Arturia Keystep Pro

Lek wat reeds gedicht is, dus geen link of extra info tot nu toe, wel plaatjes. Kom maar op met die NAMM!

keystep-pro-amperage-14-860x573.jpeg - Click image for larger version  Name:	keystep-pro-amperage-14-860x573.jpeg Views:	0 Size:	38,6 KB ID:	3731627
 

Attachments

  • 1. Main Image KeyStep Pro-860x319.png
    1. Main Image KeyStep Pro-860x319.png
    182,5 KB · Bekeken: 196
  • 1. Main Image KeyStep Pro Back-860x131.png
    1. Main Image KeyStep Pro Back-860x131.png
    37,9 KB · Bekeken: 196
ik heb het even voor je aangepast! :P


:D

Tja, een keytar is toch vaak een beetje... niet cool. Denk dat er een boel coole gays zijn die ook niet met zo'n ding willen worden gezien. Of je moet een mooie vintage Moog Liberation hebben? Maar dan kan kleding en vooral hoofddeksels het allemaal weer teniet doen.

devo-lead-img.jpg - Click image for larger version  Name:	devo-lead-img.jpg Views:	0 Size:	51,6 KB ID:	3773991
 
Tja, een keytar is toch vaak een beetje... niet cool.

Nou zolang Donald Fagen eentje gebruikte tijdens live optredens dan is het cool genoeg denk ik en diegenen die er op neer kijken mogen eerst nog ff in de leer bij Donald om nog wat te leren over muziek en compositie.

Kijk even helemaal af tot het einde...

Vooral de laatste seconden waren het beste, deed me denken aan Pete Townsend, die deed dat in de sixties, het wordt nog wel wat met Wibi.
Ik zou 'm wel 'ns een lekker stukkie funk willen horen spelen op zo'n keytar, ben benieuwd.
Hij vertelde in een docu een keer dat ie zo nu en dan ook wel 'ns stukken speelde van Art Tatum maar dat dat niet buiten de deur komt, misschien is ie bang dat dit z'n imago schaadt in de klassieke wereld?
 
Nou zolang Donald Fagen eentje gebruikte tijdens live optredens dan is het cool genoeg denk ik en diegenen die er op neer kijken mogen eerst nog ff in de leer bij Donald om nog wat te leren over muziek en compositie.

Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Het heeft ook niet veel te maken kennis over muziek, of speltechniek, e.d. Deze vent speelt niet slecht, maar of het nou cool is? Juist als de nadruk zo zwaar ligt op het emuleren van een gitaar heeft het al snel iets nepperigs. IMHO, uiteraard.

 
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Het heeft ook niet veel te maken kennis over muziek, of speltechniek, e.d. Deze vent speelt niet slecht, maar of het nou cool is? Juist als de nadruk zo zwaar ligt op het emuleren van een gitaar heeft het al snel iets nepperigs. IMHO, uiteraard.

Ja die man houdt van een beetje scheuren, waarom zouden alleen gitaristen dat mogen doen?
Ik herinner me een interview met George Duke over de tijd dat ie bij Zappa voor het eerst op een synthesizer speelde wat ie eigenlijk helemaal niet wilde want hij was klassiek geschoold maar toen ie eenmaal aan de gang was vond ie het geweldig dat ie eindelijk notes kon benden en dat ie de gitaristen in de band kon overstemmen.

Donald Fagen die ik nog nooit heb kunnen betrappen op iets wat niet in dienst stond van de muziek, bij 54.00 spelen ze Babylon Sisters en heeft ie een keytar om;

 
Het gaat niet om het mogen, iedereen moet doen wat hij/zij blij maakt. Maar bij een keytar, als het er zo dik bovenop ligt dat de speler een gitarist wil imiteren, in dat geval komt het ding nogal gimmicky over. Dat gevoel heb ik trouwens niet in het stukje van Donald Fagen dat je hierboven noemt, het gebruik staat inderdaad in dienst van de muziek. Tussen haakjes, het is niet mijn smaak, maar wel goede muziek.

Het is wel zwaar komkommertijd, niet? Van de Keystep Pro naar een diepgaande discussie over de keytar... ;)
 
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Het heeft ook niet veel te maken kennis over muziek, of speltechniek, e.d. Deze vent speelt niet slecht, maar of het nou cool is? Juist als de nadruk zo zwaar ligt op het emuleren van een gitaar heeft het al snel iets nepperigs. IMHO, uiteraard.

Ach ja, je maakt je een dergelijk muziek-instrument echt eigen of maakt het een gimmick. Wat betreft 'klinkt als gitaar' is er maar 1 die dat echt goed deed op (een speciaal gemaakte) Keytar en dat was Jan Hammer.
Legendarisch voor de Miami Vice sound. 8):smeris: Maar FYI... hij speelde ook al in de jaren 70 bij diverse Jazz-Rock/fusion bands.
En dan hebben we nog het niet mis te verstane duo Herbie Hancock & Chick Corea.
De laatste heeft net nog weer zijn Electrik Band doen herrijzen en speelt gewoon nog op de oude Yamaha KX5 en klinkt als een (FM-) klok.

|en on topic| De Arturia Keystep Pro heb ik nu toch al enkele keren gewoon tussen de andere instrumenten zien liggen in YT-flimpjes over muzikanten en/of studio's. Zijn er wellicht toch gewoon blij mee ondanks eventuele :frons: .
 
