Meldaproduction alles 50%

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
de grote uitverkoop, ahum, sales zijn er om de haverklap, is al een tijdje bezig bij meldaproduction. alles 50%.

ik begin zo'n beetje een melda verslaafde te worden. niet iedereen is gecharmeerd van melda, vanwege de GUI, die is overigens voor alle plugins hetzelfde, gebruiken hetzelfde "framework". zijn daarom ook zeer geoptimaliseerd.

ik licht er een paar uit van de laatste die ik gekocht heb;

MCharacter waarmee je de harmonics kunt veranderen van een monofoon geluid, vanaf de fundamental én kan tevens harmonics en "tones" genereren. ook valt alles te moduleren.

https://www.meldaproduction.com/MCharacter

of MSpectralDynamics, 8192 banden, voor precisiespectralcompression, of zoiets, haha. ook met de modulatiemogelijkheden (die veel plugins van melda hebben, envelope follower, LFO, etc.). een perfekt sidechain monster.

https://www.meldaproduction.com/MSpectralDynamics

én MMorph.... het morphen van 2 geluiden (tracks), via sidechain.. machtig ding, geen enkele presets, maar veel mogelikheden, het is ook het doel alles handmatig te doen, aangezien elke bron (2 bronnen) zo verschillend zijn.

https://www.meldaproduction.com/MMorph

en zie voor alles:

https://www.meldaproduction.com/

ook te vinden een delay, met 40 delays ingebouwd, of de reverb, die zelf te programmeren is.
een groot aantal plugins zijn ook multiband, 6 banden, kun je de plugin per band instellen, 6 plugins in éen als het ware, voor elke band 1...

of de gratis bundel:

https://www.meldaproduction.com/MFreeFXBundle

die je kunt upgraden voor €25 (nu, normaal ¤50, maar melda heeft m vaak in sale, overigens elke week heeft melda 4 plugins in de sale voor 50% en soms éen in pluginboutique voor rond de 70 a 80%), die unlockt wat funkties.

wanneer je voor het eerst een account aanmaakt en je aanmeldt voor de newsletter krijg je 10 credits (=€10) en kun je gebruik maken van referral coupon, die een ekstra 20% korting geeft, in de kassa. b.v. deze

MELDA3295356

die mij ook wat oplevert, maar er zijn natuurlik ook andere coupons te gebruiken.

ik weet niet hoeveel mensen hier iets van melda gebruiken, ik ben ook langzaam toegetreden... de plugins, niet alle, maar wel veel, zitten overvol mogelikheden, instellingen, etc. ze kunnen nogal overweldigend zijn, maar aangezien elke plugin, zoals al gemeld, vanuit hetzelfde principe werkt, leer je elke plugin beheersen vanuit 1 plugin.

de lijst van plugins is immens, 96 of zoiets, er zijn er ook veel die je nu voor €20/€25 aan kunt schaffen; b.v.

https://www.meldaproduction.com/MFreqShifterMB

die dus op 6 of 2 of 3 etc. kunt gebruiken en kan instellen. (niet alle multiband plugins zijn te herkennen aan de MB op het laatst, bij sommige plugins krijg je ook een MB versie.)

het laatste juweeltje, dat ik noem, de MTransformer, zo heb ik uit een simpele zanglijn, een soort van gregoriaanse zang gekregen, bij voorbeeld. niet louter voor zang bedoeld, maar in mijn geval wilde deze graag voor zang gaan gebruiken, spaarzaam....

https://www.meldaproduction.com/MTransformer
 
ay! vergeet ik de supersynth in wording: de MSoundFactory. bevat vrijwel alle effekt plugins, in volledige vorm. is nog immer in beta fase, de sampler is er net bijgekomen, is nog simpel (geen simpler..), maar gaat immens uitgebreid worden.
het is een modulaire synth, semi-modular, eigenlik, maar de routing en modulatie mogelikheden zijn zeer kompleks. het is een kompleks ding. maar heeft nu al bizondere mogelikheden.

nu voor €99....

https://www.meldaproduction.com/MSoundFactory

(€70 als dit je eerste plugin is met de referal coupon).

