Korg: MS20 Fullsize limited editions in 4 kleuren

5a7853630978dd0cfee7e4375ef832bf_pc.png

  • Full-sized MS-20 made by KORG.
  • Four different color variations in a powder-coated finish.
  • Provides two types of filter: early model and late model.
  • Completely reproduces the analog circuitry of the time.
    - 2VCO / 2VCA / 2VCF / 2EG / 1LFO structure.
    - External Signal Processor (ESP) to process an external signal.
    - Patching system provides an extremely high degree of freedom.
  • MIDI IN connector and USB port are provided.
  • AC adaptor.
  • The original is reproduced in every detail, including the package finish and the included manual.
Meer info..

Prijs nog onbekend maar aangezien het gaat om limited edition nonsense vast weer overdreven duur.
 
Pff deze discussie weer, gaat het niet over Behringer dan wel over through asshole, wordt er überhaupt nog wel op grote schaal geproduceerd met deze techniek? (En dat is een oprechte vraag, want hier spreekt een totale nitwit die er echt geen bal van weet en er derhalve ook totaal niet in geïnteresseerd is....)

Het interesseert je dus niet maar je moest wel even reageren?

Voor 1400,- zou ik denken dat je een through hole reissue zou moeten kunnen maken en zou wmb deze prijs rechtvaardigen.

Als het smt is, vind ik 1400,- te veel en is het wat mij betreft geen volwaardige ms20.
 
Het interesseert je dus niet maar je moest wel even reageren?

Voor 1400,- zou ik denken dat je een through hole reissue zou moeten kunnen maken en zou wmb deze prijs rechtvaardigen.

Als het smt is, vind ik 1400,- te veel en is het wat mij betreft geen volwaardige ms20.

Ok mijn 1e opmerking was een beetje ongenuanceerd, maar de 2e was wel iets serieuzer: wordt er nog veel uitgebracht met through hole door grote producenten als Korg en Roland (en dan bedoel ik dus niet het handgemaakt spul als de nieuwe ARP 2600), of is dat gewoon een aflopende zaak en voorbehouden aan de kleinere spelers?
 
leuk,
moet ook zeggen dat ik de blauwe wel verfrissend vind
blijft een goeie synth die ms20
 
Ik kijk wel erg uit naar de demo’s, had in principe de K2 op de planning staan, maar nu deze uitkomt weet ik dat nog niet zo zeker meer. Ik hoop dan wel dat “available for a limited time” niet maar voor een paar maanden betekend.
 
ergens heb een voorgevoel dat die van korg meer naar de vintage ms20 gaan klinken dan de behringer k2.
de module versie klonk al vrij identiek . alleen was de reikwijdte van pots kleiner naar mijn herinnering

ben zelf voor een vintage ms20 gegaan, ze zijn nog betaalbaar en in het algemeen zeer stabiel
 
Jammer dat hij niet through hole is,dan zou het een volwaardige MS20 zijn, nu is het alleen een MS20 aan de buitenkant, niks mis met SMT verder, maar dan moeten ze het geen MS20 noemen en er deze prijs aan hangen.
die groene vind ik dan wel weer mooi. Voor 700,- zou ik hem wel willen. De zwarte ook overigens.
 
Jammer dat hij niet through hole is,dan zou het een volwaardige MS20 zijn, nu is het alleen een MS20 aan de buitenkant, niks mis met SMT verder, maar dan moeten ze het geen MS20 noemen en er deze prijs aan hangen.
die groene vind ik dan wel weer mooi. Voor 700,- zou ik hem wel willen. De zwarte ook overigens.

Ja is die niet through hole???
Jammer zeg... idd dan beter een vintage
 
zijn er inmiddels wel meer technici die smd kunnen repareren vraag ik me af/
eigenlijk geen idee van ..
 
