Innisten - Seattle

Mooi,ja in de pad had ik wel een paar akkoorden verwacht,die de gitaar kon ondersteunen.

Je bent kennelijk niet de enige...
Maar (8)):
Als je veel, of op zijn minst een aantal akkoorden in een nummer hebt, kun je die redelijk makkelijk omgooien in een soort van bridge of "antwoord".
Als je in dit stuk die ene noot vervangt door een andere, krijg je nogal een contrast in vibe, hetgeen m.i. niet echt gewenst was (is).
 
Mooi, je verhaal achter deze track. Ik zie een roadmovie voor me, of iets als Into The Wild. Of Dead Man, ook met zo'n mooie soundtrack (van Neil Young). Een spirituele trip. Ik vind 'm, ondanks de lengte, het hele nummer boeiend blijven. Prachtig gitaarwerk. Mooi!

Dank voor dit mooie commentaar.
Ook de andere bedankt voor de comments.
Ik zal de gitarist de vele complimenten doorgeven, wellicht voor hem een mooie stimulans om weer eens wat vaker gitaar te spelen.
 
Je bent kennelijk niet de enige...
Maar (8)):
Als je veel, of op zijn minst een aantal akkoorden in een nummer hebt, kun je die redelijk makkelijk omgooien in een soort van bridge of "antwoord".
Als je in dit stuk die ene noot vervangt door een andere, krijg je nogal een contrast in vibe, hetgeen m.i. niet echt gewenst was (is).

Het is uw nummer.Dat is het enige,maar ook het enige wat telt!Jij en je verhaal van het leven.
 
dit pakt me gelijk van het begin en... tot het eind.. heerlik. erg goed. de minimalistische aanpak is juist zeer sterk. ik begon spontaan de 3e lettergreep van Auhm te doen (volgens mij heeft Auhm 4 lettergreppen, de laatste is onhoorbaar...).. er geheel in opgenomen geweest.
 
Ik snap het idee, denk ik. En ik vind de sfeer heel aangenaam. Die 7 minuten waren in een poep en een scheet voorbij. Als ik iets analytischer naar je inzending luister, mis ik het antwoord. Je beschreef het al ergens en ik geloof dat je daar niet zo'n fan van bent, maar er MOET een antwoord komen op de vraag :). Een track waarin alleen spanning wordt opgebouwd (en waarin die spanning dus niet vrijkomt), trek ik op zich prima. Maar geef een strohalm. Ga even twee keer een maat naar G#maj9 of zo om de boel te lozen :). Kan heel mooi met een warme pad en dan de gitaar laten volgen.

Verder nog een klein dingetje dat me wel direct opviel bij de eerste luisteren. Bij dit soort tracks past het volgens mij heel goed om de gitaar in een lange reverb te laten verdrinken.
 
Back
Top