pitch velo en gate knoppen bij seq 1 en 2 de encoders hun functie geeft.
Dat klopt

Jammer wel van die jackplug midi out en die drum seq met aparte triggers, dat gebruik ik dan weer niet.
Je hoeft niet alleen drums te doen, hier hoe je de drumsequencer ook kan gebruiken met bijv een Electribe bijv en dan zet je de andere twee op cv.

 
Rob van AMSynths ging ook een drietal replicas bouwen van de ARP sequencer. Je zou hem ook een berichtje kunnen sturen:

And if you are after an ARP 1601 sequencer - I will have three replicas available in February. If you want to reserve one just email me at sales@amsynths.co.uk
Have a relaxing Sunday and speak soon.. Rob
 
Voor diegenen die een 2600 in bestelling hebben of al binnen hebben, Sam Ecoff heeft indertijd een soort van werkboek uitgebracht met een beschrijving van alle onderdelen van een 2600.
In totaal 125 pagina's verdeeld in 15 hoofdstukken, op zijn site kan je gratis het E-book downloaden; https://www.samecoff.com/wp-content/uploads/2016/12/ARP-2600-book.pdf
 
Ik wacht nog (sinds najaar) op een een kerstboom van Bax en een grey meanie van Thomann. Vermoed dat niemand hier al geleverd heeft gekregen.
 
ik ga in verband met een andere aankoop mijn kerstboom waarschijnlijk moeten verkopen. (moest even nadenken over die naam, ik heb de leds heel zachtjes staan.)
 
De standaard 2600 is nu direct uit voorraad leverbaar bij thomann.

 
Back
Top