Behringer - System 100 Modular

Introducing eleven new Eurorack compatible modules – all of them authentic reproductions of original “System 100M” circuitry from 1975.
With ultra-fat oscillators and creamy filters the sound became famous in the early 80s used by artists like Depeche Mode, Human League, Tears For Fears but also Vangelis, Tangerine Dream and even Aphex Twin.
If you’re into super-fat bass sounds, in-your-face leads or flowing soundscapes, definitely check them out!

All modules are incredibly feature rich, have tremendous patching capabilities and a lot of them come with dual function, like:
- 112 dual oscillator with 3 waveforms, PWM and two sync modes
- 121 dual filter with 3-channel mixer per filter
- 130 dual VCA, again with dual 3-channel mixers
- 140 dual envelope has 3 outputs per ADSR plus a built in LFO that can be triggered and phase synced
- 173 gates module comes even with four gates that can switch audio and 6 quad buffered multiples
- 297 has a dual portamento controller plus two independent CV mixers
- 150 brings a ring modulator, 2 noise generators, syncable LFO and a sample and hold generator
- 172 module delivers a 6-step phase-shifter, an analog delay, an LFO and a gate delay
- 305 is an output module a four-band parametric EQ, a 4-channel mixer, line and separate headphone output and even a tuning oscillator
- 182 there is a powerful analog sequencer with either dual 8 steps or 1-16 steps and tempo, portamento and gate time controls
- 110 is a complete synth voice with VCO, VCA and filter in a single module

Leuk Leuk Leuk!
Ik zal de post updaten zodra prijzen etc bekend zijn.
 

Attachments

  • sys100.PNG
    sys100.PNG
    490,5 KB · Bekeken: 406
Laatst gewijzigd:
Module prijs tussen de $49,- en $99,- per stuk. Comment van Behringer zelf bij het filmpje. Erg gaaf allemaal!
 
Ok we get it, elke synthtoestand komt tussen nu en omennabij 2024 opnieuw op de markt maar dan met goedkope onderdelen. Mij kan het niet meer schelen.
 
Mijn enige warning is ,laat je niet vangen door de mooie vintage looks,wat los staat van of het clones zijn of dat het van Behringer is, de 100M's zijn super mooi maar wat er allemaal al bestaat in euroland overtreft helemaal de sound van 100M modules.
 
Mijn enige warning is ,laat je niet vangen door de mooie vintage looks,wat los staat van of het clones zijn of dat het van Behringer is, de 100M's zijn super mooi maar wat er allemaal al bestaat in euroland overtreft helemaal de sound van 100M modules.

Mee eens. Ik heb ooit in een studio gewerkt waar een arp2600 en een system 100 stonden, en gebruikte eigenlijk alleen de arp. (en de sequencer/LFOs uit de system 100)
 
Ik vind het vooral heel cool van Behringer dat ze geen digitale gear van Roland clonen want dat zou ik pas echt lullig vinden. Daar stoppen ze al 20 jaar zoveel energie in.
 
Wel nog steeds een gevolg van vraag waar maar niet op in werd gespeeld door de andere synthfabrikanten. Is het tij nog te keren? Ik vraag t me af.
 
Ik vind het echt geweldig. Voor mij komt het 14 jaar te laat maar ik denk dat ik destijds wel geïnvesteerd zou hebben als je voor 500 euro al een dikke modular zou kunnen kopen.
Doepfer was destijds volgens mij wel het goedkoopst, dit hakt die prijzen nog even door de helft. Fantastisch toch? Ik ben wel benieuwd naar de eerste filmpjes van mensen die een muur vol hebben met dit spul.
 
Ik heb al een dikke kist met doepfer en diy en vind het niet verkeerd daar moog en roland modules aan toe te voegen.
sommige modules ken ik van diy maar daar hangt er een veel steviger prijs kaartje aan.

