Nick Nova - M-top

Goede techno track. Die cymbals die op 0:47 gaan echt mee zingen met de bas later. Synth lijntje op 3:00 had later weer wat meer terug mogen komen. Acid geluidjes hadden minder scherp, resonance, mogen zijn.
 
bijlevel Ja, ik ben eigenlijk ook te oud voor dit soort muziek. Ik denk dat het iets melancholisch is, dat ik die sound vd jaren '90 terug wil bereiken/oproepen, waren hoogdagen. Het gaat er mij vooral om om het publiek in een soort van extatische trance te krijgen, op een subtiele manier.

@ GentleG Merci!

@ Robi Yep, techno it is! Thank you!

@ Ytse Die cymbals zijn eigenlijk strak gesequenced fm-belletjes die random op velocity moduleren. Draagt zeker bij tot het trippy effect. Ook die bassound is fm-achtig, met hogere harmonischen die 'colliden' met de belletjes, waardoor als het ware 'phantom' frequencies ontstaan. Hier probeer ik bewust mee te werken om de trance te stimuleren. Dank voor de feedback.
 
ja mooi, lekker duister, i like. het laag hier geen probleem (het laag wordt door paaldansers gedaan... eigenlik vrij letterlik, 2 woofers verbonden met een paal, alles om elke ongewenste resonantie te elimineren). klinkt juist mooi hier. geweldige klanken. wow! yeah! mix voelt voor mij precies goed.
 
Denk dat je met deze muziek een aardige menigte in Trance krijgt. Niet mijn ding, maar vind het een knappe track!!
 
:okdan::halleluja Denk ineens weer terug aan mijn oude leven als schijfjesdraaier zoals sKeLeTvM het al eerder mooi verwoorde kan ik het niet (is al gedaan) maar ik luisterde dit met een dikke glimlach op mijn gezicht.
Nette productie :okdan:
 
doet mij denken aan zo'n DJ spider track, "donkere trance/techno" idd Dat hoort zo repetitief te zijn uiteraard:)
 
@vink: super dat je het goed vindt!
@Seyor: bedankt, cool dat je het goed vindt ondanks dat het je ding niet echt is
@warehousgroove: hehe dikke glimlachen zijn altijd goed :)
@CosmicDreamer: DJ Spider kende ik niet, heb hem even gecheckt. Op vlak van repetitiviteit: ik vind dat heel tof, maar het mag nooit saai worden, da's een fijne balans.

Merci voor de feedbacks!
 
mooie productie maar net wat aan de saaie kant, echt nét op tijd komt er dan weer wat nieuws in of gaat er wat af.
had dat iets eerder gedaan en de track dan maar iets korter en het was top:)

ik weet het dat is smaak en hoort wel bij dit minimal genre geloof ik he. ik vind dat bij veel techno wel zo namelijk
tegelijkertijd krijg ik vaak ook deze feedback haha ;)

die fm achtige arp is fijn 8) en leuk wat acid geluidjes die er later nog in komen
de bas maakt het ook wat muddy. vooraf die hogere harmonischen er van waar je het over hebt
dat zou dan nog echt nog strakker kunnen klinken (misschien met wat EQ spelen bij de bas?)
 
1V/oct Kan moeilijk iedereen zijn ding zijn, thanks for listening.
@ SlaveoftheWave Minimal, mja ik denk zelf nooit echt in genres, maar puur wel graag de dingen uit naar hun essentie. Ik snap de feedback wel ergens, ik zou het zelf ‘edgy’ noemen, op het randje. Ja, de snelle software-compressie maakt het zekers luider, maar idd ook wat mudier in het laag. Daardoor is er minder dynamiek verhoging/vibe in het tweede deel. In de uncompressed versie kom het echt tot leven door de subtiele toevoeging van het sublaag, dan stijgt het op als het ware. Dan komt nu jammer genoeg iets midner tot zijn recht, maar het is wat het is he. Bedankt!
 
Deed me denken aan de eerste keer dat ik mijn toentertijd vers aangeschafte dx27 aansloot op mijn drumcomputer bij gebrek aan andere midi bronnen....
Techno zoals het ooit geboren is, en nooit meer zal verdwijnen
8)8)8)
 
ik vind em lekker om naar te luisteren en op zoon groot festival zorgt dit wel voor de bewegende voetjes !! heerlijke bass
 
Ik vind 'm eigenlijk iets te lang, maar als je dan toch in een donkere tunnel staat te space en de dj alvast de volgende plaat er in wrijft .. ja dan kan dat eigenlijk prima.

Hele vette track hoor. Degelijke techno maar met genoeg elementen dat het niet saai wordt. (wat dat betrefd niet zo Berlijns, dat gaat mij meestal meer vervelen)
Die acid sounds zouden van mij nog wat brutaler en 'over de lijntjes' mogen.
 
Back
Top