Behringer: de stand van zaken

En de allermakkelijkste manier om de verdere uitbouw van Uli's synthpark te stoppen is kinderlijk eenvoudig: niet kopen. Hij kan op de markt gooien wat -ie wil, tegen negeren van die producten door de klant is geen enkel bedrijf lang bestand.

Ik koop 99,999% van zijn producten niet, en toch blijft hij maar doorgaan..
 
Ik koop 99,999% van zijn producten niet, en toch blijft hij maar doorgaan..

Hihihi.... Ik heb net weer twee pallets binnen gekregen vandaag, dus waarschijnlijk maakt het hem niet uit wie de meuk níet koopt...
 
Ik krijg bijna zin om het te kopen gewoon om lastig en tegendraads te zijn :D
 
Het maakt geen ene reet uit of Behringer iets uitbrengt, niets uitbrengt of dat het te lang duurt of te snel achter elkaar; er wordt over geluld tot in den treure. (ook door mij zo nu en dan)
Hoe dan ook of het nou sf of gs of andere forums zijn, er is continue buzz, op de NAMM staat ie niet en zoveel geeft ie niet uit aan reclame, dus dat doet ie toch wel goed in ieder geval. :D
 
Te veel vijanden waarschijnlijk om op de Namm te gaan staan. :D
 
Boeie. ;) als je me moeilijk vind moet je mij gewoon op je negeerlijst zetten.

het boeit mij niet, jij verdedigde jouw post en ik gaf aan waarom ie toch wat leipig overkwam. en dan kom je hiermee, een bekend patroon. je post iets om iets duidelijk te maken, aders hoef je t niet te typen. dan zegt iemand (met andere woorden) dat je niet duidelijk bent en dan zeg je boeie. t lijkt me dat het je wel boeit want anders zou je de moeite toch niet nemen om te posten of daar nog op te reageren. ik zou niet weten waarom ik je op de negeerlijst zou moeten zetten ghehe
 
iedereen mag kopen wat ie wil, een ander mag daarvan vinden wat ie wil en uli is ene pijpzak. nou prima toch
 
Helaas staat mijn bullshitdetector vrij strak afgesteld en die slaat in dit soort draadjes regelmatig ver in het rood uit.

En je kan het dus ook wel eens mis hebben. Mijn 101 ligt altijd goed in de mix. Hoef ik niks aan te processen of wat dan ook. Alleen level is al genoeg. Is bij mijn k2000/waldorf q niet het geval.

Dat jouw ervaring niet de mijne is betekent niet dat mijn ervaring bullshit is.

En begrijp prima wrm jij anders mixt en produceert dan ik. Het gaat om keuze en resultaat. Mijn ex collega die de Kik live mix maakt er ook 1 groot processing fest van. Terwijl ik alles bijna recht hield en alleen compresde als dat nodig is etc.

En als wij na elkaar stonden was bij hem alles gebalanceerd en netjes en bij ramde de drums en bassen de ballen uit je broek.

En qua reverb klopt ook. Als iemand goed kan zingen en een mooie stem heeft laat ik vooral de ruimte waar we staan zijn werk doen. Heel klein beetje reverb om eenheid te creëren.

Echter als de stem kut klonk kon ik er amper iets aan doen. En dat kon ook aan de productie liggen of verkeerd stem gebruik.

En je raadt het al, ze wilden bakken reverb. En was amper verstaanbaar. Wat een keuze kan zijn. Begrijp mij goed. Maar stem lag dus heel slecht in de mix. En reverb verbloemde dat.

Andere keer had ik action bronson met een dj. Die heeft een ghost face killah stem en daar hoefde ik nul aan te doen. Snee door de mix als een mes in een pakje boter. Ik hoefde niet eens level stem te riden. Alleen beetje limiting en beats level riden.

Oftewel: als jij die ervaring op je zolderkamertje niet hebt betekent niet dat wat ik zeg bullshit is.
 
Ik denk dat we een beetje langs elkaar aan het heenlullen zijn. Ik reageerde hier op:
Als ik mijn 909 kick sample met een sp1200 dan is er veel minder ruimte over de mix. En dus heb ik dikke bakken nodig om daar weerstand tegen te geven in de mix.

Dat komt op mij over dat je de ene bron gebruikt om de andere mee te overschreeuwen wat uiteindelijk vooral zorgt voor een grote brij. Daarmee zul je ook niet de enige zijn, ik heb genoeg DJs/performers gezien die pas vinden dat ze goed bezig zijn als alle meters in het rood staan, maar ik vind dat dus helemaal niks.