Nieuwe firmware !

KeyStep Pro
V 1.3.1

Hello everyone !
The KeyStep Pro firmware update 1.3.1 is now available.
To proceed with the update, please open and update your MIDI Control Center and start the firmware update process.
For the sake of safety, don't forget to backup your projects prior updating.
wink.gif


New features
Tracks Output MIDI channel per project (Hold Track + Turn browsing encoder) This shortcut lets you assign a specific Output MIDI Channel to the current project tracks.
New Tie / Rest implementation in Step Edit / Step Recording
Improved Quick Edit behavior: Hold a step now shows the default note but only adds it when the step button is released or if one of the 5 encoders is tweaked while holding the step
Modulation wheel can now be assigned to the CV Velo/Mod Outputs
MIDI soft thru now supports Pitch wheel messages
MIDI soft thru now supports Mod wheel messages
MIDI soft thru now supports Sustain messages
Transpose compensation (Notes recorded while sequence is transposed are compensated when deactivating the transposition)
Reset factory shortcut (Hold (OCT+) + (OCT-) + Power up)
Erase pages is now possible

Improvements
Reworked Pattern/Scene selection / copy / paste / erase / save led behavior
Note limit warning is no longer displayed when too much notes are added to a Arp
Track arrow buttons now quit chain mode to pattern mode
Pressing and releasing Chain now reloads the first pattern of the chain
On the Drum Track, Shift + Drum now quits Mute Mode
Changing MIDI Channels (Global + Project) now send a All Notes Off message to avoid stuck notes
Scene selection visual feedback is now the same as patterns in blue
Saving a Project no longer updates scenes leds state

Bug fixes
Vegas mode no longer stays on when KeyStep Pro is awaken
Existing split is no longer turned off when trying to make a split with the drum track.
Steps overwritten after a copy/paste are no longer revealed by Invert and Nudge
Midi notes played with the keyboard over USB are no longer shifted
Pitch bend CV out now applies even if the track midi channel is off
No more risk of removing notes of other patterns when deleting a non selected pattern
Drum channel and Seq channel are no longer mixed in MIDI IN
Pressing Tie in Step Rec now makes the cursor move to the next step
Notes Velocity can no longer be set to 0
No more chances to end up with the 3 Seq Pattern modes LEDs lit at the same time
Clear steps now properly erases steps in Control Mode
In Step Edit, Time Shift leds are now properly updated after quantizing a step
Changing Seq Pattern mode from Rand or Walk to Fwd no longer shifts drum steps
Playing cursor can no longer turns off in step edit mode
Sync from USB to MIDI OUT is now working properly
Erase a scene after erasing a project no longer corrupts the memory
Scales can no longer create two times the same note in the same step
No longer stuck notes after disabling [Hold] while KSP is not running
Looper can no longer change pattern when a chain has been created
Correct pattern is now recalled on the selected track after pressing stop when another track has a chain enabled
Walk mode + Chain now works correctly
Note limit no longer prevents to add notes ARPs
Nudge and Invert no longer silences the selected drum instrument
Rand Order doesn’t turns off some steps anymore
No more timing offsets between sequences when pressing the touch strip after reloading a project
Step record now works when pressing a key that is not in the scale
In CV/Gate, notes played when hold is engaged are no longer stuck after exiting hold mode
 
blijft een interessant dingetje. Ik ben nog wel op zoek naar een lichtgewicht "jam sequencer" waarmee je makkelijk wat loop/sequence/arp based ideetjes kunt uitwerken, met wat solo/mute en transpose acties, en die chord-memory is daarvoor ook leuk. Ook de combi van step sequencer en drum-sequencer is interessant. Alleen zou ik em niet met CV/gate spul connecten maar met "gewone" MIDI devices, en evt zelfs met een iPad oid zoals bv hier: https://www.youtube.com/watch?v=TBiLmj-Y0HY&t=100s
 
en hoe bevalt de KSP na de laatste firmware?
 
Het gaat de goede kant op, nieuwe firmware versie sinds gisteren:

KeyStep Pro
Version 1.3.7

Release Notes:

- STM USB driver improvements: MIDI messages like Notes ON/OFF can no longer be inverted

- Synced devices are no longer out of sync when synchronised with clock resolution under 24PPQ

- No more stuck notes after pressing several times the same note and releasing Hold or the sustain pedal

- KeyStep Pro can no longer be stuck in Vegas mode

- Transposition is no longer corrupted after switching from Arp to Seq

- In Step Record, the sequence now properly steps forward when notes are received from an external MIDI controller

- KeyStep Pro no longer starts when receiving a start message from Ableton Live when Sync Source is set to Internal or Sync

- MMC messages are now supported

- Reset Factory now resets the clock output type

- Octave display now matches between keys and pitch encoder.

- Metronome Time Divisions values are now correct in the Utility menu
 
Wat is een alternatief voor de Keystep Pro? Heb altijd de gewone versie gehad en die vond ik erg leuk werken (behalve geen tempo zicht). Ik blijf maar wat confused achter bij deze ( waarschijnlijk omdat ik de elektron manier van werken gewoon ben). Als ik tutorial bekijj ben ik weer helemaal mee maar 3 weken later :D. Kom er nu pas achter dat de arp niet speelt in sequencer modus? wat een zever is dat?
 
Back
Top