1010music Blackbox firmware update v 1.4.0

oozi

Ouwe rot
Lid sinds
3 juli 2002
Berichten
1.156
Locatie
Boxtel oost
Hoppa, lekkker vlot met de updates:

In preparation for NAMM, we are pleased to make this new version available to you. Here's whats new:
  • Enhanced slicer mode with the ability to play into adjacent slices, quantize, choke, and sync with the master clock. One way to think of this is as random access clip mode.
  • Grid based keyboard with scale control. Press KEYS a second time to see it.
  • Alternative grid keyboard for slicer cells that lets you trigger slices more accurately
  • Swipe to play adjacent keys in the original and new grid KEYS mode.
  • The load screen now displays directories first followed by files
  • You can now choose which MIDI note will trigger a pad on the MIDI pads channel
Bug fixes:
  • The system would offer no warning when the micro SD card is running out of space. (You will see red text in the header when there is less than 256MB. Look for the available space on the Tools page.)
  • When using the MIDI keys feature to route incoming notes to a specific cell, notes would hang if you switched cells while playing
  • The file system could not handle directories with a period in the name
  • When using the slice sequencer, the cell would not begin with the first slice after loading a preset.

Download blackbox 1.4.0
 
Dat is fijn! Was al blij met mijn blackbox en het wordt alleen maar beter. Nu nog een nul lijn in de sample editor, voor het clickloos loopen :)
 
Dit bakkie lijkt mij super handig. Lekker compact, veel mogelijkheden, geen moeilijk menu diving. Top als je zonder computer muziek wil maken.
Maar ik zie weinig liefde op het forum hierover. Heeft dat een specifieke reden?
 
Ik vind het een super ding . Lekker eenvoudig en goede interface plus een goede integratie met modular. Voor een slordige €100,- meer heb je een mpc, die veel meer kan en daardoor ook een stuk minder intuïtief werkt (voor mij dan).
Hij heeft zeker beperkingen tov mpc of mss digitakt, maar het gebruiksgemak en de grootte zijn voor mij een stuk inspirerender.
 
Dit bakkie lijkt mij super handig. Lekker compact, veel mogelijkheden, geen moeilijk menu diving. Top als je zonder computer muziek wil maken.
Maar ik zie weinig liefde op het forum hierover. Heeft dat een specifieke reden?

Ik denk toch door een aantal beperkingen. (1 drumkit van 16 samples met geen mogelijkheid om of kits te laden terwijl de sequencer draait, modulatie niet te recorden etc). Een digitakt is dan al snel een vergelijkbaar geprijsde maar op veel gebieden veel krachtigere oplossing.
 
Ik vind het een super ding . Lekker eenvoudig en goede interface plus een goede integratie met modular. Voor een slordige €100,- meer heb je een mpc, die veel meer kan en daardoor ook een stuk minder intuïtief werkt (voor mij dan).
Hij heeft zeker beperkingen tov mpc of mss digitakt, maar het gebruiksgemak en de grootte zijn voor mij een stuk inspirerender.

Hoe zit het met die USB host? Zou het genoeg stroom leveren om de nieuwe Launchpad Pro MK3 te voorzien?
 
Ik vermoed dat dat wel gaat. Heb zelf launchkey mini en keystep geprobeerd en dat werkt goed (vooral de eerste erg handig) Je kunt het het beste checken op 1010music forum.
 
Ik heb 'm een paar dagen in huis gehad en terug gestuurd.
Het schermpje is wel erg klein en als sampler/sequencer toch wat te beperkt, ook te weinig FX.
Ik miste ook zaken zoals note repeat en probability per step zodat je al gauw een nogal repetitive gebeuren hebt.
Hij heeft gewoon nog een paar goede updates nodig wat mij betreft.
Op de usb was bij mij geen succes (groundloop) ik kon 'm alleen gebruiken met de adapter.
Wel goede midi implementatie tegenwoordig.
Ze geven helaas ook geen openheid op het forum over wat er nog in de pipeline zit dus je weet ook niet of en welke funkties er de komende tijd nog bijkomen.
Voor erbij ff snel wat doen is ie leuk en stand alone is prettig maar bij elkaar te weinig vind ik.
Ik vind de Akai One een beter alternatief.
 
Ik heb nog geen groundloop gehad, ben benieuwd hoe je het dan aangesloten hebt ? Hij is inderdaad beperkt tov van andere apparaten, maar dat vind ik dan weer een pluspunt. Ik verdwaal dan minder snel in mogelijke functies. Iets meer interne fx zou idd leuk zijn, maar hij heeft wel 6 outputs voor externe fx.
 
Ik heb nog geen groundloop gehad, ben benieuwd hoe je het dan aangesloten hebt ? Hij is inderdaad beperkt tov van andere apparaten, maar dat vind ik dan weer een pluspunt. Ik verdwaal dan minder snel in mogelijke functies. Iets meer interne fx zou idd leuk zijn, maar hij heeft wel 6 outputs voor externe fx.

Hij is ook leuk maar beperkt en je kan 'm dan niet zien als vervanging van een sequencer/sampler in een daw bijv dus je moet dan toch je pc aanhebben wil je wat uitgebreider aan het werk.
Omdat ie stand alone kan zag ik 'm als aanvulling op eurorack om op die manier lekker te experimenteren maar juist door die beperkingen kan je er dan niet zo heel veel mee dan wat repetitive patterns maken.
Het granulair samplen vind ik een mooie toevoeging sinds de updates.
Ik had bijv een goede delay/shimmer willen zien

Zodra ik 'm alleen via de usb aangesloten had dan had ik geen clean signaal en zodra ik 'm dmv de adapter apart via 220V liet lopen dan was ie mooi stil.
Ik heb dat nog nooit eerder gehad met geen enkel apparaat.
Verschillende kabels en andere usb ingangen geprobeerd maar niets hielp.
Ik heb ze gemaild en ze stelden ook voor dat het 't beste was om 'm met de adapter aan te sluiten.
Toen ik ging googlen zag ik dat het vaker voorkwam; https://forum.1010music.com/forum/pr...-three-outputs
 
Laatst gewijzigd:
Aha, duidelijk. Heb het nog niet meegemaakt (of luister niet goed) en hem al op nare manieren gevoed.. vanaf de usb uit op mijn modular, goedkope action usb ding, maar meestal met Powrrbank .
En het is idd geen daw vervanger , maar met de blackbox en een
modular kun je toch een heel eind komen .
 
of luister niet goed

Je luistert wel goed hoor want als je het wel hebt dan kan je er niet omheen.
Het gekke is dat dit dus schijnbaar niet bij iedereen is?
Ik heb bijv met m'n basstation 2 en Ultranova die ook usb gevoed zijn geen last dus waarom wel met de Blackbox, vreemd hoor.
 
Ik heb nog geen plannen gelezen voor een daw export in bij Ableton. Dit is voor mij wel een vereiste om hem wel of niet aan te schaffen.
 
Back
Top