Laten we het houden op verschil van inzicht. :luv:
 
Ik denk dat we een beetje langs elkaar aan het heenlullen zijn. Ik reageerde hier op:


Dat komt op mij over dat je de ene bron gebruikt om de andere mee te overschreeuwen wat uiteindelijk vooral zorgt voor een grote brij. Daarmee zul je ook niet de enige zijn, ik heb genoeg DJs/performers gezien die pas vinden dat ze goed bezig zijn als alle meters in het rood staan, maar ik vind dat dus helemaal niks.

Laten we het houden op verschil van inzicht. :luv:

Je reageerde nergens specifiek op. Ik gebruikte niet voor niks: niet constructief ;)

En nee ik overstuur amper. Ik haat het als mensen de ronde dynamiek van een kick slopen. En het is echt zo. Bij mijn 909 klinkt de kick rond en dik maar na samplen sp1200 klinkt het bijna als een baksteen die je speakers uitkomt met behoud van dynamiek.

Roep ik hier al jaren trouwens. Zoek maar via google op Synthforum, madr en sp1200. ;)
 
De meeste zijn wel goed gelukt, maar het blijven natuurlijk kopieën van oude bakjes. Onder het stof van jeugdsentiment en nostalgie zit dan meestal een nogal beperkt ding met alle nukken van toen en maar weinig van het comfort van nu. Minimale modulatie, geen patches opslaan of initialiseren, nauwelijks midi ondersteuning, tuning/tracking, monofoon... En eigenlijk lijkt het ook allemaal wel verdomd veel op elkaar. Leuk spul, maar het doet je ook realiseren waarom dit destijds massaal werd weggedrukt door de digitale revolutie.
Hier ben ik het volledig met je eens!
Ik heb een maat van me uit Haarlem die ook helemaal Behringer fan is niks mis mee.
Maar hij denkt dat analoog voor hem een soort heilige schraal is en digitaal totaal niet goed is dat je het net zo goed via software kan beetje rare opmerking vond ik!
Ik zeg altijd dat je niet blind moet staren op het word analoog(het is bijna een verkoop praatje) !
Eerder naar techniek op zich moet kijken analoog heeft ze voordelen maar digitaal ook en vaak is analoog geluid ook tegenwoordig uit digitale synthesizer te halen(zelfde geluid komt) en zelf meer kan.
Het woord analoog klink leuk maar het zegt niet zo veel tot eindelijk gaat het om eind resultaat of het bij je eigen muziek past die je maakt.
Ik ben zelf totaal niet gevoelig voor het woord je analoog dus het gaat mij meer om het totaal plaatje en of de geluiden goed klinken en of dat nou uit digitaal of analoog komt boeit mij niet zo!
 
Een verscholen reverb is een reverb die uitdijd samen of net voor de release time van de sound en die wat betreft frequentie bereik onder deze van de sound blijft,als je niet aandachtig bent hoor je dus geen reverb maar heb je een vollere basis-sound.

Word af en toe als verkoopstruuk gebruikt op demo's,zowel pro als amateuristisch.

Ze zijn lastig te spotten en verstoppen zich in het quantum aandeel van de geluidsgolven.
 
Laatst gewijzigd:
Menig sonoloog heeft zijn tanden stukgebeten op het vinden van verscholen reverb in quantum aandelen van geluidsgolven. Uiteindelijk is het pas gelukt door het hout met afwijkende nerfstructuur van de Prophet 5 Rev 4 in een Behringer deeltjesversneller te laten botsen met een dunne en iele endgame.
 
Laatst gewijzigd:
Menig sonoloog heeft zijn tanden stukgebeten op het vinden van verscholen reverb in quantum aandelen van geluidsgolven. Uiteindelijk is het pas gelukt door het hout met afwijkende nerfstructuur van de Prophet 5 Rev 4 in een Behringer deeltjesversneller te laten botsen met een dunne en iele endgame.
Ja dat klopt maar dan wel bij een temperatuur van net iets boven het absolute nulpunt.
Ik heb begrepen dat er nu een nieuwere, nog veel meer verscholen reverb wordt ontwikkeld die je alleen nog met een kwantumcomputer kan opsporen in een virtuele ruimte.
 
Back
Top