Dr van Lansberg - Alternate Dimensions

Een fijne muzikale reis.. ok misschien iets minder dr. Loungeberg dit keer maar nog steeds herkenbaar door de diversiteit van thema's en sounds. :)

Het laatste thema (waar ie half time ging) had ik zelf misschien iets andere drumklanken gekozen.. (of misschien verwacht??)
Maar je hebt het wederom voor elkaar. Een fijne trip, ook weer dit jaar. :okdan:
 
Zeer mooie track! Beetje een brave versie van iets dat van Underworld zou kunnen zijn (heb ik je daar niet eerder mee vergeleken?). Heel mooi gemixt, lekker breed en helder:okdan:
 
ja, ik dreef geheel op deze muziek. heerlik. soms is het ook het juiste moment, dat geheel binnenkomt en meer.. gaf me een heerlik gevoel. simpele reaktie, want zit nog na te soezen.
de simpele baslijn, niet geheel een echt bas geluid, maar werkt erg goed, erg mooi juist bedoel ik, en het herinner me ergens aan, kan het niet plaatsen. en wanneer die verdwijnt, en het overgaat naar het einde, alternate dimension...
ja.
 
Mooi! Verrassende wendingen, maar toch één geheel, mede door lekkere delay sounds. Ik snap het idee van "een stukje uit een droom" wel. :okdan:
Toch een tip: in het (sub)laag zou ik graag wat meer variatie horen, nu is het daar alleen (een tijdje) het basriffje en de (harde) bassdrums, die indien tegelijk elkaar ook enigszins in de weg zitten.
(maar dit is tip van iemand die zelf totaal geen variatie in zijn nummer zet, :D)
 
Mooi gedaan. Intro vind ik goed. Daarna had ik eigenlijk andere wending verwacht dan deze. Vele sfeer veranderingen. De kick die er aan het eind komt vind ik niet echt passen.
 
Dank allen voor het luisteren en de feedback. Achteraf heb ik iets te weinig tijd genomen om de tekst in de OP te schrijven. Ik had er nog bij willen schrijven dat het uit een droom komt die stuurbaar is. Je kent het vast wel, dat je iets droomt en het dan (on)bewust een andere kant op probeert te sturen. Soms lukt dat en dan krijg je best bizarre plotontwikkelingen :). Dat idee een beetje. De opmerkingen over een intro dat opbouwt waarbij de spanning niet vrijkomt, begrijp ik goed. Maar het was wel een bewustje om het op die manier te doen.

Op mij maakt deze track een hele vernieuwende en ook verfrissende indruk.

Nice Robi Thanks!

Doet me soms wat aan Trevor Horn denken

Laat ik nou een groot fan van hem zijn, Frankie Goes to Hollywood, Propaganda. Heerlijk. Een van mijn all time favorites is Dream within a Dream... need I say more?

en dan... bleek het weerlicht aan de horizon te zijn van een bui die de andere kant op gaat, en inplaats daarvan stijgen we langzaam op voor een vlucht langs waaiend gras en wuivende bomen.. of zoiets

Dat is het eigenlijk precies. Die beelden heb ik ook voor me. En dan aan het eind vliegen we gezellig richting donderwolken maar voelt het wel vredig :D. Als in de herfst wanneer ke buiten loopt, het stormt maar je hebt wel een veilig gevoel.

Iedereen moet dit wel helemaal van A tot Z luisteren

Dat vind ik ook :D.

Uhhh, dit zit gewoon goed in elkaar!! Stem!
Werkelijk prachtige klankkleuren, alles past perfect bijelkaar, en idd de sfeer van heimwee oproepend. Dus prima sounds en mooie mix. De laatste (ruim) 1 minuut is mijn favoriete stuk(je)!

Thanks mannen! Fijn om te lezen.

Mooie opbouw, subtiele beat. Lijkt wel 3 nummers gemixt.

Dat is inderdaad wel een beetje het idee. Alternate Dimensions, of Alternating Dimensions. Zo had het ook kunnen heten.

tsja, toch niet helemaal mijn ding. Vind het niet zo fijn lopen eigenlijk, lijkt inderdaad meerdere nummers in 1 gemixt.

Toch fijn dat je hem beluisterd hebt en dank voor je reactie.