het is een immens overweldigend ding, additieve synthese, oscilators, FM synthese, wavetable synthese zit er ingebouwd. spectral komt er ook aan. eigenlik weet niemand precies wat er nog bijkomt, het is een oneindig project.

voor de liefhebber, voor mij lijkt het uiteindelik een avenger etc. killer, maar kan begrijpen dat ding te veel is, avenger heeft het voordeel van een eenvoudige GUI. maar MSoundFactory heeft dan weer het voordeel, dat er per voice modulatie is, een global modulatie systeem, multiparameters, die ook weer te moduleren zijn. je kunt er in verdrinken.

o ja, alle meldaproduction plugins, zijn lifetime licenses, altijd alle updates gratis..
 
Ik ben ook een groot melda-fan en heb de "MComplete Bundle" aangeschaft met 50% korting en een reductie vanwege alle plugins die ik al gekocht had. Geen spijt van: de UI is overigens aanpasbaar en er zit een aantal themes tussen die gewoon best mooi/werkbaar zijn.

Het mooie van die bundle is dat je eenmalig betaalt (een flink bedrag maar toch) en daarvoor krijg je niet alleen de huidige plugins + de lifetime updates maar ook alle toekomstige releases. Maar zelfs voor het bestaande aanbod van zo'n 107 plugins (met enige overlap dat wel) is het een zeer goede deal.
 
Ik ben ook een groot melda-fan en heb de "MComplete Bundle" aangeschaft met 50% korting en een reductie vanwege alle plugins die ik al gekocht had. Geen spijt van: de UI is overigens aanpasbaar en er zit een aantal themes tussen die gewoon best mooi/werkbaar zijn.

Het mooie van die bundle is dat je eenmalig betaalt (een flink bedrag maar toch) en daarvoor krijg je niet alleen de huidige plugins + de lifetime updates maar ook alle toekomstige releases. Maar zelfs voor het bestaande aanbod van zo'n 107 plugins (met enige overlap dat wel) is het een zeer goede deal.

zo je bent geheel ingestapt! wow! ja voor die prijs, en dat je alle plugins krijgt die nog komen, is het een geweldige set plugins.
inderdaad de GUI, of UI is heel wat verbeterd, sinds de laatste versies. en je kunt ze aanpassen. maar de kracht ligt in de vele mogelikheden.
zijn het 107, och ja, ik heb er 14... dan staat er bij mij 95....

dat is ook een voordeel van melda, alle plugins die je koopt, worden verrekend in een upgrade naar een bundel, dan worden de kortingen groot op de sale al groot. en wordt de MComplete Bundle zeer betaalbaar, voor wat je krijgt.

de overlap lijkt er te zijn, maar er zitten toch wel degelijk verschillen tussen plugins die bijna hetzelfde te lijken te doen, een net wat andere benadering.

een gigantisch arsenaal, eddie! een voor sounddesign, of "normaal" gebruik, zit er zo'n beetje alles bij.

ik overschrijd mijn maandeliks budget, al maandeliks... dus, ik wacht af...

EDIT:

de MXXX bevat tevens ook vrijwel alle plugins, maar dan binnen een modulaire omgeving en nog meer modulatie mogelikheden en tools, en de kleine versie MXXXCore heeft dan wel geen enkele plugin, maar is wel veel goedkoper, is ook een goed begin. ook bizonder de MXXX. die dus ook al hebt. enjoy!
 
vink Hahahah.. ja dat over budget gaan klinkt heel bekend. Ik heb besloten om volledig "in the box te gaan" met een uitzondering hier of daar (ik vind de hydrasynth met polyfone aftertouch & ribbon controller wel een heel aantrekkelijk apparaat). Ik kocht me ziek aan instrumenten en plugins. Ik heb een pas op de plaats gemaakt en eens goed gekeken wat ik nu graag gebruikte en wat ik goed spul vond. Toen besloot ik om inderdaad vol in melda producten te stappen. Ik heb nu alles en gebruik MDrummer verrassend veel (terwijl ik die los nooit gekocht zou hebben). Alle plugins vind ik zeer bruikbaar. Ik koop nu alleen nog per hoge uitzondering een andere plugin... ben overstag gegaan voor de nieuwe pigments2 maar heb het uitgave patroon nu veel beter onder controle. In principe koop ik niets meer zonder tegen het mijn verzameling plugins te houden en te zien waar het huidige arsenaal dan "tekort" zou schieten. Dat is maar zelden.

