Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
Ah, nou is het duidelijk. :?
Ik wordt flink getriggerd maar V en S trigger; het triggert helemaal niets.
Ik heb een tijd terug alweer een Minibrute 2S gekocht en zo'n extra 6U rack erbij en daar m'n Neutron in gezet en zo patch ik wat dus ik ben nogal een noob als het om eurorack gaat.
Ik wil als ik die 2600 koop gewoon lekker oldskool sequencen maar dit vergt nog wel enige verdieping begrijp ik...de prijzen zijn wel leuk zag ik, mooi spul ook.
Heb ff verder gekeken en ik zag ook die system 100 sequencer van ze, da's ook een leuk ding.

S-trigger word volgens mij ook niet meer gebruikt, maar wat oudere modules of remakes (volgens mij alleen op de 55 serie) zit dit toevallig, mocht je de 55 serie uit gaan breiden dan heb je die interface wel nodig om dingen te triggeren, maar als je niet voor die modules gaat, ben je het ook niet nodig!!

Ik haal nog steeds triggers en gates door weleens door mekaar :frons:, dus snap dat er niet direct wat getriggerd werd :engel:
 
de behringer 2600 is er!

Behringer releases 2600 Semi-Modular Analog Synthesizer

Semi-Modular Analog Synthesizer with 3 VCOs and Multi-Mode VCF in 8U Rack-Mount Format

The 1970s was a time when synthesizers were truly coming into their own as more and more musicians were adopting the instrument and making music that no one had ever heard before. Earlier synthesizers were massive and sophisticated devices that cost thousands of dollars but in 1971, Alan R. Pearlman and Dennis Colin sought to create a more portable version of their massive ARP 2500 modular synth which they could market more towards musicians. Out of this concept came the ARP 2600 semi-modular synthesizer which became an instant hit and was quickly adopted by lots of renowned musicians including Edgar Winter, Pete Townshend, Herbie Hancock and Jean-Michel Jarre to name a few.

An ultra-affordable and even more feature-packed homage to that iconic synthesizer comes in the form of the Behringer 2600. Conjure up the virtually any sound imaginable with incredible finesse and ease. The pure analog signal path is based on the authentic ARP 2600 circuitry from the 70s with matched transistors and JFETs. Owning a 2600 is like having your piece of history enabling you to re-create timeless classics or forge your own musical path.

True to the Original
Great care has been taken in engineering the 2600, including the true-to-the-original analog circuitry, semi-modular architecture and triple VCO designs that come together to recreate classic tones that are evocative of classic electronic music. This highly focused attention to detail is what gives the 2600 its ultra-flexible sound shaping capability. It gives you the ability to cover a lot of amazing tones from super-fat bass, tasty leads – all the way to full on dreamy ambience from the far reaches of your imagination.

Big, Fat Tones
The synthesizer tracks laid down in the 1970s and 80s in progressive rock, wave and synth-pop have become classics and have inspired many other artists. The 2600 lets you recreate all that magic – or design some incredible and original sounds that will make you a legend in your own right!


Features:
  • Amazing analog synthesizer with triple VCO design allows for insanely fat music creation
  • Authentic reproduction of original "2600" circuitry with matched transistors and JFETs
  • Semi-modular architecture requires no patching for immediate performance
  • 3 VCOs, each with LFO mode, FM inputs, and multiple wave-shape outputs for an awe-inspiring palette of tonal possibilities
  • Multi-mode VCF with dedicated low-pass output with additional switched high/notch output
  • Incredible range of modules including ring modulator, lag processor, sample & hold, Schmitt trigger and envelope follower
  • ADSR and AR Envelope generators with switchable time factor
  • Realistic digital spring reverb for inspiring sound effects
  • Noise Generator with continuously variable colour
  • 2 dedicated LFOs with pulse and sine wave outputs
  • Switched Post Filter Distortion (PFD) / Inverter option on voltage processor
  • Differential (+/-) input VCA with both linear and exponential control inputs
  • Additional functions include attenuator, mixer, inverter, slew rate limiter and 4-way multiple for creative patching flexibility
  • External audio input for processing external sound sources
  • 58 Faders and 15 buttons give you hands-on direct and real time access to all parameters
  • 83 Patch cable input / outputs for the ultimate in configuration flexibility
  • Powerful headphone output with dedicated level control
  • Comprehensive MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection

https://www.behringer.com/product.html?modelCode=P0DNJ

en maf dat ík dit aankondig, hier...
 
Ik heb er al 4 besteld bij Thomann daar staan ze al een week op de site! :-) (niet alle 4 voor mezelf )
 
S-trigger word volgens mij ook niet meer gebruikt, maar wat oudere modules of remakes (volgens mij alleen op de 55 serie) zit dit toevallig, mocht je de 55 serie uit gaan breiden dan heb je die interface wel nodig om dingen te triggeren, maar als je niet voor die modules gaat, ben je het ook niet nodig!!

Ik haal nog steeds triggers en gates door weleens door mekaar :frons:, dus snap dat er niet direct wat getriggerd werd :engel:

Thanks, ik had er gisteren al het een en ander over gelezen dus nu snap ik waarom er zo'n converter gemaakt wordt.
Ik heb dit topic al wat lopen vervuilen over een sequencer dus ik laat het hierbij en kom wellicht binnenkort met een nieuw draadje op het moment dat ik iets wil aanschaffen.
 
Als ik al die reakties op internet lees dan denk dat als je niet een beetje bijtijds in de preorder zit dat je dan maanden in de rij staat voor die een keer geleverd wordt, echt niet normaal zoveel drukte....
 
Foute thread misschien? Dit is de behringer 2600, niet de Korg. Tenzij een mod dit per ongeluk met de foute thread samengevoegd heeft? In elk geval welk interessant!
 
Ik zal even een nieuwe thread aanmaken voor de gelekte Korg SQ-64 en melding maken van de Korg 2600 mini in de bestaande Korg 2600-thread.
 
Laatst gewijzigd:
De 2600 is een knap ontwerp, maar als ik toch zou moeten kiezen, leg ik wat meer bij en ga voor de Elta solor 50,ondanks het feit geen midi te hebben.
 
26001.jpg


Krijg het draaien niet voor mekaar, (fok die shit)!!

Gisteren aangekomen,,. duurde 2 uurtjes voordat ik ruimte had gemaakt en dat die in mijn rek kon,.. maar wat een geweldig apparaat, heb maar uurtje kunnen spelen, ... maar eerste impressie is: ik wil er nog 1 :dubbel:
 
Back
Top