Nick Nova - M-top

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Een stukje Berlijn-geïnspireerde techno. Wordt normaal onderdeel van een eerste EP-release, maar wilde hem ook even met jullie delen.
Heel benieuwd, niet zozeer naar de ranking, wel naar jullie feedback :)
Veel plezier!

 
Nicky boy het kan niet anders dan dat je soms in donkere techno krochten verblijft alwaar mensen dingen doen waar ze op latere leeftijd spijt van krijgen. Deze track kan idd zo tussen andere techno gedraaid worden.
En als er Stacey Pullen of Black Dog op het label zou staan, dan had iedereen het een vette plaat gevonden. My vote sir !
 
Haha, dankjewel, Skelet, leuk om te horen :)
Ik zit soms nog in zo’n club, maar vooral om ´mee´ te blijven.
Ik probeer wel muziek te maken die tegemoet komt aan de noden van zij die later spijt krijgen ;)
Is wel vermoeiend, zo nuchter :)

Groet!
 
Lekkere groove! Er zit wel wat low end in waarvan ik me afvraag hoe dat in een club klinkt.. denk dat je dat goed in je buik gaat voelen! maar fijn nummer!
 
Ja, op het laatste nippertje heb ik er software compressor opgezet om toch iets op de masterbus te hebben, om online te beluisteren.
Op de ipad speakertjes klonk het zo wel goed, maar heb het laag niet echt nauwkeurig gecheckt. De sub komt idd prominent naar voor in het 2de deel, maar dat is mijn favoriete stuk normaal gezien, omdat dat me (en hopleijk jullie ook) telkens doet opstijgen :)
 
Ik verbleef ooit ook wel eens in donkere techno krochten, maar dat is nu al wat gedateerd. Ik weet niet of je er wat aan hebt daarom, maar ik vind hem goed, petje af. Misschien mis ik wel ergens een moment van compleet "losgaan"?
 
Ik verbleef ooit ook wel eens in donkere techno krochten, maar dat is nu al wat gedateerd. Ik weet niet of je er wat aan hebt daarom, maar ik vind hem goed, petje af. Misschien mis ik wel ergens een moment van compleet "losgaan"?

Dat laatste noemen ze Berlijns. Op dik geluidsysteem klapt de kick er hard genoeg in na een break om zaal weer op te tillen. Maar ik snap verder wat je bedoeld.

Drums zijn prima. Swingt goed. Hihats is altijd eerste waar ik op let.

Zitten wel wat noten in die ik er niet zou stoppen. Ondermijnt de donkere sfeer een beetje. Halverwege.

Verder laag niet gehoord maar op mij iPhone drukt de kick genoeg.
 
Thanks!
@Apollo: voor mij zit het losgaan in het toevoegen van de sub rond +- 4:55. Je voelt het dan trillen in je borst, zeg maar.
@Madr: heb het zo minimal mogelijk willen maken. En het is idd donker, maar ergens zit er toch een zweempje fun en plezier in. Ik vind dat het leuk mag blijven ;)
 
Lekker donkere track inderdaad! Van mij mag de kick wel wat harder, maar misschien dat je dan wel wat minder dat hypnotische hebt wat de track erg sterk maakt.
 
Begint met een lekkere pompende beat met veel drive. Daarna prima verdere uitbouw van de track, je neemt precies genoeg de tijd voor wisselingen, nergens een rush maar ook niet te traag. Lekkere donkere techno voor als je ff genoeg van de main room hebt. Vet gedaan!
 
Flowed lekker. Maar de distortion van het clippen van je masterbus compressor klinkt niet goed.
Track loopt lekker en heeft soul :P
 
@ flyweight: Ja, de Fabfilter limiter is er idd wat te snel opgekwakt om het voor de contest wat luider te maken.
@ Ernesto: Kan niet iedereen zijn ding zijn, he.
@ The Big Ear: Thanks!
 
Ik werd even op het verkeerde been gezet door je toelichting dat het Berlijn techno was. Ik dacht direct aan Tangerine Dream en aanverwante muziek. Maar dat is dus wat ze de Berlin School noemen. Geeft dus aan dat ik niet meer mee kan :D. De productie is uitstekend en klinkt prima op mijn koptelefoon, zelfs na conversie naar mp3. Er gebeurt best wel veel, dus niet saai en zie echt wel een dampende menigte losgaan op deze klanken, maar ik vertoef niet meer graag tussen zo'n menigte :beard:
 
Back
Top