Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
@demian
@flyweight

Er staat nu weer 'in 12-15 weken beschikbaar' bij Toompie, dat klinkt positiever dan 'levering op aanvraag'. Nu hou ik op met verslag doen van de huidige status.
 
Levering op aanvraag is mijn ding ook niet.

Als ie uit voorraad leverbaar (de disco versie voor mij ook) ga ik nog eens even bezinnen of ik geld ga overmaken. Betalen en wachten en dan zien dat ie ineens ergens anders uit voorraad geleverd kan worden, dat gaat mij niet overkomen.
 
Ik bestel altijd onder rembours bij Thomann. Kan ik direct als het product op de site is bestellen en als het zover is, zie ik wel of ik het nog wil en het geld in huis heb ;) ik heb 2 blue Marvin's besteld...
 
Het debiele is, ik wil echt niet perse een 2600.. maar zo'n mooie blauwe synth kan ik niet weerstaan.

Maar ik wacht nog effe.. 8~
 
ik heb n weekje of wat geleden een B2600 tweedehands gekocht voor €700. tikje meer dan in de winkel, maar ik was het zoeken en wachten beu. nouja, tweedehands. hij was eigenlijk nieuw. deze: Behringer B2600 calibration - DIY Synth other - We love DIY Synthesizer - er waren ook nog wat onderdeeltjes vervangen in het filter. ik weet het verder niet. ik vind deze behringer 2600 een erg leuke synthesizer. ik ken de oude ARP alleen van plaatjes en het internet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een nieuwe Korg of TTSH zo veel beter klinkt dan deze budget-versie. de reverb is ook wel aardig. zit niet te springen om een echte spring. blauw, grijs, bruin of zwart, het zal me wat.
 
Ik heb nog een roland a-01 controller/8bit synth/16 steps sequencer met cv gate out nieuw in de doos liggen.

Kan ik mooi als sequencer gebruiken voor de barp, alleen jammer dat hij geen arpeggiator heeft.

Stuurt midi of cv uit

Nog leuke goedkope stepsequencers die een meerwaarde bieden boven de roland a-01?
 
Die ga ik eens uitzoeken, het mooiste zou eigenlijk een sequencer zijn met 16 (of nog beter 32) steps en potmeters per step voor note en notelength. Gisteravond de roland a-01 eens uitgeprobeerd en het sequencen gaat prima maar per step menudiven voor toonhoogte en notelength gaat mij tegen staan verwacht ik, de slide functie werkt dan wel weer makkelijk.

Dear customer,

Thank you for contacting us.
We expect to get the delivery from Behringer around 16.05.2021.

Met vriendelijke groet,

Thomas Muurmans, Nederlands Verkoop Team

Lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest voor een synth, ik kan niet wachten. Nu nog even verzinnen hoe ik 8u in mijn desk ga vrijmaken.
 
Die ga ik eens uitzoeken, het mooiste zou eigenlijk een sequencer zijn met 16 (of nog beter 32) steps en potmeters per step voor note en notelength. Gisteravond de roland a-01 eens uitgeprobeerd en het sequencen gaat prima maar per step menudiven voor toonhoogte en notelength gaat mij tegen staan verwacht ik, de slide functie werkt dan wel weer makkelijk.



Lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest voor een synth, ik kan niet wachten. Nu nog even verzinnen hoe ik 8u in mijn desk ga vrijmaken.
Ik heb ook een korg sq1. Heeft 2 rijen van 8 steps, die je kunt gebruiken als 2 losse sequencers met hun eigen cv/gate out. Maar je kunt de 2 x 8 steps ook linken tot 16 steps met 1 x cv/gate out. Verder heb je ook modi waar je weliswaar maar 8 steps hebt, maar je kunt dan wel de bovenste rij potmeters voor cv out gebruiken en de onderste rij potmeters voor note length per step, en je hebt een random en backward mode etc.

Wel leuk hoor, voor weinig.
 
Die ga ik eens uitzoeken, het mooiste zou eigenlijk een sequencer zijn met 16 (of nog beter 32) steps en potmeters per step voor note en notelength. Gisteravond de roland a-01 eens uitgeprobeerd en het sequencen gaat prima maar per step menudiven voor toonhoogte en notelength gaat mij tegen staan verwacht ik, de slide functie werkt dan wel weer makkelijk.



Lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest voor een synth, ik kan niet wachten. Nu nog even verzinnen hoe ik 8u in mijn desk ga vrijmaken.
Ik heb ook een korg sq1. Heeft 2 rijen van 8 steps, die je kunt gebruiken als 2 losse sequencers met hun eigen cv/gate out. Maar je kunt de 2 x 8 steps ook linken tot 16 steps met 1 x cv/gate out. Verder heb je ook modi waar je weliswaar maar 8 steps hebt, maar je kunt dan wel de bovenste rij potmeters voor cv out gebruiken en de onderste rij potmeters voor note length per step, en je hebt een random en backward mode etc.