Ik heb mijn MS-20 al twintig jaar en ik ben de tweede eigenaar. Hij doet het nog net zo goed als in 1989. Hij heeft alleen de gebruikelijke problemen van krakende potmeters en valse triggering van het toetsenbord. De keuze tussen twee filters en de basale midi zouden de doorslag kunnen geven voor de keuze van de moderne versie, maar anders kun je inderdaad beter het origineel scoren.
 
ergens heb een voorgevoel dat die van korg meer naar de vintage ms20 gaan klinken dan de behringer k2.
de module versie klonk al vrij identiek . alleen was de reikwijdte van pots kleiner naar mijn herinnering

ben zelf voor een vintage ms20 gegaan, ze zijn nog betaalbaar en in het algemeen zeer stabiel

Betaalbaar? Ik zie prijzen van 1400 - 1700 eruo en dan hebben ze allemaal nog verse caps nodig. Ze verkopen dan ook niet aan die prijzen, aanbod is trouwens magerder dan ooit merk ik, ook osci en turnlab hebben er al een jaar zeker geen meer (en al zeker geen mkI, de enige die ik nog mis)
 
Het interesseert je dus niet maar je moest wel even reageren?

Voor 1400,- zou ik denken dat je een through hole reissue zou moeten kunnen maken en zou wmb deze prijs rechtvaardigen.

Als het smt is, vind ik 1400,- te veel en is het wat mij betreft geen volwaardige ms20.

Er zijn er wel die bijna 4k betalen voor een mooie ARP2600 doos met SMT er in,of een Waldorf Quantum,die is zo goed als leeg binnenin :D
 
ik zag er pas nog van ca 950 euro mk2 , zag er niet verkeerd uit .
en mk1 die er mooi uitzag voor 1300
caps vervangen heb ik laten doen was ook iets van 175 euro ,inclusief ergens een kleine reparatie aan de s/h, na al die jaren viel me dat ook erg mee.
(wil best wel even tippen als ik er weer een zo voorbij zie komen )
 
Er zijn er wel die bijna 4k betalen voor een mooie ARP2600 doos met SMT er in,of een Waldorf Quantum,die is zo goed als leeg binnenin :D

Ja, wat ik zeg, niks mis met SMT, maar dan is het duidelijk een goedkope clone, daar moet dan ook een ditto prijs aan hangen als het niet het originele merk zelf is wat het uitbrengt,
en hogere prijs bij een reissue door het originele merk zelf vind ik zeker gerechtvaardigd, maar niet de hoofdprijs voor een SMT uitvoering, is gewoon iet wat overdreven imo.
 
zijn er inmiddels wel meer technici die smd kunnen repareren vraag ik me af/
eigenlijk geen idee van ..

Ja natuurlijk kan dat.
SMT zijn er ook weer in verschillende formaten. Heb wat DIY gedaan (0603) en heb nog wat te doen.
Maar ja je weet al van te voren dat een synth op een bepaald punt re-recapped moet worden en das voor mij persoonlijk wel te doen throught hole. Maar met smt? uren kutten, en dan kun je nog niet eens de normaal de originele waardes lezen.
 
SMT spul moet gewoon goedkoop zijn, anders ga ik t niet kopen.
 
Er zijn er wel die bijna 4k betalen voor een mooie ARP2600 doos met SMT er in,of een Waldorf Quantum,die is zo goed als leeg binnenin :D

Juist doet me eraan denken dat ik die OB6 eens te koop moet zwieren :D
 
Ja natuurlijk kan dat.
SMT zijn er ook weer in verschillende formaten. Heb wat DIY gedaan (0603) en heb nog wat te doen.
Maar ja je weet al van te voren dat een synth op een bepaald punt re-recapped moet worden en das voor mij persoonlijk wel te doen throught hole. Maar met smt? uren kutten, en dan kun je nog niet eens de normaal de originele waardes lezen.

Smt had je in de jaren 90 al. Al die oude Apples zitten er vol mee. Allemaal gare caps die lekken. Maar als je de service manual pakt, staan daar de waardes.

En smt is opzich niet moeilijk. Probleem is multi layer pcb’s. Dat is, als je ongeluk hebt, erg pittig om netjes te fixen.

Through hole kan iedereen met een beetje ervaring en soldeerbout van 10 euro.
 
ondertussen eindelijk uit, benieuwd naar de vergelijkende filmpjes met een mk1
En prijs met korting van 10% bij bax zal ergens rond de 1050 zitten denk ik. Dus frisse 2e hands zeker richting 900
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top