Korg Wavestate

korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg


Somehow Future Music Magazine managed to send out their latest edition a day early and have gazumped Korg by having a complete review of their brand new Wavestate keyboard a day before it was due to be announced.

https://www.gearnews.com/leak-korg-i...izer-tomorrow/
 

Attachments

  • korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    98,1 KB · Bekeken: 332
Er is een nieuwe versie van het OS voor de wavestate uitgekomen, dit keer versie 2.0
en dit is een OS versie (zoals korg wel vaker doet) waar je stijl van achterover slaat.

Alle details kun je op deze pagina vinden (en hier kun je alles ook downloaden)
Version 2.0 | wavestate - WAVE SEQUENCING SYNTHESIZER | KORG (USA)

In het kort de hoofd features!

- USER SAMPLE IMPORT: Je kunt nu de korg wavestate met maar liefst 4Gigabyte aan eigen gemaakte samples uitbreiden. Dit was 1 van de meest gevraagde features en het is geweldig dat we nu een wavestate volledig naar onze eigen hand kunnen zetten
- Software editor: Je kunt nu de wavestate volledig programmeren via een nieuwe software editor voor de wavestate
- Hold Notes and Chords: met 1 druk op de knop kun je nu een layer in hold mode zetten (voor bijvoorbeeld drones of specifieke noten, hier was ook veel om gevraagd)
- Scale support: als je arps of patterns maakt kun je die nu routen door een toonladder zodat het altijd klopt met wat je speelt
- Gain Scaling voor de korg MS20 en Polysix filter

Software editor
237cf608e526689f645228e420cd8b9a_pc.png


Sample import proces


walkthrough van de nieuwe features



Dus met deze update krijg je eigenlijk een Wavestate on Steroids
 
Laatst gewijzigd:
Vraag me af of je wave-editor ook voor de modwave komt.
dat zou best kunnen want die editors lijken veel op elkaar. Met de nieuwe wave editor kun je ook multisamples maken en op die manier wavetables maken voor de korg wavestate, dus als het daar al in kan, zou het me niet verbazen dat ze dat ook in de modwave gaan ondersteunen.
 
Nog een goede tutorial / overview video van de sample import van Guru (die een serie wavestate presets gemaakt heeft voor de factory library

 
Hier de installatie video hoe je 2.0 moet installeren op je Wavestate zodat je je eigen sample libraries over kunt zetten om die te gebruiken in je wavesequences (ik heb een enorme samplerobot library dus ik ben er klaar voor :D) en om denieuwe computer editor te kunnen gebruiken.

Wees er zeler van dat je huidige wavestate op 1.06 draait anders kun je niet updaten.
 
Bloody hell, is het Sinterklaas in september? Wil Korg soms dat ik nooit meer slaap. Net geinstalleerd, nu eerst nog eigen samples maken.
 
Dit zal de verkoop een zet geven, verwacht ik.
 
Wanneer gaan de meesten eens echt de tijd nemen met muziek te maken ipv alles eerst te leren doorgronden hoe een synth&co werkt.:geslaagd:
 
Wanneer gaan de meesten eens echt de tijd nemen met muziek te maken ipv alles eerst te leren doorgronden hoe een synth&co werkt.:geslaagd:
Dat is toch onderdeel van het proces? En dat is het plezante aan synths, er is zoveel verscheidenheid.
 
Dat is toch onderdeel van het proces? En dat is het plezante aan synths, er is zoveel verscheidenheid.
Zeker is dat een onderdeel en interessant, sommigen doen alleen maar dat zonder muziek te maken, ieders zijn favoriete bezigheid.Er zijn er die liever een goede mastering@mixing van hun nummer willen en daar tijd en geld in steken wat natuurlijk belangrijk is voor een cd,streamingdiensten en zo jouw muziek naar een hoger level te brengen.
Ieder vind zijn eigen weg hoe een song moet klinken.
De missie is gewon gemotiveerd blijven, gewoon doen.
 
Ik heb de update nog niet geinstalleerd, maar dit is precies waar ik op zat te wachten, dit maakt deze synth compleet!
@quifster Ik gebruik je tip van dobbelsteentje+sample lane vollop ondertussen! Zeer handig als je even snel een andere klank wil met dezelfde settings :okdan:
 
Heb ik de huidige functionaliteit goed begrepen: men kan de Pitch lane niet automatisch "invullen" door gewoon via het toetsenbord keys in te spelen?
op de wavestate kan dit niet, op de modwave kan dit wel
 
Ik heb de synths niet, maar de pitch lane is een mod lijn begrijp ik? Je hebt daarnaast ook een note sequencer die wel gewoon via het klavier in te spelen is?
 
Back
Top