Aan een project werken met een sequencer op 2 computers

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.587
Ik wil op 2 verschillende computers kunnen sequencen niet tegelijkertijd maar afwisselend.
Dit kan ik via het netwerk doen maar mijn netwerk is niet zo snel. Alles loopt via een router die 2 etages lager staat en met Wifi Extenders. (die niet altijd stabiel zijn)

Ik zie 2 mogelijkheden, een is, mijn netwerk vebeteren, maar hoe pak ik dat aan?

Andere mogelijkheid is project altijd op een externe hardeschijf of evt USB stick te te saven en dan waar het me op dat moment uitkomt verder sequencen.
Ik kan op 2 computers Ableton installeren met alle plugs die ik heb (voor zover mijn plugs dat toelaten)
Alleen de hardware is wel verschillend, een computer is mijn main computer waar alle hardware op is aangeloten, de 2e computer is gewoon een laptop met verder niks,
maar die wil ik gebruiken als ik alle recording heb gedaan om het arrangement verder uit te bouwen. Mixen wil ik dan weer op mijn main computer doen.

Zijn er meer mensen die zo werken? Hoe pak je dat aan?
 
Ik neem in een oefenruimte op met laptop en grote geluidskaart, save na afloop op usb stick
En ga thuis verder op m'n grote machine.

Kost bijna niks en een ander voordeel is ook de extra backup (voor de betere user-errors) die je zo hebt.
 
Al eens Remote Desktop/VNC,... overwogen? Je kan dan alles op 1 computer installeren en gebruiken en vanop de andere computer maak je verbinding via het netwerk. Hoef je niet alles dubbel te installeren/synchroniseren.
 
Gewoon 2x ableton, plugins hetzelde op mjjn desk en laptop.

Project -- collect all -- save
 
Back
Top