Heb jij een aanschaf gedaan bij www.sonicacademy.com?

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Lid sinds
16 oktober 2002
Berichten
922
Locatie
Amstelveen
Hi,

Zijn er hier mensen die bij de www.sonicacademy.com iets hier hebben aangeschaft?

Bijvoorbeeld de ANA of ANA2, of Kick plugin

Als je lid bent kun je namelijk extra punten krijgen als je een referentie maakt naar een account van iemand anders.

Graag een PM naar mijn account als je me kunt/wilt helpen.
Ik kan dit dan weer andersom voor jou doen :D

gr,
Paul
 
Ik heb ANA 2 gekocht en hoewel het een fantastische syntheziser is met een geweldige arp en chord functie en arp midi out vind ik het heel jammer dat hij niet reageert op program change messages.
 
Ik heb ANA 2 gekocht en hoewel het een fantastische syntheziser is met een geweldige arp en chord functie en arp midi out vind ik het heel jammer dat hij niet reageert op program change messages.

Hi, als ik ANA2 in Ableton draai, dan kan ik alle parameters gewoon besturen. Dus weet even niet hoe jij momenteel de parameters aan wil sturen?
 
parameters besturen is geen probleem maar ik wil mijn patches switchen vanop mijn masterkeyboard. En dat werkt meestal via program change, bij mijn andere plugins werkt dat gewoon, ANA ondersteunt het niet.
Maar ik heb het opgelost via een custom script voor Reaper en gebruik ANA nog steeds. Zalige synth, klinkt heel digitaal en heel veel mogelijkheden, ook fm.
 
ok, goed om te horen dat je het op een alternatieve manier heb opgelost.
Ik vind het ook wel n fijne synth, mede wel de features die je noemt zoals de ARP en chord functie.
Maar als ik dan toch n vergelijking moet maken... De ANA 1 vind ik persoonlijk nog een stuk beter klinken.

Ik weet niet of je die ook bezit?
 
Nee, die heb ik niet. Wel gelezen dat ze bij ANA2 van nul opnieuw begonnen zijn.
 
Volgens mij is de ANA2 ook n wavetable Synth, net als Serum. De ANA1 volgens mij niet. Anyway, als je er super tevreden mee bent, dan helemaal goed toch. Ik gebruik ze gecombineerd. Volgens mij is de ANA1 ook niet meer te koop.
 
Inderdaad. Ana2 bevat de waveforms van de Ana1 maar er is een extra optie met 3D wavetables en die klinken inderdaad zoals Serum (toch voor die paar minuten die ik op youtube gezien heb). Vervolgens zijn er ook nog 3 sampler oscs en alles gaat door 2 filters die je in serie of parallel kan laten lopen. Bij de filters hebben ze de oude Ana1 types behouden maar een hoop nieuwe toegevoegd. De envelopes hebben ook nog de mogelijkheid om de Ana1 envelope shapes te gebruiken maar er werden er ook nieuwe toegevoegd. Je kan hier zelfs kiezen voor analog shapes en in de instellingen is een optie waardoor je de variatie van analoge envelopes nog beter kan emuleren. En dan nog 3 G-envelops waar je helemaal creatief kan worden. De lfo's en modmatrix zijn heel uitgebreid. Er is een Eq om je sound verder te kneden maar 1 van de coolste features is toch echt wel de polyfonic arp die reageert op je akkoorden en die je toelaat via midiout alles op te nemen in je DAW of de chord en arp functie als input voor een andere synth te gebruiken. De arp is heel uitgebreid en heeft functies die je niet vaak ziet in andere synths. zoals bv. Preset lock waardoor je arpnoten behouden blijven terwijl je door de arppresets gaat. Als je zelf niet al te veel akkoordenkennis hebt is de Chord Memory Device ook een godsgeschenk (Ik spreek voor mezelf). Je kan een akkoord spelen of intekenen en zo toekennen aan een enkele noot.
 
Back
Top