Wel leuk hoor, voor weinig.

Ik vind het ook lastig om een goede sequencer te vinden.
Ik heb een BSP en ik heb kort ook zo'n SQ-1 in huis gehad, toch ben ik zeker nu zo'n Grey Meanie in de bestelling staat op zoek naar een goede old skool sequencer, dus met knoppen voor zowel pitch, gate en velocity en daarnaast dat je noten kan aan- en uitzetten en dan nog in verschillende variaties sequences kan lopen en dan in ieder geval 16 steps of het liefst 32.
Lastig om een goede hands on sequencer te vinden die al deze zaken in zich verenigt, het is toch vaak met lekker wat knoppen maar te weinig mogelijkheden of veel mogelijkheden maar allemaal met menudiving.
Als iemand nog wat weet dan mag ie het zeggen.
 
Kan zo'n beatstep pro niet van alles zonder menu diving?
Dat klopt maar pitch, velocity en gate moet je toch op de knop drukken want de encoders bovenaan hebben deze drie functies tezamen dus je kan niet tegelijk pitch veranderen en gatelength om maar een voorbeeld te noemen, verder ken die alleen forw, backw en random in sequence volgorde terwijl bijv de sq1 ook zo'n leuke sequence heeft dat ie per step van de ene naar de andere rij springt.
Dus ja, de BSP is best veelzijdig maar nog niet alles is goed.
O ja, de nootwaardes zijn ook vastgesteld dus net lekker er tegenaan zitten of traploos veranderen dat gaat ook niet. :(
En die Arturia dingen (ook de keystep) zijn allemaal begrend vanaf 30 bpm en ik zou graag vanaf 0 traploos omhoog gaan, m'n jd-xi kon dat indertijd met de tapfunctie, dan kon je lekker langzaam een BD op bij 15 bpm laten lopen en een slow arp en dan maar tweaken met lekker veel ruimte tussen de noten, ook lekker voor delays en echo bijv. :okdan:
Ja zoals je ziet ben ik niet veeleisend ;) maar het is natuurlijk gek dat er zo ongeveer geen sequencer is die al die dingen gewoon kan, het is niet zo moeilijk om zoiets te bouwen toch voor een fabrikant?
Maar ik heb 't idee dat ze allemaal veel te veel in hokjes denken zo van; ach wie wil er nou langzamer dan 30 bpm of wie wil er nou noten net naast de scale?
En zo is er geen een voor zover ik weet die ons wel die vrijheid geeft jammer genoeg terwijl ik denk dat er zat mensen zijn die wel die funkties willen.
 
in eurorack vind je een keur van sequencers met allerlei features. ook als je verder niets met euro hebt, kan een klein kastje van 48 of 60 hp, of gewoon 84hp misschien uitkomst brengen?! daar passen 1 of zelfs 2 uitgebreide sequencers in en misschien nog wel iets dat je b2600 goed kan aanvullen.
 
Kortingscode gevonden... check
Bestelling geplaatst... check
Betaling gedaan... check
Aanwezige dosis geduld.... check (met flinke tegenzin)
 
Old school en velocity is een beetje tegenstrijdig... ;)
Ach, ik zoek gewoon een echte analoge sequencer omdat die 2600 echt zo'n bak is voor allerlei geluidsexperimenten en dan moet je al die lekkere sweet spots ook kunnen opzoeken en dan niet begrensd worden door vaste waarden als het om scales of bpm gaat.

in eurorack vind je een keur van sequencers met allerlei features. ook als je verder niets met euro hebt, kan een klein kastje van 48 of 60 hp, of gewoon 84hp misschien uitkomst brengen?! daar passen 1 of zelfs 2 uitgebreide sequencers in en misschien nog wel iets dat je b2600 goed kan aanvullen.

Ik heb nog wel wat plek over in m'n rack omdat ik er net mee begin maar ik heb nog niets gezien wat echt al de dingen doet die ik benoemde, als je een tip voor me hebt die wel all in one doet, graag zelfs.
 
Kan zo'n beatstep pro niet van alles zonder menu diving?
Zit zelf in een pre-order van een OXI one, wat kostbaarder dan een SQ-1 maar wel met een ton aan functies. Waarschijnlijk is wat menu diving niet onontkoombaar, maar blijft toch zoeken naar de juiste balans in hands-on, en flexibiliteit.
 
Back
Top