Ronaldw - Escape from the island

ronaldw

never unplugged
Lid sinds
4 oktober 2010
Berichten
42
Locatie
Lelystad
Deze track is ontstaan vanuit het idee voor een animatiefilm over een vliegend schildpad dat vrolijk rond een eiland vliegt, maar op gegeven moment wordt belaagd door een agressieve schorpioen die 'm telkens bedreigt. De schildpad weet uiteindelijk tot boven de wolken te komen en weet zo te ontsnappen.

Deze muziek is gemaakt voor mijn band "The Real Virtuality Project", en het leek mij leuk met dit nummer mee te doen.

Ronald Wijnands

 
Ah ja zo'n visueel idee met vliegende schilpadden en schorpioenen kan echt helpen om een nummer gestalte te geven. Klinkt lekker 90s met die wavestation loops.. haaha, en volgens mij hoor ik ook wat M1 koortjes voorbij komen? Mooi nummer man!
 
Het klinkt wel aardig maar op een een of andere manier klinkt een groot deel van de track te geprogrameerd en mist gevoel..
harmonie is wel mooi zeg:okdan:
 
Dit nummer was voor mij wat te lang. Ik werd niet meegenomen in het verhaal, sorry.
Waar waren de schildpad en schorpioen toen de indianen langs kwamen?
 
Klinkt lekker breed stereo. Die fluit had iets zachter gemogen wat mij betreft. Die Indianen hadden er niet in gehoeven vind ik maar de hele sfeer van dit nummer spreekt me erg aan. Erg goed.
 
Kan de/het schildpaddo effect wel horen...:D! Allemaal lekkere ruimtelijke geluiden, maar ietwat doelloos, ondanks je toelichting. Ik denk dat de indianen uiteindelijk de schildpad te pakken hebben gekregen en daarom een feestje bouwden met een lekker soepie. Maar ondanks mijn flauwe opmerkingen vind ik het een creatieve productie en ben benieuwd hoe je band dit oppakt. Mss eens een liveopname hier posten?
 
Lekkere productie, vol met interessante sounds en muzikale dingetjes die je aandacht trekken, maar ik mis wat opbouw en afbouw. Had denk ik ook stukje dat minder druk is ingekund en ook iets meer melodie.
 
Ik vind het een goed nummer, de gehele 7 minuten met aandacht geluisterd. Erg knap in elkaar gestoken, mooie afwisselingen, goed gemixed naar mijn mening. Check!
 
Mooie evenwichtige track! Het verhaal dat erbij hoort vind ik ook fijn om te vernemen, al zijn er bij deze muziek meerdere passende scnenario's te bedenken. Naar mijn idee zou er gezien de lengte iets meer 'vorm' in mogen (A-gedeelte, B-gedeelte, enz...). Maar hij krijgt sowieso een stem.
 
ja dit hoor ik wel in een of andere puzzle game, een point & click adventure waar je ergens in een doolhof spullen moet verzamelen om er uit te kunnen ontsnappen :) De arrangementen dragen dit heel goed
 
Back
Top