KwaaieGems - The 4th Meadow

KwaaieGems

Hammond-liefhebber
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
121
Locatie
Zuid-Holland
Hallo allemaal,

Bij deze mijn inzending voor dit jaar. Omdat mijn bijdrage van vorig jaar wat lang was, heb ik deze keer gekozen voor een veel kortere track (twee minuten). Het is één van de vier composities die ik dit jaar heb gemaakt. Hoewel ik best veel tijd aan mijn muziek besteed, ben ik nog steeds geen 'veelproduceerder'...

Ingrediënten:
- Mixcraft Pro Studio 8 (DAW)
- KV331 Synthmaster One
- Korg Collection M1
- AIR Music Tech Xpand!2
- Izotope Mastering Essentials
- Voxengo Prime EQ
- Midikeyboard en PC

Hopelijk valt ie weer een beetje in de smaak!

Groeten,
Hans

 
Prima compositie en productie, alleen helemaal niet my cup of tea, dit ligt erg ver van mijn eigen muziek smaak, en vind het dan ook lastig om er verder iets over te zeggen.
 
Zit muzikaal erg goed in elkaar, klopt allemaal gewoon. Top!!
 
Dit korte nummer had wat mij betreft 2x zo lang mogen duren. Een goeie opbouw, doordacht akkoordenschema, mooie geluiden, uitstekende mix. Het blijft het hele nummer door interessant om naar te luisteren. Helemaal top en, na ongeveer de helft te hebben beluisterd, voor mij de inzending die er met kop en schouders bovenuit steekt.
 
Klinkt goed zeg. Waar komt die klarinet rond de 1:00 vandaan?

Dit is de hobo uit de GM-bank van Acoustica Mixcraft, mijn DAW. Ik vermoed dat die zijn oorsprong vond bij Emu, zo'n 25 jaar geleden. Hij zit namelijk ook in mijn collectie soundfonts uit die tijd . Best nog goed bruikbaar.
 
lijkt mij nogal teschnish, en zeker geschikt tijdens een soort spionage scene, waar het hoofdpersonage op zoek gaat naar lastige waarheden :)
 
lijkt mij nogal teschnish, en zeker geschikt tijdens een soort spionage scene, waar het hoofdpersonage op zoek gaat naar lastige waarheden :)

Grappig, zulke scenario's (en vele andere) dienen voor mij vaak als inspiratie bij het componeren. Bij deze track stelde ik mij voor dat zich gezeimhinnigheden afspelen in een weiland, waar ik vrijwel dagelijks langs kom als ik richting mijn werk rijd. Dat verklaart dus ook meteen de titel .
 
Bedankt voor de fijne commentaren tot nu toe.

Wat een waanzinnig mooie en uitgebalanceerde track.
Vind jouw lijst ook best wel interessant.

Welke lijst bedoel je, Robi? De lijst met gebruikte soft-/hardware in mijn openingspost?
 
Back
Top