Synth opgestuurd binnen de EU: onnodig lang in transit bij POSTNL

Goed idee om 'ns te bellen voor juridisch advies, dan weet je meer.

Wat een gedoe, zeg. Voor nu eerst maar weer succes met deze strijd. Dat is het onderhand wel aan het worden. :(
 
Goed idee om 'ns te bellen voor juridisch advies, dan weet je meer.

Wat een gedoe, zeg. Voor nu eerst maar weer succes met deze strijd. Dat is het onderhand wel aan het worden. :(

Het is niet iets waar ik naartoe wil gaan en ik had ook niet verwacht dat het zo moeilijk zou gaan, maarja...PostNL heeft al duidelijk meerdere keren gelogen in hun communicatie om hun verantwoordelijkheid eraf te trekken, dus van hun zal ik echt niks hoeven te verwachten. De koper in Slovenie heeft natuurlijk ook geen zin het risico te lopen extra kosten te moeten betalen als ik het direct naar hem zou verzenden vanuit de US dus ja...:o: Dan heb ik helaas weinig keus.
 
Maf verhaal zeg. Zelf heb ik altijd ruzie met MyParcel's EU retouren uit Duitsland. Die gaan dan naar exporteercentrum Duitsland, en dan plakt daar een of andere halfsnuggere er een nieuwe adressticker op met de afzender en gaat ie dus weer terug naar vaar ie vandaan komt. Op een gegeven moment had ik een fix bedacht ik vul mijn eigen adres in als afzender én doeladres, en toen ging het goed, maar sinds nieuwe portaal is ingevoerd accepteert ie geen andere invoer meer bij postcode afzender dan een Duitse postcode. Ik wil eens een keer een GSM-tracker met webcam mee gaan sturen, en dan op video volgen hoe zo'n pakje reist, en dan via spraak ingrijpen als er rare fratsen lijken te gebeuren. Begint dat pakket ineens te praten! Lijkt me hilarisch. "Hallo, ich muss nicht zuruck nach dem absender, aber nach die Niederlande!"
 
Begint dat pakket ineens te praten!

Doe maar niet, de Duitsers horen ook van de bombrieven die nu rondgaan in Nederland. Voor je het weet blaast de Duitse Explosievenopruimingsdienst jouw pakket uit voorzorg op...
 
@neoking

kan je niet DSI/Sequential opbellen en vragen of ze hem “Return to sender” sturen. Dan zou je toch geen import en btw hier hoeven betalen? Dan staat hij geregistreerd als Return to Sender

denk ik
 
@neoking

kan je niet DSI/Sequential opbellen en vragen of ze hem “Return to sender” sturen. Dan zou je toch geen import en btw hier hoeven betalen? Dan staat hij geregistreerd als Return to Sender

denk ik

Ja dat is een hele goede :okdan: Ik heb vandaag even met de douanetelefoon gebeld en deze raadden toevallig iets soortgelijks aan (zou goed kunnen dat het hetzelfde is wat je nu zegt). Sequential zou het pakket dan moeten ''weigeren'' en het als zijnde een terugkerend goed retour terug kunnen sturen. PostNL kan dit ook aangeven tijdens de aangifte blijkbaar...kost kennelijk teveel moeite..:o:
 
Ja dat is een hele goede :okdan: Ik heb vandaag even met de douanetelefoon gebeld en deze raadden toevallig iets soortgelijks aan (zou goed kunnen dat het hetzelfde is wat je nu zegt). Sequential zou het pakket dan moeten ''weigeren'' en het als zijnde een terugkerend goed retour terug kunnen sturen. PostNL kan dit ook aangeven tijdens de aangifte blijkbaar...kost kennelijk teveel moeite..:o:

`Het punt is dan wel dat Sequential het dan idd eerst moet weigeren. Dan is het geregeld. PostNL heeft daar verder weinig invloed op, omdat het sowieso via een andere verzender vanuit de VS terugkomt
 
Kan Seqeuntial ook niet gelijk foto's maken van de doos, waarop te zien is dat het juiste adres er wel degelijk op staat?
dan vallen die leugenaars vaan een Lostnl direkt door de mand.
 
Back
Top