Kobuz - Practise

Ik vind die kick helemaal niet storend in het geheel, doet me erg denken aan de early nineties. Nummer is ook heel mixbaar met platen uit die tijd.

Thanks! Ben zelf van '82 dus heb wel een fair share of 90s inspiratie gehad :)

bij 2e maal luisteren gaat de kick je niet zo dwars zitten (wel flink opgepompt is, maar heel netjes opgepompt), er gebeurt veel in dit nummer, wat ik erg mooi vind. mooie geluiden. wellicht vind ik de drumgeluiden te herkenbaar, niet alle, en niet altijd; wat je na 2:00 even doet, werkt erg goed. ik moet dit meerdere keren luisteren, voordat ik voel wat ik er van vind, maar merk dat het sterker wordt, na een 2e keer luisteren.

Thanks! Dat je het meerdere keren luistert is al een mooi compliment :)

Ik vind de kick prima. Ik zou het acid lijntje wat meer naar voren zetten en de synth strings en synth melodie wat meer lo-fi.

Ik hou best van een lekker stukje hakken. Dit is niet het beste wat ik ooit gehoord heb maar het volstaat.

ja, toffe track met veel leuke elementen! de kick is lekker, maar wel wat bruut en aandachttrekkend aangezien de rest vrij subtiel is

Thanks allemaal, ik ga de track nog eens mixen voor ik hem release en ga een en andere daarin zeker meenemen!
 
Nou, die kick is met momenten heel erg fijn, maar op andere momenten weer veel te lomp. Experimenteren met meerdere soorten kicks en die bij de verschillende secties laten passen/lagen is misschien een idee?
Als je echt de hele track dezelfde kick wilt zou ik toch ook een andere pakken.

Ik vind het grootste deel van de track juist heel fijn: van die ruwe/lompe stukken met van die spacende laagjes er overheen. Echt mijn ding hoor.
Die acidlijn zou af en toe nog iets burtaler er doorheen mogen schreeuwen ;)
 
Nou, die kick is met momenten heel erg fijn, maar op andere momenten weer veel te lomp. Experimenteren met meerdere soorten kicks en die bij de verschillende secties laten passen/lagen is misschien een idee?
Als je echt de hele track dezelfde kick wilt zou ik toch ook een andere pakken.

Ik vind het grootste deel van de track juist heel fijn: van die ruwe/lompe stukken met van die spacende laagjes er overheen. Echt mijn ding hoor.
Die acidlijn zou af en toe nog iets burtaler er doorheen mogen schreeuwen ;)

Thanks man, en goeie tip om de kick wat af te wisselen hier en daar, die neem ik mee :okdan:
 
Gooi dit op een feest aan, en de mensen gaan zeker bewegen. Het nummer is wel iets te lang voor me, maar vind de sfeer zeker cool !!
 
Back
Top