MacGyverGear - Life

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Ok, ok.. ik doe ook weer mee.. :D

Kreeg net een PB van een SFer die ook last minute nog wat ingezonden had en een uitnodiging of ik toch niet mee doe.. Heb in 2019 lekker muziek gemaakt maar ben minder met eigen dingen bezig geweest.
Na wat zoeken in mijn bestanden toch wat uitgekozen maar is dus slechts afgemaakt in 2019.

De basis is begin 2018 begonnen op mijn RS7000.. later dat jaar nog wat partijtjes aan toegevoegd een eerste versie in Ableton opgenomen met concept zang.
Dit jaar heb ik de tekst aangepast en opnieuw opgenomen en nog wat (synth) partijtjes ter aankleding toegevoegd en aan de mix gewerkt.

Had eigenlijk nog plannen de saxsolo ook opnieuw te doen en nog een extra thema maar is er gewoon niet van gekomen..

Qua Synths heb ik het volgende gebruikt:
Alesis Fusion, Elektron Monomachine, Korg Oasys PCI, Roland V-Synth
Drums: NI Machine

Verder nog:
Wat shakers.. Merk: the Egg (ooit gekocht bij Dijkman in A´dam).
De oude Clarinet van mijn Pa (merk onbekend)
Yamaha APX1200II akoestische gitaar
En nog een Selmer Mark VI Saxofoon

Iedereen fijne dagen en een sfeervolle contest :geslaagd:

 
Last edited by a moderator:
Heerlijk nummer man! Je hebt de lat in de afgelopen jaren aardig hoog gelegd voor jezelf, maar toch weet je steeds weer aan de verwachtingen te voldoen, of zelfs te overstijgen. Lekkere groove, pakkende melodie, echt een genot om naar te luisteren!
 
Dit is weliswaar het synthforum, maar het is de sax die het 'm doet in dit nummer. Die bespeel je super. Dit is normaal gesproken niet het genre waar ik veel naar luister, maar hier heb ik van genoten.
 
Helemaal eens met de vorige reacties. Dit is gewoon een steengoede track! De saxsolo tilt het geheel naar eenzame hoogte als het gaat over kwaliteit, maar zelfs zonder sax vind ik het al een genot om naar te luisteren. Pet je af!
 
Pat, ik ben blij dat je toch besloten heb om dit jaar weer mee te doen :W We hebben nog steeds geen strandauto (cabrio) gekocht maar deze track kan zo weer bij de strandauto collectie toegevoegd worden. :halleluja
Anyway, ik ben natuurlijk een fanboy :D Dus ja....... weer helemaal happy met dit mooie muzikale stukje :mega:
 
Productie wederom weer helemaal op orde, was te verwachten :D. Blijft alleen mijn genre niet, is mij wat te gezapig, maar verder nix dan lof over de zang, uitvoering (mooie sax solo!) en productie, zeer professioneel allemaal, dus top gedaan! :halleluja
 
Hey peeps,

Leuk om zoveel positieve reacties te lezen.. En ook dat de saxofoon en instrumentjes in de smaak vallen.. :) Ook al was ik er eigenlijk nog niet klaar mee maar het is, en dus fijn om te lezen dat jullie het werkje waarderen :)

Was het aandeel van de Behringer V-verb nog vergeten te melden. Zit op de lead-synths en reed EP in de chorus en zorgt een erg lekker sfeertje. :luv:
Daarnaast zit de hele track door nog een arpje uit de RS7000 (voorzien van onboard reverb). Voor de rest wat stock reverbjes in Ableton en nog een UAD VST Spring reverb op de sidestick..
 
Super, sax rolt lekker en die keys :okdan:
vind het wel wat braaf en smooth maar das denk ik smaak.
Super
 
Pfffff.... koude rillingen...... Wat ben je er weer fantastisch in geslaagd om een professioneel klinkende productie neer te zetten. Alles klopt hier weer in. Top!
 
Ineens moest ik aan Passport denken (Klaus Doldinger), ook qua geluidskeuze en mix en je saxspel. En laat ik nou toevallig erg van dat muziekgezelschap houden! Alleen de zang, natuurlijk goed gedaan (gelukkig gewoon helemaal zuiver), pakt mij niet. Maar dat is natuurlijk erg subjectief. Mijn complimenten iig.
 
Fijn begin. Mooie stem ook, maar niet helemaal zuiver. Hij zit er af en toe een fractietje onder. Lang leve melodyne? Hij past wel perfect bij de sfeer. Tof die brass-solo en jazzy akkoordjes eronder. Love it.

De beat op 1:40 is me wat te vierkant, daar mag hij wat meer funken. En dan weer rustig als de bas erbij komt. Instrumentale stukje op 3.30 is ook weer fijn. Knap gedaan hoor.

Als ik nog een korreltje zout mag leggen. Ik mis wel iets van een break, voor het contrast. De basisakkoorden zijn nu steeds hetzelfde. Als die even wijzigen klinkt de basis daarna weer 'fris'. Nu blijf je wat hangen in dezelfde sfeer. Maar reuzeknap en muzikaal gedaan :W
 
Dit is echt een verhaal, bijna micahel mcdonald achtig gezongen met een atmosphere van een jaren 80 pop groep. De solo's zijn heel delicaat en er zit veel sang in, toch krijgt het "synth" gehalte ook veel ruimte.
 
WOW, ERG GOED!!! Wat zit dit nummer goed elkaar, het klopt allemaal!! Muzikaal er goed. Mijn stem heb je!
 
Back
Top