Korg: OPSIX

09jafgguj0b41.jpg


Een nieuwe FM bak van Korg. Meer info is nog niet bekend.
 
f*cking ill, lijkt wel of er een sequencer op zit.
Stel je voor dat je operators, feedback ed kunt sequencen en moduleren.
Korg kennende zijn mijn verwachtingen hoog en verwacht ik nieuwe sounds.

Zoals gezegt, Filter FM, Filter, Ring Mod,Wave folding lijkt dus sterk op een FM8 in hardware vorm.

Ik denk niet dat dit een DX7 is, maar dit kan een vernieuwende bak zijn.
Kom op met die demo :)
 
Zolang er nog niets echt bekend is vind ik het nog slechts intrigerend....
Als ze met FM hetzelfde gedaan hebben als met wavesequencing in hun Wavestate belooft het een interessante bak te worden.
 
Wat staat eronder de opsix uitgestald?Als ik aan het uiterlijk afga,zeker geen nieuwe Kronos.Heeft echt geen nieuwe look daarvoor.
 
vanaf 7:15



YamYam, wat een lekker spul komt er allemaal voorbij zeg, die elektrische piano (1:20) ziet er trouwens ook super sexy uit, zag um van de week al bij sonicstate, kende die eindelijk nog helemaal niet.
Nou de markt is volgens mij eindelijk wel een beetje wakker geschud (door je-weet-wel of whom we shall not speak :D). We kunnen in ieder geval niet meer klagen dat er nix te kiezen valt!
 
Ik ben erg fan van het geluid die m'n DX7 MK1 kan maken.
Er is iets met die sound, alien en triest. M'n ex noemde die "The big sad synth".
Anyway. ik zie een 'upgrade' helemaal zitten!

Hands on controll, extra waveforms en LFO's, een stevige poly sequencer, per step modulatie zoals op de Minilogue, visuele feedback op het scherm, stereo out, USB-MIDI, een resem FX erbij, ... Jagij :D
 
Als Korg de aardigste dingen uit deze nieuwe kan halen en in een nieuw Volca bakje stopt met een prettig prijskaartje, zou leuk zijn. :)
 
Als Korg de aardigste dingen uit deze nieuwe kan halen en in een nieuw Volca bakje stopt met een prettig prijskaartje, zou leuk zijn. :)

Ik hoop dat korg met een wat serieuze serie op de markt komt.
- Volca in de 100/150,- range.
- Volca Pro rond de 200/250,- geen minijacks, metale case, grotere knoppen etc.
 
wel fijn om gewoon es wavefolding te zien op synths! (overigens blijven we lullen over FM maar tis PM eigenlijk he)
 
- Volca Pro rond de 200/250,- geen minijacks, metale case, grotere knoppen etc.

Goede idee. :eureka: Wat je noemt een tandje beter, mss ook qua functionaliteit waar nog iets meer bij kan. En dan is het nog steeds voor een redelijk bedrag, als het voor ca. 250 is. Om daarop aan te haken, had graag gezien dat andere fabrikanten nu met de NAMM ook met iets kwamen wat een beetje lijkt op de Arturia Microfreak. Wat ook in dezelfde prijsklasse valt.
 
Ben echt beniewd naar de audio. Had een dx200 of de reface dx overwogen maar wacht ff of deze doos.

zo blijven de enige mini keys hier die van mijn kids hun keyboard.
 
Iemand schreef op Reddit over z'n bezoek aan NAMM, wat betreft de Opsix:

It's this. No, I didn't get to play it because it was in a glass display case, but I relentlessly pestered a rep about it because it at least LOOKS like the synth I've been asking the big synth manufacturers for for years. Here's what I found out: It's being officially unveiled around Superbooth, it's a working prototype that said rep has heard (and says it sounds amazing), he told me to "think bigger" when I told him it looked like a modern DX7 on steroids, and he said it will do unprecedented things for multiple forms of synthesis. I didn't know I could get any more excited about it than I was before I heard all that, but it happened anyway.

Dat geeft iig een idee wanneer we hier meer van gaan horen. En het gaat kennelijk leuk worden.
 
Ja had al door dat het geen dx7 is.
hij heeft een filter dat heeft de dx serie niet. Maar dan is het fm geweld wel makkelijker te temmen :) wave folding ....
echt leuk zou zijn als er het prologue filter in zit. Maar denk dat fit gewoon 100% digitaal gaat zijn.:P

Maar ja wie weet wat deze bak allemaal gaat kunnen.
 
Maar ja wie weet wat deze bak allemaal gaat kunnen.

En dat is ook een beetje m'n zorg. Wat gaat het dan kosten? Op zichzelf is FM niet zo rekenintensief, maar als je er allerlei andere mooie dingen bij doet, dat moet ergens vandaan komen. Denk dat je voor deze dan aardig wat euries moet neertellen.
 
Mwoch, is het allemaal wel zo spannend? Als je ziet hoeveel rekenkracht er al in een instap-smartphone zit tegenwoordig denk ik dat het wel mee zal vallen. Vergeet niet dat de DX7 uit een tijd komt dat de Commodore 64 state of the art was.
 
Back
Top