• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

SSL: SSL2 & SSL2+ audio interfaces

man-T

mooi is dat
Ik heb de SSL2 bij der Thomann gekocht, verder was ie Nederland niet te krijgen, superblij mee. Hij ziet er prachtig uit en de driver is ook prima, heel goed zelfs. (daar was ik een beetje bang van).

Eindelijk een interface waar mijn pc ook z'n volle cpu cores mee gebruikt, normaal ging ie niet verder dan 50% gebruik voordat ie begon te kraken, maar nu begint ie tegen de 80% pas te kraken op een buffer van 256, op eerdere interfaces draaide ik sowieso al 1048. geen idee waarom, maar het werkt wel stukken beter. Die 4K optie is ook leuk, geeft hier en daar een boost die ik op sommige singalen goed kan gebruiken, dan ligt ie beter in de mix vind ik. Mooi ding.

Wat ook supervet is, je krijgt een licentie voor de ssl drumstrip en vocalstrip2, die drumstrip is echt goed spul. Volgens mij is die drumstrip alleen al 175,-
256 ? 1048??? ik draai met een gen 1 scarlett al jaren alles op 128 zonder problemen ? ik bedoel, je kunt met 1048 toch niks meer inspelen ? ik vind met 256 de vertraging al ergerlijk bij het inspelen :P

vink

atropos-krans-os
in de meest diepteloze stad van dit kale land
Ik heb de SSL2 bij der Thomann gekocht, verder was ie Nederland niet te krijgen, superblij mee. Hij ziet er prachtig uit en de driver is ook prima, heel goed zelfs. (daar was ik een beetje bang van).

Eindelijk een interface waar mijn pc ook z'n volle cpu cores mee gebruikt, normaal ging ie niet verder dan 50% gebruik voordat ie begon te kraken, maar nu begint ie tegen de 80% pas te kraken op een buffer van 256, op eerdere interfaces draaide ik sowieso al 1048. geen idee waarom, maar het werkt wel stukken beter. Die 4K optie is ook leuk, geeft hier en daar een boost die ik op sommige singalen goed kan gebruiken, dan ligt ie beter in de mix vind ik. Mooi ding.

Wat ook supervet is, je krijgt een licentie voor de ssl drumstrip en vocalstrip2, die drumstrip is echt goed spul. Volgens mij is die drumstrip alleen al 175,-

welke soundinterface had je voor de SSL2?

spdk

ech wel
welke soundinterface had je voor de SSL2?
De laatste jaren; Een TC Electronic Desktop Konnekt 6, een Behringer FC1616 en een Audient EVO 4. Alleen die Desktop Konnekt werkte wel aardig, de rest heb ik vroeger of later weer verkocht. Maar het kan dus ook best aan mijn systeem gelegen hebben. Al is het wel bijzonder dat mijn pc nu met die SSL eindelijk goed werkt.