Dit had een ander bedrijf veel eerder kunnen doen en ben juist blij dat iemand dit doet.
kan ik eindelijk minder zelf bouwen en gewoon muziek maken.
sorry maar 600 euro voor een boutique module das dan wel normaal
don't give a f*ck dat er een zeeman cheap ass spullen maakt koop er zo wat sokken en tshirts.
ben echt niet arm of zo :)
 
Wij hadden laatste een jonge logé toen de WASP net bezorgd werd. Hij is er direct opgedoken en heeft de Switch dat weekend vrijwel niet meer aangeraakt. :luv:

Cool!

Mijn meisies zijn 3 en spelen graag op mijn synths, push en drumstel, knoppen draaien en modules patchen ook leuk.
al hebben ze geen benul wat ze eigenlijk doen.

Is toch speelgoed voor alle leeftijden :)

goed excuus om meer gear te kopen.
 
.. al hebben ze geen benul wat ze eigenlijk doen.

Precies, dat komt langzaam wel, laat ze lekker aanklooien.. :D

Ik had ook wel voor het eerst: laat hem zelf maar spelen met die WASP, flink wild aan de knoppen draaien. Zo, hup, nieuw uit de doos. Wat maakt het uit! Ik heb er ook nog een Model D bijgezet en wat uitgelegd over MIDI. Mijn eigen dochters heb ik in het verleden nooit zonder toezicht met gear laten spelen. Voor hen is het te laat, ze zijn al verpest en vinden synths totaal niet boeiend. Zoveel kinderen die door Uli nog te redden zijn. :duivels:
 
Het ding is dat dat gebrek aan originaliteit geen enkel probleem is, er is zat spul te koop, je hoeft geen Behringer te kopen. Uli raakt zijn spullen toch wel kwijt. En zat mensen zullen er blij mee zijn. We kunnen er alles van vinden, maar het verandert niets. Behalve dan dat de concurrentie er iets op zal moeten verzinnen. En het zal velen zeker een boterham kosten, maar anderen levert het weer een boterham op.
 
Het ding is dat dat gebrek aan originaliteit geen enkel probleem is, er is zat spul te koop, je hoeft geen Behringer te kopen. Uli raakt zijn spullen toch wel kwijt. En zat mensen zullen er blij mee zijn. We kunnen er alles van vinden, maar het verandert niets. Behalve dan dat de concurrentie er iets op zal moeten verzinnen. En het zal velen zeker een boterham kosten, maar anderen levert het weer een boterham op.

Klopt, dat geldt voor cover-bandjes ook. Maar toch hebben zij het voor bands die hun eigen muziek schrijven en spelen een stuk moeilijker gemaakt de afgelopen tientallen jaren.

Mijn ding is het niet, dat Behringer, maar dat is persoonlijk. Ik snap ook de meerwaarde van dat dit soort spullen voor veel mensen toegankelijk wordt en dat het nu eenmaal zo werkt, maar ik koop het niet. Daar merkt Der Uli inderdaad niets van, maar ik wel... :)
 
Hahahaha uiteindelijk gaat het erom wat je produceert toch, ik zelf zou hier wel wat kopen om m'n modulair meer compleet te maken als het goede modules zijn. En het komt allemaal in m'n modulair system wat nu al gauw 6000 euro kost dan wordt het nu 6200 euro met 6 modules erbij in plaats van 1 erbij
 
Het is meer dat ik eigenlijk niet zo bekend ben met modulair, maar op zich wel geïnteresseerd. Misschien opent dit de deuren voor mij om toch de sprong een keer te wagen. Zit al n poosje met een minibrute 2s met zon rack module er aan vast, in mijn hoofd. Of dan tochbeter iets zoals behringer nu mee komt...?
 
Zelf begonnen met modular toen behringer deze serie aankondigde (alweer ruim 1,5 jaar terug denk ik) en ik dacht dat het misschien dan toch wel interessant was om mee te beginnen. Uiteindelijk kost het je een bak geld (Zeker als die goedkope modules uitblijven 8o)), want je gaat toch steeds verder kijken wat er nog meer is. Maar dat is ook het mooie ervan, accepteren dat er altijd wat leukers is, het veel geld kost en blij zijn dat het niet allemaal in een keer hoeft. :)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top