SSL: SSL2 & SSL2+ audio interfaces

Interfaces-midpage-banner-980px.jpg

Solid State Logic heeft 2 audio interfaces uitgebracht voor een zacht prijsje.

SSL2 gaat voor 200,-
SSL2+ gaat voor 280,-

Meer info: https://www.solidstatelogic.com/interfaces
 
Ik heb de SSL2 bij der Thomann gekocht, verder was ie Nederland niet te krijgen, superblij mee. Hij ziet er prachtig uit en de driver is ook prima, heel goed zelfs. (daar was ik een beetje bang van).

Eindelijk een interface waar mijn pc ook z'n volle cpu cores mee gebruikt, normaal ging ie niet verder dan 50% gebruik voordat ie begon te kraken, maar nu begint ie tegen de 80% pas te kraken op een buffer van 256, op eerdere interfaces draaide ik sowieso al 1048. geen idee waarom, maar het werkt wel stukken beter. Die 4K optie is ook leuk, geeft hier en daar een boost die ik op sommige singalen goed kan gebruiken, dan ligt ie beter in de mix vind ik. Mooi ding.

Wat ook supervet is, je krijgt een licentie voor de ssl drumstrip en vocalstrip2, die drumstrip is echt goed spul. Volgens mij is die drumstrip alleen al 175,-
256 ? 1048??? ik draai met een gen 1 scarlett al jaren alles op 128 zonder problemen ? ik bedoel, je kunt met 1048 toch niks meer inspelen ? ik vind met 256 de vertraging al ergerlijk bij het inspelen :P
 
Ik speel niks in :) Hoe dan ook, nu werkt allles goed.
 
Ik heb de SSL2 bij der Thomann gekocht, verder was ie Nederland niet te krijgen, superblij mee. Hij ziet er prachtig uit en de driver is ook prima, heel goed zelfs. (daar was ik een beetje bang van).

Eindelijk een interface waar mijn pc ook z'n volle cpu cores mee gebruikt, normaal ging ie niet verder dan 50% gebruik voordat ie begon te kraken, maar nu begint ie tegen de 80% pas te kraken op een buffer van 256, op eerdere interfaces draaide ik sowieso al 1048. geen idee waarom, maar het werkt wel stukken beter. Die 4K optie is ook leuk, geeft hier en daar een boost die ik op sommige singalen goed kan gebruiken, dan ligt ie beter in de mix vind ik. Mooi ding.

Wat ook supervet is, je krijgt een licentie voor de ssl drumstrip en vocalstrip2, die drumstrip is echt goed spul. Volgens mij is die drumstrip alleen al 175,-

welke soundinterface had je voor de SSL2?
 
welke soundinterface had je voor de SSL2?
De laatste jaren; Een TC Electronic Desktop Konnekt 6, een Behringer FC1616 en een Audient EVO 4. Alleen die Desktop Konnekt werkte wel aardig, de rest heb ik vroeger of later weer verkocht. Maar het kan dus ook best aan mijn systeem gelegen hebben. Al is het wel bijzonder dat mijn pc nu met die SSL eindelijk goed werkt.
 
Heeft iemand inmiddels de ssl2 naast een Apogee gebruikt en vergeleken? Ik moet mijn apogee ensemble gaan vervangen ivbm BigSur m1. Overstappen naar een duet 2 of symphony is voor mij veeeel te duur in verhouding tot de lifespan van maar 3 jaar van hun producten. Ik ben benieuwd of die converters beter zijn dan de apogee duet 2 of ensemble.
 
256 ? 1048??? ik draai met een gen 1 scarlett al jaren alles op 128 zonder problemen ? ik bedoel, je kunt met 1048 toch niks meer inspelen ? ik vind met 256 de vertraging al ergerlijk bij het inspelen :P

nieuwe reaktie op oude reaktie. sample buffer size zegt weinig over de werkelijke latency. daarom is het ook belangrijk om te weten hoe de latency is op hogere sample buffer size.
ik heb een interface doet ongeveer 21 ms over 512, de andere ongeveer 11. dan heb ik het over output latency overigens. werk ITB. RTL wordt belangrijk bij hybride zaken...

