MatthewleBlom - Loom

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,



Bij deze mijn inzending voor dit jaar.


vr.gr.


MatthewleBlom

 
Eerlijk ? Dit is naar mijn gevoel een gemiste kans ! Je hebt hier met deze vocal goud in de hand en je arrangement zit maar voor 60%.
Wat bedoel ik ? Luister zelf naar 1:29 want vanaf daar zit het goed. Je had enkel dat harmonium en wat strings moeten gebruiken. Het ritme verdiend echt meer aandacht.
Het syntlijntje in de intro moet opnieuw. Minder geslaagd.
Less was more geweest ! Toch mijn stem want dit deed me denken aan Angele/Perdus en ik stel voor dat je hem goed beluistert en dan terug aan jouw track begint te sleutelen. Want beste mijnheer LeBlom, je bent er bijna !! :okdan:
 
Last edited by a moderator:
Mooi nummer! Mooie vocals ook, maar de productie van de synths is het bij vlagen net niet, alsof ze clashen met de vocals. Tegen het einde klopt alles ineens.. lol
 
Dank voor de complimenten en de moeite van het maken van inhoudelijke kritiekpunten.
Opmerkelijk dat mijn onzekerheid over deze track vooral bij het laatste stuk lag terwijl de kritieken tot nu toe over de eerste helft gaan.
Misschien dat de twijfel ervoor heeft gezorgd dat ik te weinig aandacht heb gehad voor de eerste helft.

Zang is het nodige edit-, stretch- en pitchwerk met samples.
Geen echte zangeres dus.

Ander gebruikt materiaal:
Cubase met wat kontakt instruments.
Akai S3200xl voor het thema synthje.
Wat rompler pads (verschillende patches gestapeld).
Bas een Pro1.
Drums komen uit Machine.
Ik had nog nooit een track gemaakt met op elke tel een kick en vond het wel leuk dat dat hierin terecht kwam.
Jammer dat juist dat uiteindelijk één van de kritiekpunten wordt :)
 
Ik hou niet zo van deze manier van zingen en teksten over vliegen... Maar dit klinkt helemaal prima. Alleen de allerlaatste seconde verbaasde mij.
 
Bijzondere feelgood track, mooie vocals, geeft je ook echt het idee dat je in de wolken bent :)
 
Het intro kan ik niet zoveel mee, of eigenlijk misschien het thema wat je daar start. Had gehoopt iets anders te horen als de vocals erin komen (mooie vocals btw!!).

Ik mis gewoon wat samenhang in dit nummer, teveel bij elkaar geplakt of zo. Er zitten zeker heel goede elementen in, maar die komen niet voldoende bij elkaar.
 
Dit klinkt lekker als geheel! De 'vocal' op zich ligt bij wat minder goed in het gehoor, maar dit is puur een smaakkwestie. Wel knap dat je dit met samples kunt bereiken, bij de eerste keer luisteren dacht ik echt dat het live ingezongen was.
 
Op zich is er best wel wat aan te merken op deze productie, maar uiteindelijk hoor ik toch een steengoed catchy liedje.
Ik zou het dan ook graag in een live/band uitvoering willen horen. Kan dat?
Tot die tijd luister ik gewoon met plezier naar jouw versie. Knap werk. :halleluja
 
Erg catchy :okdan:
Ik zou vooral de vocals veeeel zachter zetten
en de chorus tegen het einde nog eens laten terugkomen.
 
Ja hij spaced wel lekker hoog de lucht in.
het einde is wat abrubt en had wel wat pit in gemogen. De drums wellicht?
we een heerlijk sfeertje:okdan:
 
Wat een leuke track. Ik heb er met plezier naar geluisterd. 2 kleine puntjes van kritiek. Mijns inziens had de zang wat compressie kunnen gebruiken en het einde is wat abrupt.
 
Heerlijke muziek! Zang is helemaal in mijn straatje, maar had wel iets zachter gekund en wat ruimtelijker? Voor de rest helemaal OK. Één van de weinige nummers van deze contest (tot nu toe dan) die mij echt iets doet.
 
Back
Top