Ja,vond ik ook,zeer mooie opbouw om toch wat op m'n honger te blijven zitten.

Ik wilde het eigenlijk niet netjes laten oplossen...
 
And back to the 90-ties :D. Weer mooi geproduceerd, nix op aan te merken, maar daarmee doe ik je te kort, is gewoon steengoed gemaakt. Ik vind de track zelf wel een beetje braafjes, het wordt nergens echt spannend, het kabbelt van het één in het ander, meer als een mix dan één track. Die snare vanaf 5:20 snap ik niet zo goed, qua klank vind ik die niet bij de rest passen.

Dank! Ik ben ook een braaf mannetje hoor :D. En dat kabbelen, zie boven voor een korte toelichting.

ik vind het leuk hoe je contemporary synthgeluiden plots mengt met een dubstep beat en het toch zuiver en clean houdt. De tegenstelling tussen wat gangbaar is bij EDM kan niet groter zijn (maar dat is positief bedoeld, omdat het stuk voorheen ook heerlijk "op weg" was naar deze climax.

Dank voor je feedback CD. Ik houd van cleane sounds en ik zou eigenlijk ook helemaal niet weten hoe het viezer kan :). Die dubstep was ook wel een bewuste keuze. En ik ben blij dat je die "climax" erin hoort. Het moment van gespannen maar toch vredig wakker worden.

Hij is heel erg mooi en professioneel gemaakt, alleen het genre spreekt me niet zo aan. ik vind hem wel prima geproduceerd, Dokter. :)

Dank Jan!

mooie geluiden en toffe sequences en zeer goed geproduceerd, maar daar zit'em voor mij het probleem: is mis wat 'lef', een beetje non-comformiteit, een beetje anarchie, chaos en mayhem...

Ik haat anarchisme en chaos :D. Dat kan mijn brein maar lastig verwerken. Daarom ben ik ook moderator ;).

Zou zo maar voer voor een paar typische Bob tracks kunnen zijn, maar nu lijkt het gemixt in een best of mix... Mis een beetje de richting in het verhaal deze keer (en ook weer niet)

Nah, dit hoort gewoon in 1 track vind ik. Althans, zo heb ik het ervaren. De richting is ook niet te vinden in een vraag die wordt beantwoord, maar meer in een gevoel (zoals beschreven). En ik begrijp heel erg goed dat het voor de luisteraar moeilijk te plaatsen is, het is immers mijn gevoel.

ja, mooi! het heeft iets van lounge, orchestraal, trance etc. maar waarom vangen in een naam... het klinkt gewoon fijn :okdan:
dat melancholische randje maakt het ook wel meeslepend. kan zomaar een stem worden

Dit vind ik een heel mooie omschrijving. Ik miste in de beschrijving in de OP nog het woord melancholie. Maar dat is wel de spijker op z'n kop (wat mij betreft). Dank voor het luisteren SOTW!

Tijdens de eerste minuut dacht ik jaaa dit is heerlijk, laat dit eeuwig duren! Soort van Berlijnse beatloze techno in de stijl van Barker. Daarna gaat de track andere richtingen op en pakt ie me net wat minder.

Daar kan ik mij echt van alles bij voorstellen :). Ik vind het bijna lastig om niet minimaal 3 thema's in een track verwerken.

Heel mooi samengesteld, goed geproduceerd. Staat als een huis.
Even gedoorspoeld en weer terug in dit toverballetje ..
Mmmmmmmm!!!!!

Ah, mooie feedback. Dank Eddie en Trag!
 
Een fijne muzikale reis.. ok misschien iets minder dr. Loungeberg dit keer maar nog steeds herkenbaar door de diversiteit van thema's en sounds. :)

Het laatste thema (waar ie half time ging) had ik zelf misschien iets andere drumklanken gekozen.. (of misschien verwacht??)
Maar je hebt het wederom voor elkaar. Een fijne trip, ook weer dit jaar.

Thanks Patrick. Ik maak wel meer van dit soort muziekjes. Maar omdat het toch zo persoonlijk is, vind ik het soms lastig om ze op het forum te posten. Die drum had inderdaad anders gekund, en toch vond ik het wel passen in het slotakkoord.

