Behringer - System 100 Modular

Introducing eleven new Eurorack compatible modules – all of them authentic reproductions of original “System 100M” circuitry from 1975.
With ultra-fat oscillators and creamy filters the sound became famous in the early 80s used by artists like Depeche Mode, Human League, Tears For Fears but also Vangelis, Tangerine Dream and even Aphex Twin.
If you’re into super-fat bass sounds, in-your-face leads or flowing soundscapes, definitely check them out!

All modules are incredibly feature rich, have tremendous patching capabilities and a lot of them come with dual function, like:
- 112 dual oscillator with 3 waveforms, PWM and two sync modes
- 121 dual filter with 3-channel mixer per filter
- 130 dual VCA, again with dual 3-channel mixers
- 140 dual envelope has 3 outputs per ADSR plus a built in LFO that can be triggered and phase synced
- 173 gates module comes even with four gates that can switch audio and 6 quad buffered multiples
- 297 has a dual portamento controller plus two independent CV mixers
- 150 brings a ring modulator, 2 noise generators, syncable LFO and a sample and hold generator
- 172 module delivers a 6-step phase-shifter, an analog delay, an LFO and a gate delay
- 305 is an output module a four-band parametric EQ, a 4-channel mixer, line and separate headphone output and even a tuning oscillator
- 182 there is a powerful analog sequencer with either dual 8 steps or 1-16 steps and tempo, portamento and gate time controls
- 110 is a complete synth voice with VCO, VCA and filter in a single module

Leuk Leuk Leuk!
Ik zal de post updaten zodra prijzen etc bekend zijn.
 

Attachments

  • sys100.PNG
    sys100.PNG
    490,5 KB · Bekeken: 406
Laatst gewijzigd:
Ik heb nooit serieus naar System 100M gekeken, wel een filter en adsr ooit gebouwd gebaseerd op dit systeem, dat klonk prima.

Zijn er specifieke modules uit deze reeks die er echt uit springen ?

De vca's van de originele 100M waren top,super dynamisch
 
De 700 clones kende ik niet. Bij the music house in 2004/5 1x een brain gezien en schrok van de vraagprijs...... wist ik veel :bekdicht:

Denk dat het ook de enige keer zal zijn, tenzij....

De vca's van de originele 100M waren top,super dynamisch
Goed om te weten. Echt veel vca's heb ik niet in euro.
 
Roland 100M VCA's zijn met BA662

System 700 steken de VCO's uit en de multi-mode filters,originele VCA's waren HEEL erg noisy en papperig (CA3080) maar draagt wel bij tot een bepaalde sound ,in latere 700 versies werdt deze vca geupdated met een ander design met de BA662 OTA

Ondanks de 100M en 700 vco core dezelfde is, is het heel eigenaardig dat de 100M vco's dunner klinken
 
De vca's van de originele 100M waren top,super dynamisch

Het vershil vooral was dat het toendertijd een VCA's was met weinig rejectie dus geen luid getik,ondertussen zijn er wel evengoede designs vermoed ik in euroland...
 
Mooie foto's ishi ook van die lego/steen muur, Die wil ik ook wel thuis hebben. :)
Ik ben momenteel mijn modular aan het af plannen en er gaan zeker wat Behringer modules in.
Vind die synth voice bv erg fijn klinken.

Hoe is de kwaliteit van de VCA's ? Hoe klinkt die als je hem overstuurd? Kan die line level boosten (+20db) ?
 
De eerste "Behringer System 100"-modules zijn binnen: 130 en 173.

Je bent lekker bezig op het moment.
Als die system 100 kloon ongeveer net zo gaat klinken als die van Roland dan zou dat mooi zijn, ben benieuwd naar je ervaringen.
Ruil je die Moog clones om of zie je er helemaal vanaf?
 
Hoe is de kwaliteit van de VCA's ? Hoe klinkt die als je hem overstuurd? Kan die line level boosten (+20db) ?

Zo op het eerste gehoor klinken ze prima. Een lekkere saturatie ook. Ik heb er wat plaatjes met de scope van geschoten. Te zien via hetzelfde linkje dat ik eerder deelde.
 
Ruil je die Moog clones om of zie je er helemaal vanaf?

De filter en de stukke EG worden omgeruild. Die EG komt wel goed, filter nog even afwachten. De modules die ik tot nu toe gehoord en beproefd heb zijn prima hoor, daar bouw ik graag een System-55 mee.
 
Ligt het aan mij of is die 960 gewoon interesanter ? 2 lijkt me wel grappig, als je er 3 rijen van 16 van zou kunnen maken. Maar dan gaan de kosten zeker zitten in 3 x 962. Ik heb geen idee, ik zeg maar wat :) Geen idee wat er voor nodig is en of het wel kan.
Ik doe het eerst maar met 1 als die komt.
 
Vraag me ook af of het wel mogelijk is om een step uit te zetten, bedoel niet overslaan. Anders word het onzin voor mij om zoiets te nemen. Jammer dat er niet zo heel erg veel filmpjes zijn. Analogue solutions generator leek bijna wat voor mij, maar die steps zitten ook raar in elkaar. ze hadden beter individueel kunnen doen in plaats van 4 knopjes waar aan gedraait moet worden en misschien een limiet in zit kwa mogelijke steps.
 
Hier ouwe gabbers, na m'n gez..k heb ik nog wat leuks gevonden. (172 phase shifter delay) Ik vind 'm wel smeuig klinken.
Er staat ook een nieuw filmpje met geluid van de 110 vco vcf vca.
 
Ik heb de dual adsr en lfo (140) net binnen van Bax.
Does what it says on the box.
 
Back
Top