Payt - Some Life

Nogmaals dank voor de complimenten.. Ben blij dat het nummer bevalt :)
 
Wat een leuke track! Mooie ode aan Kraftwerk maar toch met een geheel eigen stijl erover. Heel nice.:okdan:
 
Perfect de stijl gevangen, het lijkt wel of de halve contest 40 jaar geleden is gehouden :beard:
En terecht op een synthforum, de synths zullen nooit meer zo op de voorgrond staan als toen...
Hoewel een aantal beat-breek-dingetjes toen niet mogelijk geweest zouden zijn, is dat de beroemde stutter van de TR-8?
 
Hey Tragmadat, dat is inderdaad juist. Ik heb de beat een strukje laten lopen en wat random scatters getriggerd, en vervolgens de beste in het nummer geplakt. Ik vind die scatter echt een aanwinst in de TR-8 :)
 
Dit zit heel knap in elkaar. Ritmisch, opbouw, sounds, breaks, mix, interessante plotwendingen. Alles klopt wel. Misschien de lead nog even quantizen?

Een klein missertje op 2:48 waar de bass op de eerste tel van de maat een bes speelt en de rest op b gaat.
 
Voor dit genre is het een lekker nummer vind ik...de vocals of vocoders klinken cool op de achtergrond en de samenstelling met de synths is leuk gedaan.
 
Back
Top