Lowieken - Lonely in China

lowieken

Stamgast
Lid sinds
21 januari 2004
Berichten
279
Locatie
Leuven
Op de valreep, alweer. Het lied moest dan ook helemaal uit China komen.
Hopelijk kan het jullie bekoren en sneuvelen er geen trommel- of maagdenvliezen.

 
Ja, goed hoor. Enkel jammer dat je het principe vocal > antwoord arrangement niet helemaal hebt uitgediept. (1:14 belletjes zitten mee onder de stem)...altijd gevaarlijk en dat stoort (mij) wat.
Ik had er zelf voor gekozen om het ritme traag te houden. Ik begrijp wat je wilde doen, maar het is net niet gelukt vind ik. Neemt niet weg dat ik deze track alvast zal stemmen ! Doet me soms wat aan Mr. Mr. denken.
 
Mooi nummer! En mooie vocals ook! Blijft wel een beetje in dezelfde toonaard hangen. En hoewel het upbeat deel wel een welkome afwisseling is, blijf je een beetje veel in die D hangen. Toch mooi nummer!
 
Mijn eerste ingeving toen ik de track startte: Spandau Ballet! Ik vind hem zeer goed gelukt en denk ook zeker dat hier de nodige uurtjes aan besteed zijn. Zou me verbazen als deze uiteindelijk niet in mijn persoonlijke top tien belandt. Mooi gedaan!
 
Complimenten, enorm profi gedaan :halleluja maar ik vind de tekstuele inhoud ook tekortschieten met dat herhaalde zinnetje.

Fun fact: in China wonen 1,4 miljard mensen, maar het is ook een erg groot land en het staat met 143 bewoners per km2 op de 79ste plek qua bevolkingsdichtheid. Wat dat betreft had je wellicht een land kunnen kiezen zonder de tsj-klank die mij nogal ging tegenstaan. Bijvoorbeeld India met 1,3 miljard bewoners in een veel kleiner land (390 bewoners/km2) of België (376) of Nederland (411). Met “Lonely in Hong Kong” (6514) had je ook je punt gemaakt!
 
Last edited by a moderator:
Heel mooie open mix, puik werk, klink zeer professioneel (echter er zit helaas wel een hiss door de hele track). De zang ben ik niet zo kapot van :P. Goed gevonden tempo wisselingen en verder gewoon heel goed uitgevoerd (mooie bass!).
 
Mooie track, maar dis 80s travk nummer 15 in de contest .. noooo:D
Erg muziekaal en mooi gemaakt
 
Uitermate "Eighties feel". Mijn tracks hebben dat ook altijd, bewust of onbewust, dus dat kan ik zeer waarderen. Deze track valt wat mij betreft wel erg uiteen in 2 leuke liedjes die aan elkaar zijn geplakt waarbij de sfeer van het 2e liedje wel erg verschilt van het eerste. Het deed me hier en daar denken aan The pet shop boys en Wet, wet, wet. Goede inzending.
 
Erg mooi pop-nummer!! Een compleet, niet te complex nummer wat klopt van het begin tot het einde. Mijn stem heb je!
 
jazeker mooie stem, de tekst mwah, maar dat is niet altijd van belang. als de vocals maar werken muzikaal, en dan doe ze. erg goed gemaakt. de hiss is inderdaad opvallend.
arrangement, opbouw, afbouw (...) perfekt.

(moet wel aan japan - tin drum denken, niet muzikaal, of kwa stem, maar hoe zij dat verwerkt hebben. pracht plaat overigens, in mijn oren..)

pakkend nummer, zeker.
 
Zeer mooie en strakke productie. Ik ben zelf niet zo'n groot liefhebber van typische jaren 80 "pop songs" maar dit is wel heel knap gemaakt. Zeer goed werk!
 
Back
Top