Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
Haha, kinders ben ik nog niet aan toe hoor! Ik liep de kringloop in met het idee een houten meubel of 19" rack te scoren, maar vond toen dit makkelijk te demonteren stoeltje. Ik zal dit weekend wat foto's plaatsen!
 
Ik ben gisteren trouwens bezig geweest een rack voor m'n 2600 te maken aan de hand van dit kinderstoeltje. Foto's volgen wanneer de klus gelukt is!
Daar ben ik wel erg benieuwd naar! Wij hebben twee van die Leander stoeltjes, misschien moeten de kinderen maar op de grond gaan zitten...
 
Zoals beloofd wat foto's van m'n rack. Het idee was om de gaten in het hout te gebruiken om de schroeven doorheen te doen maar die zitten nét te ver weg. Ik twijfel nog of ik de bovenkant ga afzagen of daar op termijn een 19" apparaat in hang (iets van FX, 3U aan eurorack? voorlopig heb ik hier m'n handen vol mee). Voor 7 euro een prima oplossing en ik heb uit meerdere betrouwbare bronnen hier op het forum vernomen dat Synths beter klinken met houten zijkantjes :beard:

8e013a1b-5392-4bc4-bc9b-c94787aac10f.jpeg


1ffc2d26-5892-4c12-8915-4ad8f9e47413.jpeg

e9c7b34f-8719-4c9b-b3c4-e9fb192cc721.jpeg
 
De kerstboom staat bij Bax aan 499 euro.
Veel synth voor weinig geld.

www.2manysynths.nl heeft ook nog een eiken front/casing in de aanbieding voor wie z'n Barp wil pimpen.
 

Attachments

  • barp oak.jpg
    barp oak.jpg
    200,2 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Gisteren een hele dikke techno track gemaakt met alleen de 2600 en een BBD echo. 't filter voor de kick, de echo voor de 16e nootjes. Helaas kwam ik er na een geïnspireerde jamsessie van haast een uur achter dat ik tóch niet op record gedrukt had... =(
Maar ik blijf me verbazen over hoe veelzijdig de 2600 is.
 
Gisteren een hele dikke techno track gemaakt met alleen de 2600 en een BBD echo. 't filter voor de kick, de echo voor de 16e nootjes. Helaas kwam ik er na een geïnspireerde jamsessie van haast een uur achter dat ik tóch niet op record gedrukt had... =(
Maar ik blijf me verbazen over hoe veelzijdig de 2600 is.

Niet voor niets al meer dan 10 jaar mijn favoriete semi modulaire synth en verwacht dat er nog heel wat jaren bijkomen. Heb er nu de Anthonus Step Brother bijgekocht Antonus Step Brother - Antonus. Een redelijk briljante combo :)
 
Het is dat het synth budget op is, maar anders had ik die inderdaad gekocht. Lijkt me een fantastisch ding. Een tijd terug inventariseerde Behringer of er animo is voor de 1601, maar daar al een tijd niks van gehoord. Wie weet! of anders wellicht aan de zelfbouw.
 
Back
Top