Studio Bones - Below The Calm

gedurende de intro verwachtte ik een ambient track, maar het kreeg al snel een verrassende wending doordat er een lekker groovende onderliggende beat met vol en rond laag in kwam.
er blijft telkens beweging in de track met een mooie gelaagdheid en een leuke exotische toonladder. er was wel winst te behalen door smaakvol hihats/cymbals wat actiever mee te laten doen
 
Nog weinig reacties op dit nummer, terwijl dit één van de betere is. Bij vlagen deed het me een beetje denken aan Sun Electric.
 
Laatst gewijzigd:
Ja lekker!!! Dit soort techno valt bij mij altijd in prima aarde! Duister, maar vol met dynamiek en zeer vette sounds. Enig puntje van kritiek, is de bassline die af en toe (wat mij betreft) net niet de goede kant op gaat. Maar verder erg lekker, you've got my vote!
 
Mooie sounds, lelkekre mix..interessant nummer :)
 
leuk nummer, grave gleuiden, goede mix.
Ik vond de track een beetje te lang. En mis een beetje focus. Er gebeurt veel, maar er wordt niet naar een hoogtepunt gewerkt. (Ik dacht even op 5.00, we zijn er, maar toen kwam het toch ook weer net niet...) Een beetje spijtig.
 
begint erg goed, en wanneer de drums en de ritmes er in komen, duister, lekker. mooie sounds, goed geplaatst, mooie variatie (al gezegd, maar de woorden kunnen niet anders..). lekkere gelaagdheid. gebeurt veel, de geluiden lijken tegen elkaar in te werken soms, werkt erg goed (in de tijd, en soms tegelijkertijd...).

oe dat stukje na 3:00, ja... of stukje... de mix erg goed, de compositie eveneens.

simpel: goed nummer!
 
Goed gemaakt. Ik hoor wel een opbouw naar een climax en dan weer een afbouw naar het einde toe. Goed gevonden die 7/4, maar als je toch met zo'n aparte maatsoort bezig bent had je 'm mss wat meer kunnen uitbuiten. Zo'n maatsoort kan namelijk behoorlijk swingen. Zodra je dan bijvoorbeeld de accenten gaat verleggen krijg je direct een ander ritmegevoel. Prima inzending voor dit type contest.
 
Heel bijzondere track. Ik mis toch een beetje afwisseling. De onregelmatige maatsoort is een gewaagde keuze en komt goed tot zijn recht maar wordt niet ten volle uitgenut, desalniettemin toch een zeer prachtige inzending!!
 
zo'n monothematische track kan altijd goed van pas komen als opbouw naar een actiscene in een film en is dan voor dit doel ook zeer goed geschikt/gemaakt!
 
Back
Top