Mooi, sferisch, subtiel en gelaagd. Het klinkt echt als een muzikale reis. Aan het eind wordt het misschien wat veel van het goede, maar goed is het zeker

Dank bombario. Misschien iets te lang van stof inderdaad :). Het valt me sowieso op dat er in deze context relatief veel lange tracks zijn gepost. En om het hele verhaal te vertellen, is soms wat meer tijd nodig. Maar ik snap je punt.

Zeer mooie track! Beetje een brave versie van iets dat van Underworld zou kunnen zijn (heb ik je daar niet eerder mee vergeleken?). Heel mooi gemixt, lekker breed en helder

Toen ik de track postte begin vorig jaar, heb je inderdaad die vergelijking al eens gemaakt. En ik wist toen niet wie Underworld was. Ik moet je bekennen dat ik dat nog steeds niet weet. Shame on me :o:.

soms is het ook het juiste moment, dat geheel binnenkomt en meer..

Helemaal met je eens. Dat is meteen ook het nadeel van een contest als deze. Je hoort verschillende stijlen door elkaar en komt daardoor niet echt in een luisterflow. Sommige tracks die ik nu iets minder goed heb beoordeeld, kunnen het op een ander moment en in een andere setting juist fantastisch doen.

Me like.

Dank!

Mooie scheur sound. Onderhoudend stuk, gebeurt van alles, geen tijd om te vervelen. Wederom knap staaltje, maar ik had niet anders verwacht.

Ja, die sound vond ik zelf ook geweldig. Dankjewel voor het luisteren.

in het (sub)laag zou ik graag wat meer variatie horen, nu is het daar alleen (een tijdje) het basriffje en de (harde) bassdrums, die indien tegelijk elkaar ook enigszins in de weg zitten.

Opnieuw feedback waar ik iets mee kan. Je zou eigenlijk iets van een checklist moeten hebben als je een track hebt afgerond, zeker als het om dit soort details gaat. Op een gegeven moment heb je je eigen track zo vaak gehoord dat je blind (of doof) wordt voor bepaalde details. Ergens zit overigens nog wel een lage pad, maar je hebt absoluut een punt.

Mooi gedaan. Intro vind ik goed. Daarna had ik eigenlijk andere wending verwacht dan deze. Vele sfeer veranderingen. De kick die er aan het eind komt vind ik niet echt passen.

Dank voor het luisteren Ytse. Die andere wending ga ik er bij een volgende track wel weer in stoppen :). Hetzelfde geldt voor een andere kick. Dan wordt het vast weer een loungeachtig dingetje.
 
Daarom schreef ik ook "Mis een beetje de richting in het verhaal deze keer (en ook weer niet)"
Op "De richting is ook niet te vinden in een vraag die wordt beantwoord, maar meer in een gevoel (zoals beschreven). En ik begrijp heel erg goed dat het voor de luisteraar moeilijk te plaatsen is, het is immers mijn gevoel."

Wel een beetje opletten meistro :D
 
Ik je eerste reactie aandachtig bestudeerd voordat ik erop reageerde :D. Wat ik zeggen wilde, is dat je inderdaad weinig richting zult vinden als je kijkt naar opbouw en gaat het ergens heen of niet. Maar als kijkt naar het gevoel dat ik had bij die droom en je zou dat in muziek kunnen vatten, is het een en al richting. Dus ja, ik snap je wel. Geen richting en ook wel :).
 
Eventjes lekker wegdromen in de trein van werk naar huis! Lucide dromen hebben mij ook altijd gefascineerd, maar daar heb ik nu niet genoeg tijd voor tijdens dit ritje.. :-)
 
Ik vind de opbouw van dit nummer erg gaaf samen met die guitar sound als de eerste kick komt. de beleving gaat diep als je je gevoel er op los laat. Cool nummer voor bepaalde settings in het leven.
 
Hele vette sounds en mix! En idd wel eens met de opmerkingen dat de opbouw vraagt om een climax die uit blijft. Verder gewoon super!

Misschien moet ik dan toch maar een versie maken mèt een climax. Dank voor het luisteren en je feedback Stefan. Jammer dat je dit jaar zelf niet meedoet. Maar sympathiek van je dat je een ander ook een kans geeft :D.
 
Back
Top