ik heb ook benieuwd, want dit zijn latencies gerapporteerd door de DAW's, of programma's die ASIO kunnen gebruiken.

waar ben ik benieuwd naar, de latency zegt dan ook niet alles, zoals @spdk al zegt, dat de drivers schijnbaar efficiënter werken. dus de latency is ook niet leidend blijkbaar.

op 1 soundinterface, 1024 sample buffer size, ongeveer 23ms, is voor mij speelbaar, zeer speelbaar.

ik zit rond te kijken naar een soundinterface, de SLL2+, audient D14, focusrite 8i6, die én zeer efficiënte drivers heeft, en lage latency op hoge sample buffers, er zijn plugins die rammen de sample buffer vol.

het is echt moeilik om informatie te krijgen, real life. zelfs sound on sound meldt alleen 96Khz, RTL, op 32 of 64 samples. dat lijkt me onhaalbaar met b.v. Pigments 3 al, 256 grains of 512 partials, of beide..
of andere plugins.

scarlett op 128, kan natuurlik. met wat voor plugins? ik heb een aantal plugins die echt veel nodig hebben. softube modular is een voorbeeld, maar die houdt het vrij goed nog. VM kan ekstreem zijn.
delta-v audio spacecraft, Pigments 3 is wat bekender, zuupt m leeg. maar is meestal niet noodzakelik zoveel partials of grains.

dus ik gebruik deze thread voor real life voorbeelden; er spelen meer faktoren mee.

wat is dan de beste keuze, o ja de Motu M4 b.v. maar wil graag nog een SPDIF ingang (audient d14 heeft die, toslink dan wel, omzettertje).

pre-amp kwaliteit is in wezen niet zo van belang zeker bij SPDIF, want gebruik een pre-amp, aparte. of wel van belang voor gitaar, maar voor de weinige keren dat ik m gebruik.

(ik heb nu, in de studio, een Motu Ultralite Mk3 hybrid, ben al met motu in kontakt, maar ze zwijgen ineens. die onderpresteert. of niet..
voor mijn laptop, een behringer UMC204HD, die de helft van de latency geeft op dezelfde sample buffers. goede interface, zeker voor het geld. klinkt goed, en is erg fijn. fijne bediening, goed gebouwd.

maar wat zijn de andere faktoren? de CPU die ik heb, kan nog redelijk wat aan, en zit, behalve bij Pigments 3, nooit op 100% per core... in een DAW, wel een oudje, verder presteert ie erg goed voor een I7-6700k, 32GB. ook vanwege, vreemd genoeg, gtx 1060 6gb)

ik zie zoveel mensen stunten met 64 samples.... maar ik weet uit ervaringen en van anderen, je gaat snel naar 256, of 512 of meer, bij mixen b.v.
en soms kan 1 plugin al, zoals gemeld.
 
de Motu M4 b.v. maar wil graag nog een SPDIF ingang
Die M4 zou ook mijn keuze zijn, t.z.t. zal die er ook wel komen. Als ik her en der reviews doorlees komt die er beter uit dan de qua prijs vergelijkbare SSL’s.
 
Die M4 zou ook mijn keuze zijn, t.z.t. zal die er ook wel komen. Als ik her en der reviews doorlees komt die er beter uit dan de qua prijs vergelijkbare SSL’s.

die heeft inderdaad heel goede papieren in handen. goede monitor funktie (front), loopback. zeer goede drivers (al lees ik wel berichten over problemen op windows 10). jammer, geen spdif aansluiting.
maar goed, de pre-amp heeft ook gewone gebalanceerde uitgangen. en ach, de line in's zijn erg goed, die ekstra konversie. kijk eens naar patchbays in grote studio's.. dus..

4 uitgangen, precies genoeg, voor een projekt (voor later), midi in/uit.

maar niet op voorraad dit moment.. en ess sabre dac's, net als de latere MK4 en de MK5. er is weinig tot niets op bezuinigd in die zin, alleen de MK5 b.v., meer in/uitgangen, ADAT/spdif. etc. DSP natuurlik, overkomelijk. geen DSP.

en op papier ekstreme specifikaties voor dat geld. en metering erg fijn.
 
Back
Top