Wat me ook bevalt aan Melda is dat ze één processing engine hebben en je plugins relatief vaak geüpdatet worden. Je krijgt dan een nieuwe installer en die werkt alle plugins bij naar de juiste versie. Deze manier van uitrollen en updaten werkt bijzonder prettig. Je hoeft nooit zelf op zoek te gaan naar updates. Optimalisaties aan de engine worden zo onmiddellijk actief voor alle plugins en niet toevallig alleen degene waar ze op dat moment mee aan het werk waren. Kortom: zeer mee in mijn nopjes.

En MSoundFactory was wel de plugin die mij overhaalde als ik eerlijk ben. Ik vind dat zo'n geweldige synth... en Melda heeft al gezegd dat dit in de toekomst hun enige softsynth gaat zijn. In plaats van allerlei spin-off producties willen ze één synth-platform neerzetten waar continue nieuwe features aan toegevoegd worden. Laat maar komen.... :-D
 
vink Hahahah.. ja dat over budget gaan klinkt heel bekend. Ik heb besloten om volledig "in the box te gaan" met een uitzondering hier of daar (ik vind de hydrasynth met polyfone aftertouch & ribbon controller wel een heel aantrekkelijk apparaat). Ik kocht me ziek aan instrumenten en plugins. Ik heb een pas op de plaats gemaakt en eens goed gekeken wat ik nu graag gebruikte en wat ik goed spul vond. Toen besloot ik om inderdaad vol in melda producten te stappen. Ik heb nu alles en gebruik MDrummer verrassend veel (terwijl ik die los nooit gekocht zou hebben). Alle plugins vind ik zeer bruikbaar. Ik koop nu alleen nog per hoge uitzondering een andere plugin... ben overstag gegaan voor de nieuwe pigments2 maar heb het uitgave patroon nu veel beter onder controle. In principe koop ik niets meer zonder tegen het mijn verzameling plugins te houden en te zien waar het huidige arsenaal dan "tekort" zou schieten. Dat is maar zelden.

Wat me ook bevalt aan Melda is dat ze één processing engine hebben en je plugins relatief vaak geüpdatet worden. Je krijgt dan een nieuwe installer en die werkt alle plugins bij naar de juiste versie. Deze manier van uitrollen en updaten werkt bijzonder prettig. Je hoeft nooit zelf op zoek te gaan naar updates. Optimalisaties aan de engine worden zo onmiddellijk actief voor alle plugins en niet toevallig alleen degene waar ze op dat moment mee aan het werk waren. Kortom: zeer mee in mijn nopjes.

En MSoundFactory was wel de plugin die mij overhaalde als ik eerlijk ben. Ik vind dat zo'n geweldige synth... en Melda heeft al gezegd dat dit in de toekomst hun enige softsynth gaat zijn. In plaats van allerlei spin-off producties willen ze één synth-platform neerzetten waar continue nieuwe features aan toegevoegd worden. Laat maar komen.... :-D

ja MSoundFactory! die heb ik gelijk gekocht, dacht dat wordt een beest, en is al een beest. ben zelf simpel begonnen met MAutoDymanicEQ, daarna het beest, later de plugins die in het arsenaal ontbreken, of zo anders werken dat ze een aanvulling zijn.

ja wanneer dit je enige, of vrijwel enige, effekt plugins zijn, zijn andere effekt plugins niet meer nodig.. alhoewel.. :walker:|
het is ook fijn hoe alle plugins in 1 keer kunnen worden ge-update, zoals je aangeeft, én de licentie. oneindig aantal pc's (of mac's)...

goed, pracht plugins. krachtige plugins.

pigments 2, ik had al pigments al, heel netjes van arturia, dat je deze update gratis krijgt. ik vond 'm al erg goed, nu is ie wel erg goed...

voor wie dit leest, is in de aanbieding, pigments. als je al iets van arturia hebt, is ie nog goedkoper.
 
Back
Top