Seyor - 5 years ago

seyor

Jeroen van Dijk
Lid sinds
9 augustus 2018
Berichten
420
Locatie
Oss
Mijn inzending voor dit jaar! Vorig jaar was de eerste en veel gehad aan de commentaren. Het is meer een popnummer geworden, credits naar de zangeres. De track is uiteindelijk van 6:30 minuten teruggebracht naar 3:45. Heb het nummer zo goed als mogelijk proberen te mixen, al is dit niet echt mijn ding. Ben benieuwd naar de rest van de inzendingen...

 
Ik vind de basis van het nummer best goed, vooral het begin. Beetje Billie Eilish? Maar ik vind dat het ritmisch veel te druk worden. Drums zit de zang soms ook in de weg. Ik zou het allemaal wat simpeler proberen te houden. Qua productie is het ook wat vlak, vooral in het laag, hoewel ik het zelf niet beter kan hoor! Vocalen zijn erg mooi er zitten zeker mooie dingen in!
 
Nummer zit solide in elkaar met goede vocals en volgens mij een rpima mix. Ik vindt het echt goed waar het allemaal uiteindelijk heen gaat. Misschien kan er nog wat aan de drums gesleuteld worden, want die komen af en toe wat dunnetjes over, en je zou kunnen kijken of je wat meer ruimte in de mix kunt krijgen qua instrumentatie etc, maar op zich staat dit nummer gewoon als een huis!
 
Knappe song. Zitten flink wat elementen in die ik wel weet te appreciëren :okdan:.

:koffie:

Danny

Bedankt voor je beoordeling. Je hebt gelijk wat betreft de ruimte in de mix, ik vind dat vrij lastig om goed te doen, misschien eens een cursus volgen :). Bij de volgende inzending ga ik de drums ook compleet anders aanpakken, dit zijn gegenereerde drums (Pro Logic X), die ik later naar eigen inzicht aanpas.
 
Ik vind de basis van het nummer best goed, vooral het begin. Beetje Billie Eilish? Maar ik vind dat het ritmisch veel te druk worden. Drums zit de zang soms ook in de weg. Ik zou het allemaal wat simpeler proberen te houden. Qua productie is het ook wat vlak, vooral in het laag, hoewel ik het zelf niet beter kan hoor! Vocalen zijn erg mooi er zitten zeker mooie dingen in!

Badankt voor je commentaar! Mijn valkuil is ook vaak dat ik van alles teveel in een track wil verwerken. Heb dit nummer al redelijk uitgekleed qua instrumenten. Yup, mixen blijft een dingetje voor mij.
 
Ben eens met wat anderen ook zeggen, percussie wat harder en het geluid mag wat "voller" klinken. Maar het nummer zelf is één van betere in de contest. :)
 
De ster van de track, vocal, klinkt echt helemaal super. Met inderdaad wat opgevijzeld mixwerk hier en daar heeft dit mijn inziens wel de potentie om een goed popnummer te zijn.

misschien eens een cursus volgen :)

Ik kan je aanraden eens te mailen met de gasten van studio Waveworks, ik weet niet of ze jou ook kunnen helpen in dit genre, maar verstand van zaken hebben ze zeker.
 
Wauw, vette vocals!! Die komt gelijk super vet binnen! Geen enkel punt van kritiek, echt heel mooie track, deze staat in mijn favorieten lijstje!

Edit ik lees nu de commentaren van de rest en besloot om het nummer nog eens beter te luisteren naar aanleding van de feedback op de mix. Punt is, de feedback is misschien wel terecht, maar dat zijn details die mij in ieder geval de 1e keer niet zijn opgevallen omdat het nummer zelf gewoon erg sterk is. Ik had geen tijd om naar de details te luisteren omdat ik bevangen was door de vocals en de muziek zelf!
 
Zeer mooie popsong. Spijtig van de drums, die vind ik er op een of andere manier helemaal niet bij passen. Een beetje te druk. Al de rest is top.
 
Bedankt voor je beoordeling. Je hebt gelijk wat betreft de ruimte in de mix, ik vind dat vrij lastig om goed te doen, misschien eens een cursus volgen :). Bij de volgende inzending ga ik de drums ook compleet anders aanpakken, dit zijn gegenereerde drums (Pro Logic X), die ik later naar eigen inzicht aanpas.

Wellicht weet je dit al, maar je kunt drummer regions in logic ook weer omzetten naar MIDI. Dan kun je de verschillende sporen splitsen en de mix van de drums beter maken.

hoe heb je de vocals opgenomen? Ik vind die echt super goed klinken!
 
Wow mooie productie,mooie track. Idd alleen de drums die kwa groove niet zo passen.
toch wel 1 van de betere tracks. :okdan:
 
mooi nummer, en ik begrijp niet dat de mix zo slecht,ik denk dat het de slechste mix is op heel de contest,daar moet je absoluut voor inspanningen zorgen hoor,of iemand inhuren zelfs zou ik doen.
 
Voordat ik commentaar geef zou ik ook graag antwoord willen op de vraag of dit een zangeres is die je zelf hebt gevraagd om te zingen en hebt opgenomen of "ergens" van het internet hebt geplukt. Maakt voor mij wel wat uit wat betreft appreciatie van het nummer...
 
Voordat ik commentaar geef zou ik ook graag antwoord willen op de vraag of dit een zangeres is die je zelf hebt gevraagd om te zingen en hebt opgenomen of "ergens" van het internet hebt geplukt. Maakt voor mij wel wat uit wat betreft appreciatie van het nummer...

Ik heb deze zangeres via fiverr gevonden en gevraagd om het nummer voor me in te zingen. Ik zing in eerste instantie zelf het nummer in zodat zij weet hoe het nummer moet worden ingezongen. De kwaliteit was overigens niet denderend goed qua opnamens, daar heb ik nog aardig wat aan moeten sleutelen. Op die manier heb ik dat vorig jaar overigens ook gedaan.
 
Back
Top