Korg: OPSIX

09jafgguj0b41.jpg


Een nieuwe FM bak van Korg. Meer info is nog niet bekend.
 
Wat heeft Korg gegeten de laatste tijd?Die schijten daar synth's uit aan de lopende band.Allé vooruit waar blijft de nieuwe Kronos?
 
Goeiendag, Korg dacht bij zichzelf, wat Behringer kan, kunnen wij ook!
Tjonje jonge, straks is echt alles wat je kan bedenken (bijv. handson FM) of zou willen (onbetaalbare oude meuk) voor redelijke prijzen en redelijk trouw aan het origineel, te koop. En wat komt daarna?

Hopelijk weer eens iets echt nieuws en orgineels......
 
Het zal toch geen DX-7-kloon zijn? Want die zit al in de Kronos. Voor mij destijds een reden om die tweedehands te kopen.
 
We zullen vlug iets horen,vandaag opening van de Namm,jamm,jamm,denk dat ik wat later opblijf vandaag.
 
Gezien t in een vitrine zit kan ik me zo voorstellen dat t om een prototype gaat.
Wel bijzonder om een nieuwe FM synth uit te willen brengen, dit zit inderdaad al ingebouwd in een aantal verschillende synths op de markt en veel sequencers.
 
Goeiendag, Korg dacht bij zichzelf, wat Behringer kan, kunnen wij ook!
Tjonje jonge, straks is echt alles wat je kan bedenken (bijv. handson FM) of zou willen (onbetaalbare oude meuk) voor redelijke prijzen en redelijk trouw aan het origineel, te koop. En wat komt daarna?

Nog meer goeie 80s muziek :okdan:
 
Als ik de algoritmes rechts boven bekijk, lijken die 1 op 1 van een DX7 overgenomen. Waarschijnlijk zal ie dan wel andere toegevoegde waarden hebben, anders heb ik ook mijn twijfels over het nut van nog een extra FM synth.

Afwachten wat de specs geven :walker:

:doei:
Danny
 
Nog meer goeie 80s muziek :okdan:
Dat hoop ik. Maar ik ben bang dat de meeste mensen vooral voor de slechte dubstep baslijnen gaan...

anders heb ik ook mijn twijfels over het nut van nog een extra FM synth.
Ik wordt wel blij van die rij schuiven. Hands-on bediening van FM parameters op een beetje volwassen synth is zeldzaam.
 
Als ik de algoritmes rechts boven bekijk, lijken die 1 op 1 van een DX7 overgenomen. Waarschijnlijk zal ie dan wel andere toegevoegde waarden hebben, anders heb ik ook mijn twijfels over het nut van nog een extra FM synth.

Afwachten wat de specs geven :walker:

:doei:
Danny

Het lijkt erop dat het bakkie het volgene kan:

Filter FM
Filter
Ring Mod
Wave folding

En dat allemaal per Operator

Dit is dus zeker geen DX7 kloon.
 
Zo'n opdruk is best lelijk, dat kan ook op papier om bij de hand te houden. Zo groot was het toch ook niet op de DX7? Verloren ruimte waar meer knoppen en schuifjes hadden kunnen zitten. Had eigenlijk meer iets verwacht in de lijn als de nieuwe Twisted Electrons FM-synth of de Dtronics add-on voor de Reface DX, met meer knoppen en/of schuifjes.
 
Back
Top