Universal Audio - Luna Recording System (DAW)

jee daar worden we echt warm van een DAW.....:dubbel:

De trend is wel gezet met de tijd verspillende teasers :)
 
Leuk voor UAD gebruikers, het is tenslotte gratis. Zie mezelf pas UAD plugins gebruiken als ze native gaan, als in weg met die chips.

Heb gisteravond even die eerste presentatie gekeken. Er waren 2 hoogtepunten ben alleen haar naam vergeten. :D
 
Zolang ik een peperdure dongle nodig heb vol proprietary parts hoef ik niks van ze.
 
Leuk voor UAD gebruikers, het is tenslotte gratis. Zie mezelf pas UAD plugins gebruiken als ze native gaan, als in weg met die chips.

Heb gisteravond even die eerste presentatie gekeken. Er waren 2 hoogtepunten ben alleen haar naam vergeten. :D

Alleen voor Mac met Thunderbolt gebruikers dus niet alle gebruikers...
 
Weet ik, maar aangezien dat anno 2020 niet echt meer nodig is beschouw ik het als een dongle :D

Met Apollo Inteface dus niet met de Sattelite of UAD2 kaart heb je 0 latency en Native Plugins heb je latency.
 
Met Apollo Inteface dus niet met de Sattelite of UAD2 kaart heb je 0 latency en Native Plugins heb je latency.

Weinig latency, dus verwaarloosbaar (4.5ms voor een roundtrip met 44.1khz), 0 latency gaat je niet lukken.
 
Weinig latency, dus verwaarloosbaar (4.5ms voor een roundtrip met 44.1khz), 0 latency gaat je niet lukken.

Realtime UAD Processing can be achieved by using any of our Apollo interfaces and the included Console application. Instead of putting UAD plug-ins in the DAW while recording, where they will cause latency, UAD plug ins can be loaded directly into Console where they can be monitored and/or recorded through with no noticeable latency at any I/O buffer size.
 
No latency werd ook de hele tijd tijdens de presentatie verkondigd. 'no noticeable latency' bekend niet hetzelfde.
 
Het zal allemaal, ik wil gewoon helemaal niet in dat UAD ecosysteem (vast)zitten.
 
No latency werd ook de hele tijd tijdens de presentatie verkondigd. 'no noticeable latency' bekend niet hetzelfde.
Via een DAW via Console is het Realtime dus zonder 3rd party DAW...
 
Via een DAW via Console is het Realtime dus zonder 3rd party DAW...

Dat klopt, maar het punt dat Champ probeert te maken (als ik je goed interpreteer) is dat er om de 30 seconden geroepen werd dat er "no latency" is, terwijl dit gewoon niet waar is. Er is "no noticeable latency". Totdat je trouwens meerdere roundtrips gaat maken (bijvoorbeeld door op verschillende kanalen, subgroepen en de 2-bus hardware FX te plaatsen) – dan ga je het gewoon merken.

Ik heb zelf 4 UAD kaarten in mijn set-up, vind het mooi spul, maar laten we het er op houden dat UAD een zeer goed ontwikkelde marketing organisatie heeft / is.
 
Dat klopt, maar het punt dat Champ probeert te maken (als ik je goed interpreteer) is dat er om de 30 seconden geroepen werd dat er "no latency" is, terwijl dit gewoon niet waar is. Er is "no noticeable latency". Totdat je trouwens meerdere roundtrips gaat maken (bijvoorbeeld door op verschillende kanalen, subgroepen en de 2-bus hardware FX te plaatsen) – dan ga je het gewoon merken.

Ik heb zelf 4 UAD kaarten in mijn set-up, vind het mooi spul, maar laten we het er op houden dat UAD een zeer goed ontwikkelde marketing organisatie heeft / is.

Ik heb het niet over UAD kaart of UAD Sattelite maar over Apollo Interface dan is toch een verschil dat het wel degelijk mogelijk is...
 
Ik heb het niet over UAD kaart of UAD Sattelite maar over Apollo Interface dan is toch een verschil dat het wel degelijk mogelijk is...

Sorry, ik ben niet consistent in mijn nomenclatuur. Ik heb een Apollo 16, twee Apollo 8p's en een Arrow. Hate to rain on your parade, maar ze hebben allemaal (minimale) latency. There ain't no thing like no latency.
 
Maar goed, ben stiekem wel benieuwd naar Luna. En holy shit, eindelijk UAD instrumenten! Als de synths net zo goed gemoddeled zijn als de FX, wordt dit een heel duur jaar =(
 
Back
Top